סילוקית אינה מוצר שכל הציבור מכיר. למעשה, את המתקן הזה אנו מכירים לראשונה כאשר יש צורך להעלות מים מקומת מרתף אל קו הביוב המרכזי. למשל, אם החלטנו להסב את קומת המרתף שלנו לכדי יחידת דיור, משרד או קליניקה, ויש צורך להתקין בה שירותים, מקלחת, כיורים, מדיח, מכונת כביסה וכן הלאה. אם זהו המצב שלכם, כדאי שתקראו את השורות הבאות המסבירות בקצרה ובבהירות על סילוקית.

freepik

אז מה זה בעצם?

סילוקית היא בעצם שם של מותג מתחום משאבות הניקוז. ממש כפי שהרבה אנשים קוראים למכשיר הסלולרי שלהם "פלפון" למרות שרק מדובר בשם של חברה, כך לגבי סילוקית שהינה אחת החברות המייצרות את המתקנים. למעשה כאשר מדברים על סילוקית מתכוונים למתקן המבוסס על משאבת ניקוז. זוהי משאבה היודעת לקחת מים ולהעביר אותם כלפי מעלה דרך צינורות אל קו הביוב, או להעביר אותם בצורה אופקית.

יחד עם זאת, סילוקית היא הרבה יותר ממשאבה בלבד. מדובר במתקן המורכב קודם כל ממיכל שאליו מועברים המים מהמכשיר שאליו הוא מחובר – אסלה, אמבטיה, מכונת כביסה וכדומה. המים נאספים במיכל וכאשר הם מגיעים למפלס מסוים יש חיישן המזהה זאת. כעת, מופעלת המשאבה שמעבירה את המים דרך הצינורות אנכית או אופקית. עוד מרכיב חשוב של הסילוקית הינם להבים שנמצאים בתוך המיכל. תפקידם של הסכינים המסתובבות הוא לחתוך חומרים מוצקים שונים הזורמים עם המים לתוך המיכל, למשל ניירות טואלט.

סוגי סילוקית שונים

חשוב להבין כי תחת המונח סילוקית יש לא מעט מוצרים בעלי תכונות שונות. כך לדוגמא, ישנן סילוקיות המסוגלות להעביר מים כלפי מעלה עד לגובה של 3 מטרים ואילו אחרות לגובה של 5 ואף 8 מטרים. כמו כן, יש סילוקיות המסוגלות לעבוד היטב בטמפרטורות גבוהות ולכן הן מתאימות למשל למכונת כביסה ומדיח, יש סילוקיות המתאימות לאסלות סמויות, ויש כאלו שניתן להוסיף להן מתקן ייעודי לשמירת שבת. מאחורי המוצרים האלו עומדות יצרניות שונות, כולן רציניות ואמינות, והמחירים משתנים בהתאם למותג ובהתאם ליכולות של המשאבה. לכן גם חשוב לבחון את הצרכים שלכם, ולא להוציא לחינם כספים על סילוקית בעלת יכולות שאינן נדרשות.

באמת צריך את זה?

כן. באמת צריך. המים אינם נוטים לעלות מעצמם למעלה ולא יוכלו להגיע לבד אל קו הביוב המרכזי. נכון, אחד הפתרונות האפשריים הוא לחפור קו ביוב חדש, למשל קו עם צנרת העוברת באופן אופקי אל מערכת הביוב הרחוקה. ואולם, מדובר בפרויקט יקר ומורכב בהרבה מהתקנת סילוקית, לא תמיד הוא ייתן פתרון וגם לא תמיד ניתן לבצע אותו.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה