צריכים לאטום את המרפסת? אילו השיטות הקיימות



איטום יסודי ומקצועי של מרפסת הבית או הדירה הכרחי על מנת להישמר מנזקים ארוכי טווח למבנה כולו, כמו גם על מנת לוודא שהמרפסת עצמה תישאר יבשה ואטומה לאורך זמן יחד עם הקירות הצמודים אליה. בעיות במערכת איטום המים של המרפסת (הממוקמת מתחת לשכבת הריצוף) עלולה לגרום לבעיות משמעותיות לאורך זמן, מה שעשוי להיתרגם ללא מעט כאב ראש והרבה מאוד כסף. לכן, חשוב לאתר מבעוד מועד בעיות של איטום במרפסת, ולפתור אותן באופן יסודי ומקצועי, במקום להמשיך ולדחות את הטיפול בהן. מהן השיטות העיקריות הקיימות לאיטום המרפסת וכיצד מומלץ לעשות זאת?

פוטוליה

האם נדרשת הסרה של הריצוף? איטום מרפסות מרוצפות

בעוד רובן המכריע של המרפסות בבתים פרטיים ובדירות הן מרפסות מרוצפות, השאלה המרכזית אותה יש לשאול היא – האם נדרשת הסרה של הריצוף, או שמה ניתן להסתפק בעבודת איטום על גבי הריצוף הקיים?

בתור התחלה, כדאי להבין כי אם איננו אנשי איטום מקצועיים, כנראה שאין לנו את הידע והכלים הנדרשים על מנת לבצע הערכה מקצועית ואמינה של המצב, ובכל מקרה הדבר הנבון לעשות יהיה ליצור קשר עם חברת איטום מקצועית. חברה שכזו תוכל לבצע בדיקות יסודיות ומעמיקות, להבין היכן הליקויים באיטום ומה ניתן ורצוי לעשות איתם, ותוכל גם לבצע את העבודה בצורה מקצועית ובטיחותית.

כאשר לא קיים צורך בהסרת ריצוף המרפסת, עבודת האיטום (או תיקון מערכת האיטום הקיימת) הנדרשת תהיה יחסית פשוטה, מהירה וזולה. במקרים אלו יש לערוך ניקוי יסודי של המשטח (הכוונה אינה לניקוי הרצפות עצמן אלא לפתיחה יסודית של החריצים שבין האריחים וחריצתם מחדש, באמצעות כלי עבודה מקצועיים מתאימים. לאחר מכן מניחים את חומרי האיטום השונים מחדש, הן בין הפאנלים לבין האריחים והן בין האריחים השונים לבין עצמם. לאחר מכן מבצע ניקוי יסודי נוסף של השטח ולאחריו התזה של חומר מיוחד היוצר שכבת איטום סופית, אחידה ומקיפה, על פני שטח המרפסת כולו.

במקרים בהם איטום מרפסת מרוצפת כן יש צורך בהסרת הריצוף לצורך תיקון מערכת האיטום, העבודה תהיה מורכבת ומקיפה הרבה יותר, ותורכב ממספר רב יותר של שלבים שונים. מלבד לפירוק האריחים וביצוע ניקיונות יסודיים יש צורך במקרים אלו גם בביצוע בדיקות של תקינות שיפועים, יציקת חומרים שונים לצורך הכנת השטח בצורה יסודית למערכת האיטום החדשה, התקנה של מערכת איטום כפולה, בדיקה ותיקון של מערכת הניקוז והמרזבים ועוד. עבודה מורכבת ומקיפה הרבה יותר כאמור, אך כזו שתבטיח שקט למשך שנים רבות קדימה (במידה ותיעשה בצורה מקצועית, כמובן).

 

התקנת מערכת איטום לפני הריצוף וחשיבות העבודה עם חברת איטום מקצועית

במקרים אידיאליים נבצע התקנה מקצועית של מערכת איטום איכותית עוד בשלב בניית המרפסת, לפני הנחת האריחים והריצוף.

הן על מנת לעשות זאת כך, בצורה הנכונה, והן על מנת לתקן ליקויים שבכל זאת התגלו באיטום המרפסת שלכם, יש לעבוד עם חברת איטום מקצועית בלבד, וכזו המתמחה גם באיטום מרפסות מרוצפות. רק כך תוכלו להבטיח שהעבודה אכן מתבצעת כמו שצריך..

 

למידע נוסף הכנסו לאתר חברת איטום פז https://itumpaz.co.il/ בעל ותק וניסיון בעבודות בתחום האיטום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה