שוקלים לקנות רכב חשמלי? כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול



כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר
מהו רכב חשמלי? אלו יתרונות וחסרונות יש בו? הכנו עבורכם מדריך קצר וממוקד אשר יעזור לכם להכיר את הנושא, לבחון אם רכב חשמלי זה מה שאתם צריכים.

pexels

כולנו שמענו על הרכב החשמלי, אבל כמה אנחנו יודעים עליו?

בעולם הנע בקצב מסחרר, גם עולם הרכב מתקדם במהירות והרכב החשמלי הוא ללא ספק אחד הנושאים החמים והמדוברים בתחום. הוא פרץ בסערה לחיינו בעשורים האחרונים, לצד מודעות הולכת וגוברת לאקלים, זיהום אויר ושימוש חסכוני במשאבים. מאז הוא ממשיך להתקדם, להשתכלל ולהשתנות כפני הזמן.

ודאי יצא לכם לעמוד לצד רכב חשמלי ברמזור, אולי אפילו התפעלתם ממנו וחשבתם שהגיע הזמן להתקדם. רובנו לא רוצים להישאר מאחור, אך מתחבטים ביחסי עלות-תועלת, יתרונות וחסרונות ושיקולים נוספים.

חוסר הוודאות והמגבלות של התקופה האחרונה לבטח הוסיפו נעלמים נוספים למשוואה, אך זהו בדיוק הזמן האידיאלי ללמוד את הנושא, כך שבעת הנכונה תוכלו לגשת אל תהליך הרכישה כשכל המידע בידכם.

 

מהו הרכב החשמלי?

ביסודו של רכב חשמלי עומדת טכנולוגיה בסיסית ותיקה ומוכחת. ממש אותה טכנולוגיה של מכשירים חשמליים מוכרים רבים. ברכב החשמלי, ההספק הנחוץ להנעתו מתקבל מהמנוע החשמלי בלבד, כך שברכב זה אין צורך במנוע בעירה פנימית, ולפיכך גם לא במכל דלק או בתא דלק.

 

יתרונותיו של הרכב החשמלי

שמירה על איכות הסביבה - הרכב החשמלי אינו פולט גזים רעילים לאטמוספירה ולכן בעל תרומה רבה מאוד לשמירה על איכות הסביבה ועל מרחב נקי יותר עבור כולנו.

חיסכון בהוצאות הנסיעה – השימוש באנרגיה חשמלית בנסיעה יעיל יותר וחסכוני משימוש באנרגיה מבוססת בנזין או סולר. אם נביט בחישוב לטווח הרחוק, הרי מדובר בחיסכון משמעותי במיוחד בהוצאות השוטפות.

בטיחות - הנסיעה ברכב חשמלי בטיחותית יותר מכיוון ואין ברכב מרכיבים דליקים כדוגמת בנזין. הסיכוי להתלקחות, חלילה, במקרה תאונה, נמוך עד אפסי.

שקט מבורך - יעידו הנוסעים ברכב חשמלי כי מדובר בנסיעה נעימה ושקטה. בניגוד למנוע רגיל, המנוע החשמלי כמעט ולא משמיע רעשים בזמן הפעלתו.

 

חסרונותיו של הרכב החשמלי

שלא במפתיע, כמעט כמו בכל נושא, גם לרכבים החשמליים ישנם חסרונות.

עלות הרכישה – אין ספק כי עלותו הראשונית של רכב חשמלי גבוהה יותר מזו של רכב היברידי או מרכב בעל מנוע בעירה. אך גם לכך יש פתרונות כגון אפשרויות מימון מגוונות לרכישת רכב. בתחשיב כלכלי נכון תוכלו לשקול את רכישת הרכב החשמלי באופן נוח ומותאם לצרכים שלכם. 

מגבלת טווחי נסיעה - רציפות הנסיעה לטווחים ארוכים נפגמת כתוצר של אופן פעולתו של הרכב החשמלי. הצורך בטעינה לזמן ממושך העולה על הזמן של מילוי דלק או גז, מייצר מגבלה בטווחי התנועה.

חוויית הנהיגה – לאלו מכם האוהבים לנהוג, לחוש את הרכב והכביש ונהנים מרעש המנוע, זה לא הרכב עבורכם. בעוד הרכב החשמלי מספק חווית נהיגה נעימה ושלווה, היא לא בהכרח מתאימה לכולם.

 

לסיכום

נכון, שוק המכוניות החשמליות בארץ עודנו בחיתוליו ועדיין מתפתח, מתקדם ומשתנה ללא הרף. למרות כל אלו, אנחנו מאמינים כי בהחלט יש מקום לאופטימיות וכי ישנן עדויות לכך שהתנאים בשלו, התשתית והחקיקה ישתפרו בהתאמה ומספר הרכבים החשמליים ילך וייעלה עם הזמן.

מחוץ לישראל, במדינות העולם, כמעט כל חברות הרכב הגדולות מציעות היום מגוון דגמים חשמליים והביקוש להן הולך ועולה משנה לשנה. לצד הביקוש, מתקדמת כמובן גם הטכנולוגיה והופכת לנגישה וידידותית יותר לכיס.

השורה התחתונה? אם איכות הסביבה וזיהום האוויר חשובים לכם ואתם מבקשים לחסוך בהוצאות לטווח הארוך, הרכב החשמלי הוא הפתרון המושלם עבורכם. בהשקעה ראשונית מחושבת, לצד התנהלות כלכלית נבונה, ובמידת הצורך - באמצעות מימון לרכב, תוכלו גם אתם ליהנות מרכב חשמלי ומיתרונותיו הרבים כדוגמת נסיעה שקטה וחסכון משמעותי בהוצאות השוטפות.

 

 * אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה