רפלקסולוגיה מגע הקסם



אחת משיטות הטיפול האלטרנטיבי הנפוצות בעולם היא ללא ספק הרפלקסולוגיה. שיטה זו נועדה לאבחון וטיפול כאחד. בסיס השיטה היא התבוננות ומגע בכף הרגל. מייסדי השיטה מיפו את כף הרגל ויצרו מפה של כל איברי ומערכות הגוף. המטפל מתבונן בכפות הרגליים הן לשם אבחון מקור הבעיה והן לשם הטיפול בה כך ניתן לאבחן ולטפל בבעיות ותופעות רפואיות במערכות הגוף השונות.

Pixabay

בעידן העתיק נהגו ההודים, הסינים, והמצרים לעשות שימוש בידע רב השנים שלהם ברפלקסולוגיה כדרך לטיפול וריפוי מגוון מחלות. הרפלקסולוגיה בעת המודרנית, כפי שהיא מקובלת בימינו, פותחה על ידי ויליאם פיצג'רלד, מומחה למחלות אף אוזן גרון, בסוף שנת 1913 והיא שוכללה במשך הזמן החל מ 1930 על ידי יוניס אינגהם שקבעה את המונח הנפוץ היום 'רפלקסולוגיה'.

 

על מה מבוססת הרפלקסולוגיה

 

כל תורה ברפואה אלטרנטיבית מתבססת על פילוסופיה עתיקה. הרפלקסולוגיה מתבססת על פילוסופיה הרואה את האדם כיצור הכולל: גוף, נפש ורוח הפועלים בסינרגיה ומופעלים ע''י אנרגיה פנימית. אותה אנרגיה מכונה בפי הסינים בשם מרידיאניים וכיום פותחו אמצעים לראות את אותה אנרגיה בעזרת צילום קירליאני כאשר יש חוסר איזון באחד מהגורמים הללו, מרגישים חוסר נוחות, מיחושים שונים בגוף וזה עלול להחמיר עד למצב של מחלות כרוניות.

 

לפי הפילוסופיה הנ''ל כל נקודה בכף הרגל של האדם מייצגת איבר אחר בגוף. על ידי טיפול רפלקסולוגי ניתן להשפיע על האנרגיה במערכות הגוף השונות

 

שלבי הטיפול 

 

הטיפול הרפלקסולוגי מהווה כלי טיפולי אנרגטי רחב יריעה ועוצמתי במיוחד. 

השלב הראשון כולל תשאול מקיף של המטופל על מצבו העכשווי ועל ההיסטוריה הרפואית שלו 

השלב השני כולל אבחון ע"י התבוננות מדוקדקת בכפות הרגליים. חשוב לציין שהטיפול מתאים לכל הגילאים: תינוקות, ילדים, בני נוער, מבוגרים ואפילו קשישים. בילדים הסובלים מדלקות אוזניים, דלקת עיניים, צינון  וכו' הטיפול יעיל ומביא לתחושת הקלה באופן מידי 

 

לטיפול יש מספר מטרות:

 

  1. אבחון -  לאתר את מקור הבעיה ולאו דווקא להתמקד בתסמינים גופניים שלה.
  2. טיפול מונע - חיזוק מערכות הגוף למניעת מחלות
  3. התמודדות עם סימפטום קיים - מיטוב ושיפור המצב / הקלת הכאב או תופעות הלוואי

 

הטיפול מסייע לגוף ונפש כאחד

 

הטיפול מסייע במצבים כגון: בעיות במערכת העיכול, כאבים שונים, הפרעות שינה, בעיות נשימה, אלרגיות, כאבי ראש, בעיות אורתופדיות שונות, חוסר איזון הורמונלי ובעיות פריון. 

גם בתחום הטיפול הנפשי לשיטה יש מה להציע לסובלים ממצבים נפשיים כגון: חרדה, דיכאון ומצבי מתח הנמשכים תקופה ארוכה.

 

הטיפול עוזר ומסייע למאות אלפי אנשים מידי יום ברחבי העולם. חשוב מאוד לבדוק שהמטפל עבר הכשרה מקצועית וקיבל תעודת הסמכה ממוסד מוכר וכמובן בעל ניסיון טיפולי עשיר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה