קניית מקפיא או מקרר תעשייתי – מהן הנקודות עליהן חשוב לשים דגש?



מקררים תעשייתיים ומקפיאים תעשייתיים משמשים בתי עסק ומוסדות רבים ושונים, החל ממסעדות, חדרי אוכל ובתי קפה ועד מעבדות מחקר ומוסדות רפואיים. לכן קיימים כמובן גם סוגים רבים ושונים של מכשירים אלו, המותאמים לצרכים ושימושים שונים. במאמר זה נרחיב על מקרר ו/או מקפיא תעשייתי המשמש לתפקוד השוטף והרציף של בית העסק, המעבדה או המוסד הרפואי. חשוב מאוד לקנות מכשיר איכותי ומתאים, בעל מאפיינים נכונים.

unsplash

מהן הנקודות עליהן חשוב לשים דגש בעת בחירת מקפיאים ומקררים תעשייתיים?

 

מידות חיצוניות מדויקות – קיימים כאמור דגמים רבים ושונים של מקררים תעשייתיים, כולל מקרר מעבדתי או רפואי. לכן ניתן למצוא את המקרר אשר יתאים באופן אופטימאלי למקום עבורו הוא מיועד, יאפשר לנו לנצל את המרחב בצורה הטובה ביותר ויעניק לנו את מירב נפח הקירור או ההקפאה שאנחנו יכולים לקבל. חשוב למדוד בקפידה את השטח המיועד למקרר או למקפיא ואז לבדוק בדקדקנות את המידות של המקררים המוצעים למכירה. כמו כן חשוב למדוד את מידת הפתח/הדלת דרכה יכנס המקפיא.

 

לשים לב להבדל בין המידות החיצוניות לפנימיות – בהמשך ישיר לנקודה הקודמת, חשוב להבחין בין המידות החיצוניות של המקרר התעשייתי שמתכננים לרכוש (הניתנות לרוב במילימטרים), לבין המידות הפנימיות הניתנות בליטרים, ולזכור כי קיים הבדל (והוא אף עשוי להיות משמעותי בדגמים מסוימים). כלומר, כדאי לקחת בחשבון הן את הנפח הפנימי של קירור או הקפאה שאנחנו צריכים והן את השטח הקיים במקום, השטח שאנחנו יכולים לייעד למקרר.

 

טווחי טמפרטורה – זהו פרמטר חשוב הקשור במידת הקירור הנדרשת במקרר/המקפיא התעשייתי.

 

סוג הפתיחה – הן מקררים והן מקפיאים תעשייתיים מדגמים שונים נפתחים בצורות שונות – חלקם נפתחים לצדדים וחלקם מלמעלה, לדגמים מסוימים דלת אחת ולדגמים אחרים שתי דלתות.

חשוב להבין כיצד תהיה הפתיחה של הדגם הספציפי שאתם רוכשים, ולוודא כי זה מתאים לצרכים שלכם – האם יש מספיק מקום לפתוח את הדלתות במקום המיועד למקרר/מקפיא? האם אתם אמורים לשים משהו על המקפיא? (ובמקרה זה לא נוכל להשתמש במקפיא עם פתיחה עילית).

 

סוג האחריות וכיצד מפעילים אותה במידת הצורך – במקרה של מכשיר חשמל חשוב ומרכזי כל כך כמו מקרר או מקפיא מעבדתי, חשוב במיוחד לדאוג כי מקבלים אחריות מלאה על המכשיר. זאת מכיוון שכמו כל מכשיר אחר, הוא עשוי להתקלקל או לסבול מבעיות אלו ואחרות, ומדובר לרוב במכשיר מרכזי וחיוני לפעילות המקום. חשוב לוודא לא רק כי אתם מקבלים אחריות מלאה, אלא גם להבין כיצד בדיוק אתם מפעילים את האחריות במידת הצורך – מיהם אנשי הקשר או החברה המקשרת ביניכם לבין היצרן? מי מציע את האחריות ומי אמור לתקן את המכשיר במידת הצורך? האם התיקון נעשה בארץ ובתוך כמה זמן מתחייבים לתקן תקלות סטנדרטיות? כל השאלות האלו חשובות במיוחד ועשויות להשפיע ישירות על תפקוד בית העסק או המעבדה.

 

זהות ואיכות היצרן – על מנת לצמצם למינימום את הסיכויים לתקלות ולהבטיח כי המקפיא או המקרר התעשייתי שאתם רוכשים אכן יעשה את עבודתו וישרת אתכם נאמנה, כדאי להכיר את היצרן של הדגם אותו אתם מעוניינים לקנות, ולוודא כי מדובר בחברה מוכרת, ידועה ובעלת מוניטין בתחומה. כדאי גם לעשות מחקר מקדים ולבחון את המקררים והמקפיאים התעשייתיים בבתי עסק דומים או מעבדות מקבילות. שאלו וקבלו חוות דעת, על מנת שהיו בטוחים יותר בחברה ממנה אתם קונים. בפרט, מומלץ לבחון את המקררים והמקפיאים התעשייתיים של חברת Desmon, הנחשבת לאחת היצרניות העיקריות והמובילות בתחום הקירור התעשייתי ומוצריה משווקים בארץ.

חברת אלקטרוטרם מעניקה יעוץ, תמיכה ושרות + מעבדת שרות במפעל, למוצרי דסמון. השרות ניתן במפעל או באתר הלקוח. השרות כולל גם הסכמי שרות שנתיים לבחירת הלקוח.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה