שמעון איזנברג: "פינוי שדה דב - החלטה מוצדקת ומשתלמת"



הקרקע של שדה התעופה שדה דב שווה יותר מזהב, לפי המומחים, ובכל יום שעובר, שוויה עולה ועולה. שמעון איזנברג מסביר על הפוטנציאל הענק של שדה דב

 צפון תל אביב, מטר מהים - הקרקע שעליה עד לפני שבועיים פעל נמל התעופה ובסיס חיל האוויר שדה דב, הפכה לקרקע הלוהטת ביותר במדינת ישראל. הויכוחים, הדיונים וגם ההתערבות של ראש הממשלה לא עזרה. השדה נסגרת לצמיתות, וכל מה שקיים על הקרקע יפונה. לפי הערכות המומחים, על השטח שיפונה, עתידים להיבנות עשרות אלפי יחידות דיור ברמה גבוהה, מה שיגביר את התחרות בין השכונות רמת אביב ג', נופי ים וכמובן בין אזור צפון תל אביב לאזור הרצליה פיתוח וכפר שמריהו.

 

אם עד סוף יוני, עוד היו כאלה שהאמינו ששדה דב לא ייסגר, וסגירתו תידחה בכמה שנים, כיום, כולם מבינים שההחלטה הייתה בלתי נמענת. שמעון איזנברג, העומד בראש רילטי אקזקיוטיב, מסביר מדוע הקרקע של שדה דב היא הדבר החם הבא.

 שמעון אייזנברג | צילום: יח"צ

שמעון אייזנברג | צילום: יח"צ

 

מי שרכש לו

כאמור, אחרי שנים של דיונים והמתנות, בעלי הזכויות בקרקע, יכולים סופסוף לנשום עמוק, וכעת התהליכים מתחילים לזוז. עם פינויו של השדה, ניתן לראות כי מצבם השתנה, וכוחם חזר אליהם. "המכשול הכי גדול במדינת ישראל בדרך כלל הוא רמ"י, רשות מקרקעי ישראל. הפעם, רמ"י דווקא נמצאת לצד בעלי הזכויות, והיא רואה בהם כפרטנרים לכל התהליך", אומר איזנברג.

"מי שהקדים ורכש לפני שנים זכויות בקרקע המדוברת, הכפיל את שוויה של הקרקע. אנו רואים כי בזמן האחרון, ערך הקרקע הכפיל את עצמו, כלומר ישנם רוכשים שעשו רווח של 200% - זהו ללא ספק טירוף בכל קנה מידה נדל"ני", מציין שמעון איזנברג.

 

"עם הפינוי שהתחיל להתבצע, ובתוספת של הבאז התקשורתי, ערך הקרקע עולה מיום ליום, למרות שעדיין אין היתר לבנייה", אומר איזנברג. "מה גם שחשוב להבין - הדחפורים והפועלים לא עולים מחר על הקרקע ומתחילים לבנות, אך מי שרואה למרחקים ארוכים, מבין כי הקרקע הזו לוהטת, ומחירה יעלה ככל שנגיע לשלבים מתקדמים של בנייה".

 

"אין ספק שמדובר על קרקע משתלמת להשקעה. מחירה זול כרגע לעומת אזורים אחרים בתל אביב, במיוחד בהשוואה לאזורים יוקרתיים הסמוכים לחוף הים. לכן, ההשקעה בקרקע של שדה דב היום, כשבועות לאחר הפינוי, היא מומלצת ביותר. עם קבלת היתרי הבנייה, אנחנו עתידים לראות פה קרנבל של מחירים. עליית המחירים תהיה מהגדולות שידענו בשנים האחרונות", אומר שמעון איזנברג.

 שדה דב

שדה דב | צילום: ויקיפדיה

 

מה יבנו על השטח של שדה דב מלבד בנייני מגורים?

"מלבד 16 אלף יחידות דיור, שזהו המספר שעליו מדברים כיום, ישנן תכניות לבניית רובע ואזור שלם של אזורי מסחר ותעסוקה. כך למשל, יהיו פארקים ירוקים המפוזרים בין הבניינים, דיור בר השגה בהתאם להחלטות הממשלה, וכמובן חנויות, בתי קפה ומסעדות", מציין איזנברג.

 

התכניות מראות, כי המטרה היא לבנות שכונה חדשה על השטח המדובר, מה שיעניק איכות חיים גבוהה במיוחד לדיירים, כמו בשכונות נופי ים, רמת אביב ג', אזורי חן וכוכב הצפון. בכך, מחירי הנדל"ן של הדירות במתחם יקפצו מעלה, וכבר כיום ישנו ביקוש אדיר לרכישת זכויות בקרקע.

 

"עם פינוי של שדה דב, ניתן לראות כי תל אביב הצטרפה לרשימה של ערים מודרניות שהחליטו לפנות את נמל התעופה הקטן שהיה ממוקם בתוך מרכז העיר, ולהשתמש בשטחו לצרכים אזרחיים. כך למשל ניתן לראות את נמל התעופה טמפלהוף בברלין, שכיום משמש כראיה ירוקה ופארק רחב ידיים. גם בעיר אוסלו פינו שדה תעופה והשתמשו בשטח לצרכים שונים, וכמובן במדינות שונות בארצות הברית", חותם שמעון איזנברג

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה