תקופת הצנע: איך להוזיל את ביטוח הרכב בזמן בידוד, סגר ובכלל קורונה?



למרות שמשבר הקורונה התחיל לפני למעלה מחצי שנה, רובנו חווה את השלכותיו הכלכליות בעיקר בחודש האחרון. אז כדי לסייע לכם לחסוך בהוצאות הקיימות, וביניהן גם באלו של ביטוח הרכב, לפניכם כמה טיפים יעילים

Shutterstock

זאב נחמנזון

כבר מזה שמונה חודשים שמגפת הקורונה היא שיחת יומינו. שגרת יומינו הפכה לחדשה ולא מוכרת ואנו נעים מסגר לסגר, מהגבלות להקלות ושאר התקלות. אזרחים, בעלי עסקים וארגונים שונים – כולם נפגעו בדרך כזו או אחרת והדבר היחיד שניתן להסכים עליו הוא שאינה הולכת להיעלם מחיינו, לפחות לא בשנה הקרובה, ועלינו להתייעל עד כמה שאפשר ולהתאים את עצמנו למצב שנוצר.

בעוד שהמצב הכלכלי במשק אינו פשוט כלל, מנסים רבים לעשות כמיטב יכולתם ולגייס את כל מאמציהם לצמצום משמעותי בהוצאות השונות – בין אם ברשימת הקניות השבועית ובין אם בהסרת המותרות אך בעיקר – לחסוך היכן שניתן. עם זאת, אין זה פשוט לחסוך בהוצאות על מוצרים פיזיים וגדולים יותר כדוגמת רכב אך בהחלט ניתן לנסות ולהתייעל. כך למשל, בתקופה זו בה ממעיטים רבים לנסוע ברכבם, יורדות משמעותית עלויות צריכת הדלק וכמוהן גם אלו שעל אחזקה.

גם את ביטוח הרכב – הוצאה שנתית קבועה, ניתן להוזיל משמעותית באמצעות עריכת השוואת מחירים נכונה. לאור המצב, מעניקות חברות הביטוח הקלות והנחות משמעותיות בתשלומי הפוליסות, והשוואת מחירים תסייע לכם במציאת אחת שתשתלם עבורכם יותר. כך תוכלו להשאיר את ביטוח הרכב בתנאים נוחים ולהמשיך להנות מנסיעה ברכב שהפכה למצרך חיוני בימים אלו.

למידה מרחוק

לפני שבכלל ניכנס לסוגיית הקורונה, חשוב שנזכור שאנו חיים במאה ה-21 בה עוטפת אותנו הטכנולוגיה מכל עבר. נפלאות האינטרנט משרתות את כולם, וביניהם גם את חברות הביטוח ואותנו, הצרכנים, וכבר בחודשים האחרונים ניתן להבחין בעלייה משמעותית בהיקף השימוש והרכישות אונליין. היום ניתן לרכוש בקלות רבה מאוד פוליסת ביטוח רכב באינטרנט. התהליך כולל השוואת מחירים מהירה ועניינית, הצעה כתובה ומגובה וחשוב יותר – מוביל לרכישה זולה יותר משמעותית ברוב המקרים מזו המתבצעת דרך הטלפון. התחרות גדולה יותר ברשת, מעורב פחות כוח אדם וכפועל יוצא – רכישה באופן זה יכולה לחסוך לכם עד 20% מעלויות הביטוח.

הכל בהתאמה

עניין חשוב נוסף שכדאי לציין הוא התאמתן האישית של פוליסות הביטוח, פרמטר הנלקח בחשבון רק בשנים האחרונות. כדי להגיע לקהלים ממוקדים יותר, יצרו חברות הביטוח כיסויים ספציפיים וייעודיים לסוגים שונים של נהגים. קיימות פוליסות לנהגים יחידים וכן לכאלו המשתמשים ברכב רק בסופי שבוע, דוגמת חיילים וצעירים. ישנם ביטוחים שעלותם מחושבת לפי קילומטראז' שנתי ואף לפי שעות נסיעה – בעיקר לרכבים הנוסעים בלילה. בסופו של דבר מתבססים המחיר והפוליסה על הערכת סיכונים, ורכישת ביטוח גמיש בהחלט תוכל לאפשר חיסכון מבורך.

ברוח התקופה

זמן קורונה. כולם חשים בכך – גם החברות והעסקים השונים המבינים שהפרוטה כבר מתחילה להיעדר מכיסם של האזרחים ונערכות לכך בהתאם. ככל שזה נוגע לחברות הביטוח, קיימים לא מעט פתרונות נקודתיים שיסייעו ללקוחותיהן לחסוך עוד כמה שקלים: ישנן הצעות לדחיית תשלומים עד חודש ואף חודשיים – מה שמקל מעט על העומס בעובר ושב. במידה וברשותכם שני רכבים בבית, תוכלו לשקול הקפאת הפוליסה של הרכב השני ואפילו דחיית חידוש הביטוח עד למצב רגוע יותר בו יחזור לשימוש. דבר נוסף שכדאי לזכור הוא שגם, ואולי בפרט בתקופה זו – מוסיפה התחרות להתקיים וחברות רבות מציעות מגוון מבצעים נקודתיים למשבר כדוגמת הנחות גדולות והטבות ייחודיות אשר יכולות לעשות הבדל גדול ולחסוך לכם משמעותית בעלויות.

לסיכום, אל תוותרו על הביטוח אך יחד עם זאת, אל תתפשרו על ההנחות שאתם עשויים לקבל. ערכו השוואת מחירים התמקחו במידת הצורך שכן זהו כספכם – וזה הזמן לשמור עליו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה