תואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה עם או בלי תעודת הוראה



ההתלבטות בנוגע לתחום הלימוד וסוג התואר הראשון אליו נרשם היא בדרך כלל התלבטות קשה עבור רבות ורבים, בעיקר הצעירים יותר שבקרב הסטודנטים לעתיד. בעוד עבור רבים חלק משמעותי משיקולי הבחירה נוגעים לפוטנציאל תעסוקתי – איזו עבודה נוכל למצוא לאחר סיום התואר, מוצעים כיום מספר מסלולים אטרקטיביים ביותר מבחינה זו, המשלבים בין תחומי ידע ועיסוק בעלי ביקוש רב בשוק. תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב הכולל גם אפשרות לתעודת הוראה, מהווה מסלול אטרקטיבי ביותר מסוג זה.

קרדיט לתמונה: פוטוליה

שילוב בין שני תחומים מבוקשים, מוערכים ובעלי אופק תעסוקתי עשיר

מסלול לימוד דוגמת זה שמציעה מכללת אורנים במתמטיקה, מדעי המחשב ואפשרות לתעודת הוראה, מהווה כאמור את אותו שילוב מבוקש ואטרקטיבי ביותר מבחינת סיכויי תעסוקה עתידיים, וזאת בעיקר מפני שמדובר בשילוב של כמה מהמקצועות ותחומי העיסוק העדכניים והרלבנטיים ביותר בעולם בכלל ובשוק העבודה בפרט.

נתחיל עם מדעי המחשב – ברור לכולם כי מזה כמה עשורים מדובר כנראה בתחום הידע הרלבנטי ביותר עבור העולם של ימינו וזה של העתיד הנראה לעין, כאשר העולם כולו עובר במהירות מסחררת לעבוד יותר ויותר באמצעות מחשבים מסוגים שונים. תואר זה מאפשר הן לימודי המשך בעולם מדעי המחשב והן השתלבות ישירה בעולם ההיי טק מיד עם סיום הלימודים. כמובן שגם לימודי מתמטיקה ברמה אקדמית של תואר ראשון פותחים עולם שלם של אפשרויות – לימודי המשך בתחום כמובן, אך גם התמקצעות ספציפית בתחומים מסוימים בעולם מדעי המחשב (שני התחומים קשורים זה לזה באופן הדוק ביותר) וכמובן – הוראה של התחום בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, תיכונים ומסגרות לימוד נוספות. האופציה האחרונה מתאפשרת במידה ובוחרים במסלול הכולל גם תעודת הוראה, בנוסף לתואר במתמטיקה ובמדעי המחשב.

 

תואר אטרקטיבי בתנאים נוחים ביותר

לימודי תואר במתמטיקה ומדעי המחשב במכללה המתמחה בעולם החינוך דוגמת מכללת אורנים נמשכים לאורך שלוש שנים (כמו תארים ראשונים אחרים). במקרה של תעודת הוראה נדרשת לרוב שנת לימודים רביעית זה לא בדיוק נכון, לימודי ההוראה מלמדים במהלך כל ארבע השנים , אך זו כוללת בעיקר סטאז' - התמחות מעשית, ומעט לימודים עיוניים יחסית. כך, מסיימים את השנה הרביעית לא רק עם תואר ראשון אלא גם עם ותעודת הוראה רשמית ממשרד החינוך (המהווה רישיון תעסוקה בתחום החינוך בארץ).

גם תנאי הקבלה  לתואר נוחים יחסית, ומאפשרים לכל מי שלמד מתמטיקה בתיכון ברמה של ארבע או חמש יחידות וסיים עם ציון סביר (80 או 70, בהתאמה) להתקבל ללימודים. בנוסף, נדרש ציון פסיכומטרי של מעל ל 550, אך השנה בוטלה הבחינה הפסיכומטרית עקב מגפת הקורונה כך שניתן להתקבל ללימודים גם ללא ציון זה. עם זאת, חשוב לדעת כי למידה ברמה אקדמאית של תחומים כמו מדעי המחשב ומתמטיקה תמיד תהיה מאתגרת ותדרוש מהסטודנטים והסטודנטיות  לא מעט השקעה ומוטיבציה אשר יעזרו להם להצליח וגם להפוך למורים טובים יותר של התחום בעתיד.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה