5 הרצאות מעניינות בנושא ירושלים



ירושלים עיר הבירה הנצחית של עם ישראל היא עיר מרתקת ועשירה בהסטוריה בת אלפי שנים: תרבויות, מורשת, דת, אויר הרים צלול כיין, מאכלים מסורתיים ועוד.

freepik

לאורך כל הדורות עיני העם היהודי מכל התפוצות היו נשואות אליה
העיר מקודשת גם לדתות הנצרות והאיסלאם מה שהביא לכך שהיא ידעה שורה ארוכה של מלחמות וסכסוכים.
בירתינו ירושלים מגוונת ומעניינת, ניתן למצוא  אודותיה הרצאות במגוון נושאים מרתקים כמו: דת ומדינה, היסטוריה צבאית, קולינריה, היישוב הישן, חלוציות ירושלמית, מבנה וחומות העיר ועוד.

5 הרצאות מעניינות בנושא ירושלים
בירושלים מתקיימות מידי יום הרצאות שונות ומעניינות, חלקן הן סדרה של כמה מפגשים וחלקן הרצאות נקודתיות המאפשרות הרשמה והיחשפות לנושא ההרצאה על בסיס חד פעמי. להלן מידע על 5 הרצאות מעניינות בנושא ירושלים.

  1. ירושלים - הסיפור האמיתי - אליעזר יערי
    הרצאה מרתקת המשלבת תמונות מרהיבות יחד עם הומור וסיפורים מרגשים הנוגעים ללב, אשר במהלכה מגולל המרצה את סיפור החיים המשותפים בירושלים. התיאור המרתק יצא לאור גם בספרו מעבר להרי החושך.
    בהרצאה תתודעו לראשונה על ההתארגנת הפנימית של החברה הערבית בירושלים, מעורבות ארגוני הטרור, תגובת התושבים הערביים למתרחש בעיר ובעולם הערבי ועוד.
  2. דת ומדינה - משה פייגלין
    למרות חזותו השגרתית ודעותיו הנחרצות, מדלג לו משה פייגלין בין הרצאות לקהל הדתי לכנסי לגליזציה והוא מצליח לרתק בהרצאותיו לא רק מבוגרים אלא גם בני נוער.
    בשפה בהירה ובלשון קולחת משה פייגלין מרתק את המאזינים בנושאים שונים מעוררי מחשבה, ירושלים בירת ישראל, תוכנית כלכלית, כיצד הפכה תל אביב לשבויה של עזה, דת ומדינה ועוד.
  3. גיל חובב - אהבת ירושלים
    גיל חובב יליד ירושלים מרצה בשפה רהוטה על התקופה של לפני ואחרי ששת הימים, משמיע את ההודעה ההיסטורית על שחרורה של ירושלים בקולו של משה חובב.
    באיזה תחבולות ניסו לפתות אותו כילד כחוש לאכול דגים, איך הוקם הארגון לשחרור פלסטין בסלון ביתו ועוד נושאים מרתקים.
  4. חלופות לניהול ופתרון הסכסוך בירושלים - שאול אריאלי
    אריאלי מרצה רהוט ומבוקש מרתק את קהל שומעיו במגוון נושאים העומדים על סדר היום:, "ירושלים - חלופות לניהול ופתרון הסכסוך בירושלים" ועוד נושאים.
    בנוסף הוא מקיים סיורים במרחב ירושלים להכרת החלופות השונות לניהול ופתרון הסכסוך.
  5. הימים הנוראים - ד"ר אייל זנדברג
    חלק מרצף החגים והמועדים המתחיל בפסח ומסתיים ביום ירושלים הם יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה''ל.
    בזמנים הללו החברה הישראלית מעצבת את הזהות שלה כל שנה מחדש,
    במהלך ההרצאה מגלים כיצד נוצרו הימים הללו, מה המטרה שלהם ועל ידי מי הם נוצרו לצד בדיקה כיצד הם משפיעים על חיינו גם כיום בישראל.

מרצים בנושא ירושלים ששווה להכיר

  1. אליעזר יערי - עיתונאי וסופר ירושלמי בעל תואר ראשון בפילוסופיה והיסטוריה ותואר שני במנהל ציבורי.
    בין התפקידים המשמעותיים בחייו: טייס קרב בחיל האוויר, איש צוות אירובטי, עורך מגיש בערוץ הראשון מחבר הספר מעבר להרי החושך ועוד.
    אחת ההרצאות המרתקות שלו היא ירושלים - הסיפור האמיתי, החיים המשותפים בירושלים, מה קורה במזרח ירושלים ובחברה הפלסטינית בכלל.
  2. משה פייגלין - יו''ר זהות יהודית שישמש בעבר כסגן יו"ר הכנסת וחבר ועדת חוץ וביטחון,כתב שלושה ספרים ואלפי מאמרים
    בשפה בהירה ובלשון קולחת משה פייגלין מצליח לרתק את קהל המאזינים בנושאים שונים מעוררי מחשבה, ירושלים בירת ישראל, תוכנית כלכלית, כיצד הפכה תל אביב לשבויה של עזה, דת ומדינה ועוד.
  3. גיל חובב - עיתונאי, מגיש טלוויזיה, סופר ישראלי, מבקר מסעדות ומחבר ספרי בישול בין שלל הרצאותיו המרתקות, מרצה על ירושלים, הפנים השונות של העיר והטיפוסים המגוונים החיים בתוכה בליווי מצגות מרתקות.
  4. שאול אריאלי - דוקטור למנהל עסקים, יועץ ארגוני לאסטרטגיה ומדיניות, לשעבר מח"ט מפקד המרחב הצפוני ברצועת עזה ועוד שורה של תפקידים חשובים.

מרצה בחסד עליון גם בנושא ירושלים: ירושלים על ראש שמחתינו -  4000   שנים על 2,000 דונם" לצד סיורים מרתקים בעיר.

  1. ד"ר אייל זנדברג - מומחה בנושא זיכרון וחקר תרבות, כתב מלמד ומרצה על נושאים אלו בהיבטים שונים: חגים ומועדים ולוח השנה הישראלי, ימי זיכרון התרבות הישראלית והתרבות הירושלמית.  
                  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה