קידום אתרים גדולים: ניהול ציפיות, הגדרת הצלחה



אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים קלים יותר לניהול במונחים של תוצאות חיפוש, בהשוואה לאתרים עסקיים גדולים, אם כי עדיין יש להם המון במשותף. כאשר מחליטים לצאת לפרויקטים של קידום אתרים גדולים, יש אתגרים נוספים שחשוב לקחת בחשבון.

pixabay

קיימים מספר אזורים עיקריים שבהם  ארגונים גדולים בונים יוזמות שיווק בגוגל ובכך הם יכולים להגדיר מתודולוגיה שניתן להשתמש בה על מנת להצליח. במאמר זה נדבר על תחומים אלו כמו גם על כמה טקטיקות מפתח שחברות צריכות להשתמש בהן כדי להשיג תוצאות מתהליך קידום אתרים גדולים.

מציאת אלופי קידום אתרים

כדי לבצע נכון קידום אתרים גדולים אתם צריכים את האלופים או שהתהליך פשוט לא יעבוד. זהו תחום המפתח הראשון האמיתי בכל הפרויקטים הגדולים של עסקים, מכיוון שללא דובר ורועה צאן בתוך הארגון, הפרויקט אינו מוגן והופך להיות חסר חיים.

ברוב המקרים, איש המקצוע הזה מגיע מתחום השיווק, אבל לא תמיד. אתם מתחילים עם קול חזק אחד, ומתקדמים משם. האלופים הם שעוזרים להנחות ולהחזיק בציפיות באופן עקבי, והם דוברי ההצלחה שלהם. הם עוזרים לשמור על תנופת הפרויקטים ומסרבים לתת להם למות.

יכול להיות שאתם האלופים בארגון שלכם, ויכול להיות שאתם זקוקים למומחים מקצועיים מתחום קידום אתרים.

כאב קודם לפעולה

עסקים גדולים צריכים במקרים רבים להרגיש "כאב" כדי לנקוט בפעולה. בדרך כלל הכאב מתבטא בלחץ מצד מתחרים או שכירת עובדים חדשים שמשמשים כזרז לשינוי. קיפאון מתרחש מכיוון שלעתים קרובות מופעל על הארגון לחץ כלכלי להפחית את ההוצאות ולהתמקד בתוצאות מודעות לטווח קצר, שמונעות מחברות להשקיע באנשי מקצוע מומחים בתחום קידום אתרים גדולים.

באקלים הכלכלי של היום, ועם לחץ הגידול של הביצועים, חברות כמעט ואינן יכולות להרשות לעצמן להתעלם מאום לקוחות פוטנציאליים שמחפשים מונחים גנריים שאינם ממותגים. לרוע המזל, הביקוש משפיע על הציפיות והסבלנות אינה קיימת. צריך גם לגרום לעסק הגדול להבין את "הכאב" של אי השקעה בתהליך קידום אתרים גדולים.

לעתים קרובות מדי, משימת קידום האתר של החברה מוטלת על מישהו בצוות העובדים, בנוסף לכל חובותיו האחרות, וזהו מתכון לכישלון.

חשוב להבין את השפה הייחודית של קידום אתרים גדולים

פרויקטים עסקיים גדולים דורשים הכשרה שוטפת של ניהול מפתח, אנשי מקצוע משפיעים וצוותי יישום על מנת לצבור תאוצה ולחלוק שפה משותפת ואמונה כי הפרויקט מועיל. עד שהתהליך יתבצע, אינכם יכולים להתייחס או אפילו לדבר באותה שפה עם אלה שאתם סומכים עליהם לקבלת תמיכה.

כאן נקבעות ציפיות, וללא ציפיות משותפות, הפרויקטים ייכשלו. הציפיות הבלתי תואמות בין האנשים שעושים את הפרויקט, לבין האנשים שצופים בפרויקט הם חלק משמעותי מנקודות הכישלון הגדולות ביותר בפרויקט כלשהו של קידום אתרים גדולים.

כשיש ציפיות משותפות, יש יעדים משותפים נגישים

הידע בתחום קידום אתרים הוא הצעד הראשון לביסוס ציפיות מציאותיות, מה שמוביל ליעדים שותפים שניתנים לפעולה, כצעד הכרחי למדידת ההצלחה. ברגע שאנשים מבינים משהו, הם יכולים לתמוך בו, עד אז הם נוטים להתעלם מחשיבות הצעדים שבהם עליהם לנקוט.

קידום אתרים לעסקים גדולים הוא פרויקט שיווק ברמה אסטרטגית וטקטית, אבל זהו פרויקט שחוצה את המרחב הטכני של ה-IT. קידום אתרים הוא אופטימיזציה של כל מה שמנוע חיפוש מוסיף לאינדקס, ואופטימיזציה של מה שמשתמשים בגוגל רואים, או במונח מטריה מקיף יותר – שיווק.

וכך הבנה בתחום היא מאמץ חוצה תומים. חשוב לא פחות גם לעדכן את הידע בתחום כמה פעמים בשנה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה