קניית דירה עם ילדים: מה חשוב לבדוק?



כל זוג הורים יודע שילדים זה עולם ומלואו ובו זמנית אבן שואבת של הוצאות, וממש גם כך רכישת דירה - מעמד מדהים ששואב אינספור הוצאות משניות. אי לכך כאשר זוג הורים עומד לרכוש דירה, עליו לבחון היטב את סך התמונה, כי אם הבחירה תתגלה כטעות, לא רק הם ישלמו, אלא באופן עקיף גם הילדים. מכאן שחשוב מראש להבין מה ואיך בודקים, רגע לפני שאורזים את כל המשפחה ומתחדשים בדירה חדשה.

Pixabay

לא למהר לקבל החלטה

ראשית זוג עם ילדים אינו יכול להרשות לעצמו להיות פזיז, ועל כן לפי שהוא בוחר בדירה הרצויה עליו לראות מספר רב של דירות, ולו בשביל להשוות כראוי. כיצד עושים זאת? דרך אתר המרכז לנדל"ן ניתן להיחשף להיצע נרחב ואיכותי ובו זמנית ליהנות מייעוץ אישי, כאשר אופציה נוספת היא לקחת מתווך. כמו כן, חשוב להבין מהו טווח המחירים באזור בהתייחס לסוג הדירה הרצויה, כיצד אפשרי לפזר את התשלומים, מהו תאריך הכניסה וכדומה - כמה שיותר מידע כך ההחלטה תהיה יותר שלמה.

מה האזור יודע להציע?

כאשר יש ילדים בתמונה חשוב לוודא שלא רק הדירה מתאימה עבורם (ועבור הילדים שעתידיים להצטרף לחיק המשפחה), אלא גם חשוב לבחון האם הסביבה המידית מיישרת קו עם משפחות שכוללות ילדים. כך למשל חשוב לבחון כמה מוסדות לימוד מצויים בקרבת מקום, האם קיימים גני משחקים מסודרים, האם מתקיימים באזור חוגים, האם מותקנים ברחוב במפרים, האם קיים סופר שכונתי שמאפשר להשלים חסרים וכדומה.

גודל החדרים

זוכרים שאותנו גידלו בחדר אחד ביחד עם כל האחים, גם אם היה בבית מקום נוסף? ובכן גידול ילדים בחדר אחד מייצר אחדות חשובה ומקסימה ועל כן כאשר עומדים לרכוש דירה, חשוב לוודא שגודל חדר הילדים אכן מאפשר זאת ושלא מדובר בחדר שרק בקושי מספיק לשני ילדים וארון בגדים. מכאן שגם אם על הנייר רוכשים דירה של חמישה חדרים, חשוב לבחון בפועל מהי המשמעות מבחינת מרחב.

היתכנות עיצוב מרחב הפנים

יש דירות שנרכשות מקבלן, כאלו שמאפשרות להתערב עוד בשלב החלוקה הפנימית. פה חשוב להבין שמדובר ביתרון משמעותי עבור משפחה שכבר יש לה ילדים, פשוט כי מדובר בתא משפחתי שכבר מבין מהם הצרכים, מהן ההעדפות, מהו האידאל וכדומה, כך שמדובר בהזדמנות פז לעצב את הבית בהתאם לצרכים נקודתיים. עם זאת, מראש יש לקחת בחשבון שמדובר בשלב מאתגר, אך גם אם לא יודעים מהיכן להתחיל, עדיין שווה להתערב, ולו באמצעות השכרת שירותי מעצב פנים שמתמחה בחלוקת מרחבים.

הנאים השכנים בעיניכם?

ברור שחשוב לבחון את מצב התשתיות, את היתרי הבנייה, את כיווני האוויר, את בידוד החלונות וגם את התכניות העתידיות לשיפור סביבת המגורים, אך בין היתר גם חשוב לבחון האם באזור המידי גרות משפחות נוספות עם ילדים, פשוט כי תמיד טוב שיש לילדים חברים בסביבה המידית, ועל כן אין להתבייש אלא לברר - לדפוק על דלתות השכנים, להציג את עצמכם ולהציף מגוון שאלות אודות חוויית המגורים באזור.

עניין של תזמון

לבסוף נציין שיעד הכניסה גם כן חשוב, וזאת כי אם עוברים מאזור רחוק ועוד באמצע השנה, אין זה יהיה אידאלי להוציא את הילד מהמסגרת המוכרת ולהכניסו למסגרת חדשה. מה עוד? תשתפו את הילדים בתהליך הבחירה. ככול שהם ירגישו יותר שותפים, כך הם יותר יתרגשו - בהצלחה!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה