פרגולה לגינה – האפשרויות והיתרונות



פרגולה היא פתרון ההצללה הנפוץ ביותר בגינות, מרפסות וחצרות בישראל. מדובר במבנה קבוע ויציב המספק הצללה לכל אורך השנה (ובמקרים מסוימים גם הגנה מפני הגשם) ואף יכול לשמש כבסיס למבנה סגור ואטום יותר. להלן כמה מהאפשרויות האטרקטיביות והמתבקשות ביותר עבור פרגולה לגינה, אפשרויות שכדאי להכיר במידה ואתם חושבים על פתרון הצללה עבור גינת הבית שלכם.

קבוצת ברק

פרגולות אלומיניום כפתרון המועדף כיום

בתור התחלה, חשוב להכיר כי הסוג הפופולארי והאיכותי ביותר של פרגולות ופתרונות הצללה בכלל בישראל ובעולם כיום הוא פרגולות אלומיניום. בניגוד לחומרי גלם אחרים מהם היו עושים בעבר את מרבית הפרגולות, אלומיניום הוא מבחינות רבות חומר הגלם האולטימטיבי עבור מטרה זו – אלומיניום אינו מחליד לעולם (ופרגולה היא כאמור מבנה המוצב בחוץ ולכן חשוף לכל פגעי מזג האוויר, בפרט רטיבות ולחות), הוא אינו נשחק כתוצאה מחשיפה ארוכה וממושכת לקרינת שמש ישירה, אינו מצריך חידוש ושיפוץ אחת לכמה שנים כמו חומרי גלם אחרים וגם המראה האלגנטי והנקי שלו נשמר בצורה מצוינת לאורך השנים.

לכן, כל סוגי הפרגולות שיצוינו להלן הם של פרגולות אלומיניום מסוגים שונים, כל אחת והייחודיות שלה.

 

פרגולה תלויה

סוג אלגנטי ומרשים במיוחד של פרגולה לגינה הוא מה שנקרא בתחום זה – פרגולה תלויה. בניגוד לפרגולות "רגילות" (בהקשר זה – שאינו תלויות...), פרגולה תלויה אינה נשענת על עמודים, אלא מחוברת לקירות המבנה מחלקה העליון. כתוצאה מכך מתקבלת פרגולה שנראית כאילו מרחפת מעל האדמה, ומעניקה לגינה מראה יוקרתי ואלגנטי. קיימים סוגים רבים ושונים של פרגולות תלויות וניתן להתאימן למאפיינים הספציפיים של כל גינה ובית.

 

פרגולה לגינה עם סגירת חורף

אחת האפשרויות המעניינות והאטרקטיביות ביותר עבור פרגולה לגינה היא סגירת חורף. הכוונה לפרגולה המהווה בעצם בסיס וקונסטרוקציה לסגירה ש"מתלבשת" עליה, וסוגרת אותה לכדי חדר סגור. סגירת חורף לפרגולה מאפשרת לנו ליצור בגינה מבנה אשר יהיה שימושי לכל אורך השנה, גם בחורף ובימים הגשומים והקרים. את החלל הנוצר ניתן לחמם ולהשתמש בו כמו עוד חלק של הבית. סגירת חורף לפרגולה עשויה להתאים במיוחד כאשר היא מוצבת בסמיכות לבית, וכך יכולה להוות המשך ישיר והרחבה של הבית. במקרים רבים מדובר בסגירת מרפסת קיימת (בין אם מרפסת בנויה או פתוחה לחלוטין), אז מקימים את הפרגולה במרפסת והסגירה נעשית באמצעות זכוכיות וקונסטרוקציית אלומיניום אשר מורכבת על גבי הפרגולה וקירות המרפסת (במידה וקיימים).

 

פרגולה חשמלית

סוג זה של פרגולה לגינה גם כן משתייך למשפחת פרגולות האלומיניום, אך בשונה מפרגולות אחרות במקרה זה מדובר במבנה הכולל מנוע חשמלי קטן אשר מאפשר פתיחה וסגירה של השלבים העליונים של הפרגולה. כך ניתן לכוון את כיוון הפתיחה של "גג" הפרגולה במטרה להתאימו לזווית של השמש בשמיים, ולאפשר הצללה מלאה או חלקית בכל שעה של היום ובכל עונה של השנה.

 

למידע נוסף על סוגי פרגולות אלומיניום והתקנה, היכנסו לאתר קבוצת ברק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה