3 דרכים להגיע לעולם ההייטק - ללא תואר



עד לפני כמה שנים, הטענה הרווחת הייתה שעולם ההייטק שייך אך ורק לבעלי תארים נחשבים מאוניברסיטאות מתקדמות, אבל בעשור האחרון חל שינוי בתפיסה זאת, כיוון שכיום, בעזרת מקורות קצת אחרים, כגון קורסי הייטק, לימודים עצמאיים ושאר כלים שונים ומגוונים, ניתן להגיע לעולם הזה. במאמר הבא נכתוב את שלוש הדרכים העיקריות להגעה לעולם ההייטק - גם אם לא דרכתם מעולם באקדמיה.

123RF

אז קודם כל - למה לא אקדמיה?

אין לנו שום דעה רעה על האקדמיה, מה שכן, אנו מודעים לכך שהיא לא מיועדת לכל אחד, משלל סיבות שונות; נתחיל מהעובדה הפשוטה שתנאי הקבלה לשם אינם פשוטים בכלל: בין אם זה ציון משוכלל של הבגרויות שצריך להיות מאוד גבוה ועד לפסיכומטרי שעומד על ציון של 700 לפחות. ואם כבר מתקבלים, גם הלימודים עצמם אינם פשוטים כלל, למעשה, מירב הסטודנטים במסלולים המכוונים לעולם ההייטק, עובדים ימים כלילות על המבחנים שלהם, אין ספק שלחלק מהם מדובר בדבר מה שהוא מספק, אבל יחד עם זאת, מאוד מאתגר.

לסיכום - תואר אינו נועד לכולם, רבים מהאנשים כבר פונים אל קורסים בהייטק, במקומות כמו האקר יו, לימודים עצמאיים או שלל שיטות אחרות על מנת לסלול לעצמם את הדרך אל עולם ההייטק.

דרך מספר 1: לימודים עצמאיים

זוהי כנראה הדרך שלא מתאימה לרוב המוחלט של האנשים אשר רוצים לעבוד בעולם ההייטק, כיוון שללמוד לבד זה לא פשוט בכלל, נכון שקיימות המון אופציות ביו-טיוב או שלל אתרים המציעים קורסים בהייטק, אבל אדם שירצה ללמוד בשיטה זאת, יצטרך להקדיש לכך אינספור חודשים בשביל זה, להיות עם משמעת עצמית מאוד גדולה ועם המון סבלנות, גם כשדברים פחות עובדים. אגב, רוב הסיכויים שהוא יצטרך להגיע עם רקע מסוים לכך. בשורה התחתונה, זו דרך שמתאימה רק לפלח קטנטן באוכלוסייה.

דרך מספר 2: לסיים מסלול ביחידות המחשוב של צה"ל

הדרך הקלאסית להיכנס לעולם ההייטק במדינת ישראל, כל בוגרי יחידות המחשוב הנחשבות, כגון 8200 או תפקידים דומים, יוכלו להוביל אותך כל מקומות נהדרים באזרחות בתוך מתכנת, לוחם סייבר או כל דבר אחר שדומה לכך.

דרך מספר 3: הכי בטוח, הכי יעיל - קורסים בהייטק שיובילו אותך לתעשייה

אין ספק בכלל שקיימים המון קורסים בהייטק שיכולים לקחת אדם ללא רקע, או ניסיון, וללמד אותם מ-0 כל מה שהוא צריך על מנת להתברג בתעשייה, לצורך הדוגמה, כמו HackerU, מרכז ההכשרה וההשמה אשר קיימים בו 12 מסלולי שונים ללימודי הייטק ודיגיטל:

  • סייבר ואבטחת מידע
  • ניהול רשתות ו-IT
  • בדיקות תוכנה QA
  • שיווק דיגיטלי
  • בניית אתרים Full Stack Development
  • עיצוב גרפי UI/UX
  • תכנות בשפת Java
  • פיתוח NET Core.
  • אנימציה בתלת מימד
  • ניהול שרתי לינוקס
  • DBA

היתרון המרכזי כשחושבים על קורסים בהייטק במקום כמו האקריו, הוא שקודם כל הלימודים שם מאוד פרקטיים, זאת לעומת האקדמיה, שיותר מתרכז בפן התאורתי, מרכזי הכשרה ומכללות הייטק מציעות מסלול לימודים שרובו מתעסק בעשייה ו-Hands On, מה הכוונה? לצורך הדוגמה, כבר בשיעורים הראשונים בקורס בניית אתרים, הסטודנטים יוכלו לבנות אתר קטנטן בעצמם, תוך כמה שעות ספורות מאז שהקורס בכלל התחיל!

מעבר לכך, המרצים ברוב הקורסים מגיעים הישר מהתעשייה, זאת אומרת, שהם עוסקים בתחומם בצורה יום יומית ומקדישים לסטודנטים המון זמן למען הצלחתם בתחום, גם אם זה אומר לענות בשעות טיפה מאוחרת לשאלת במייל או לתת להם קצת עזרה בוואטסאפ.

כמו כן, במרכז ההכשרה של האקריו קיימת גם מחלקת השמה, שדואגת ללוות את הבוגרים הטריים בכל התהליך לקבלת עבודה, מה זה אומר? עזרה בכתיבת קורות החיים, הכנות לראיונות עבודה, סימולציות מרובות והכי חשוב - שליחת קורות החיים של אותם בוגרים ויצירת קשר עם כל הארגונים והחברות השונות איתם האקריו עובדים.

המסקנה הכללית היא: לדעתנו המסלול הבטוח ביותר לעולם ההייטק הוא דרך מרכזי הכשרה ומכללות הייטק, כמו האקריו לדוגמה, אשר יכול ללמד את רוב התחומים הקשורים לתעשייה, מא' ועד ת', בצורה פרקטית ונבונה, בעזרת המרצים המוכשרים ביותר שקיימים, עם גמישות בלו"ז (מסלול בוקר/ערב) והכי חשוב - הבטחה להשמה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה