שימוע פלילי | שימוע לפני הגשת כתב אישום



כאשר אדם נחשד שעבר עבירה פלילית ונחקר על כך, הוא עלול בהמשך למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח למשך שנים רבות

pixabay

אין ספק כי מאסר הוא דבר משמעותי שעלול לשנות את החיים של כל אחד, ולכן החוק מעמיד לאדם שמואשם בעבירה פלילית את האפשרות של שימוע פלילי טרם העמדתו לדין.

מהו שימוע פלילי

השימוע הפלילי הוא למעשה הזדמנות חשובה של אדם החשוד בעבירה פלילית לשכנע את הרשות התובעת להימנע מהגשת כתב אישום נגדו. הליכי השימוע הפלילי מתבצעים מול הרשות שמגישה את כתב האישום לבית המשפט – התביעה המשטרתית או הפרקליטות.

מטרת הליך השימוע הפלילי היא לשכנע את הרשות התובעת לשנות את החלטתה להעמיד לדין את החשוד, וכך להימנע מהגשה של כתב אישום. ברגע שכתב האישום יוצא לדרך, ההליכים בעניין והדיונים עוברים לבית המשפט והאדם שהיה בגדר חשוד הופך להיות נאשם. במקרים אלו, מחיקה או ביטול של כתב האישום הוא הליך הרבה יותר מסובך ומורכב, ולכן המטרה של השימוע הפלילי היא להעניק לחשוד הזדמנות למנוע את המשפט הפלילי עוד בטרם נפתח.

מדוע חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני שימוע

כאמור, ההחלטה על העמדה לדין של חשוד היא החלטה קריטית ומשמעותית ביותר. מכיוון שהליך השימוע הוא הזדמנות לשכנע את התביעה לחזור בה מעמדתה ולא להגיש כתב אישום – קיימת חשיבות לייצוג הולם של החשוד בהליך זה בידי גורם מקצועי – עו"ד פלילי מנשה רון מומחה הבקיא בענייני המשפט הפלילי.

עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה יידע כיצד להתנהל בצורה הטובה והמשכנעת ביותר מול הרשות התובעת, כדי שזו תימנע מהגשתו של כתב אישום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה