רעיונות לטיולים בצפון בחודשי הקיץ



החופש הגדול הוא התקופה הטובה ביותר עבור מרבית המשפחות בישראל לצאת לטייל ולנפוש ברחבי הארץ, ואזור הצפון הוא כמובן אחד האזורים האטרקטיביים ביותר לחופשה משפחתית מהנה. הצפון הוא אזור רחב ידיים ועשיר במסלולי טיולים, אטרקציות לילדים ולכל המשפחה ומקומות אירוח מפנקים.

היכן שווה ומומלץ לטייל בצפון במהלך חודשי הקיץ והחופש הגדול? אילו אטרקציות לילדים בצפון כדאי לנסות ומהן אפשרויות האירוח המעניינות והמלהיבות ביותר?

 

טיולים בצפון לכל המשפחה

לא חסרים מסלולי טיולים בצפון לכל המשפחה, כאלו המתאימים גם לילדים בגילאים שונים. בחודשי הקיץ והחופש הגדול, מומלץ במיוחד לנסות מסלולים הכוללים הליכה במים, או לפחות שכשוך בכמה בריכות טבעיות לאורך הדרך.

בהקשר זה כדאי לציין מסלולי טיולים נגישים אליהם פשוט וקל להגיע, וכאלו המתאימים גם לילדים קטנים וכוללים מים מרעננים ונעימים לאורך המסלול. עין חרדלית הוא אחד המסלולים המיוחדים בגליל המערבי שכולל הליכה קצרה במים ומתאים לטיול משפחות. מדובר באחד מהמעיינות המזינים את נחל כזיב והנוף מסביב מקסים כל השנה.

גם באזור הגליל העליון ונהר הירדן לא חסרים מסלולי טיול לכל המשפחה, כולל פעילויות ספורט שונות על הנהר עצמו, דוגמת שייט קייקים ורפטינג.

אפשרות נוספת היא טיול משפחתי לאורך הטיילת החדשה שנבנתה לאורך קו החוף הצפוני, החל מראש הנקרה הסמוך לגבול עם לבנון ועד לגן לאומי אכזיב, שכבר ממוקם צפונית לנהריה. לכל אורך המקטע הזה עוברת טיילת מסודרת ונעימה להליכה, ו"על הדרך" לא חסרות כמובן אינספור נקודות עצירה עם אפשרות לרחצה בים תיכון, כולל לא מעט בריכות טבעיות הנוצרות במקום ומושלמות לרחצה עם ילדים קטנים.

 מלונות מטיילים

אטרקציות לילדים בצפון

את החופשה המשפחתית בצפון ניתן ורצוי לשלב לא רק עם מסלולי טיול בחיק הטבע, אלא גם עם אטרקציות שונות שמלהיבות ילדים. ניתן למצוא כמובן גם לא מעט מסלולי טיול הכוללים אטרקציות לילדים בצפון, דוגמת מסלולי הליכה לאורך הירדן בהם משלבים שייט רפטינג בנהר, כפי שהוזכר לעיל.

אטרקציות נוספות המתאימות לכל המשפחה שכדאי להכיר ניתן למצוא, למשל, ביער אודם שבצפון רמת הגולן, בו ניתן לערוך סיור עששיות מיוחד לאור שקיעה. גם ביקור באגמון החולה מהווה אטרקציה בפני עצמו, על הטבע המרהיב שבאזור והסיורים הממונעים ברכבים החשמליים של השמורה. בגליל המערבי ניתן למצוא לא מעט אטרקציות לילדים גם כן. לדוגמה – נסיעה ברכבל המלהיב של ראש הנקרה היורד אל הנקרות עצמן (ניתן ומומלץ לשלב עם טיול לאורך הטיילת החדשה), או ביקור באגם מונפורט שבמעלות – תרשיחא, בו ניתן למצוא פעילויות רבות לילדים ופארק אקסטרים אתגרי מלהיב במיוחד.

 מלונות מטיילים

הכי קרוב לטבע ובתנאים נוחים ונעימים - קמפינג בצפון  בקיבוץ דפנה

הטיול המשפחתי בחופש הגדול יכול להפוך למלהיב במיוחד עבור ההורים והילדים גם יחד אם בוחרים לעשות קמפינג בצפון, במקום לשהות בצימר או במלון "רגיל". 

במתחם הקמפינג של קיבוץ דפנה ניתן למצוא את כל מה שצריך עבור הקמפינג המושלם, בלי שתצטרכו להביא שום דבר מהבית או אפילו להקים אוהל בעצמכם. במקום תמצאו אוהלים גדולים, מרווחים וממוגנים מפני יתושים, מקלחות חמות, שירותים נקיים, פינות מנגל וישיבה לרוב, מטבח משותף בו ניתן לבשל וסביבה ירוקה ושופעת.

זה בהחלט יכול להפוך את החופשה שלכם למלהיבה ומושלמת במיוחד...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה