פציעה או פגיעה במקום העבודה



אם נפצעתם או נפגעתם במהלך העבודה ככל הנראה אתם זכאים לפיצוי כלשהוא

freepik

גם במקרים בהם הפגיעה היא אינה כזו שניתן לראות או שנגרמה בעקבות עבודה סזיפית עדיין הזכות שלכם היא לקבל פיצוי אז למה אתם מחכים?

הביטוח הלאומי ישלם לכם קצבה במקרה ונפצעתם במהלך העבודה או במקרה וקיבלתם מחלת מקצוע כמו למשל צבעי שנפגע בדרכי הנשימה בעקבות עבודה עם צבע וחומרים רעילים .

גם במקרים בהם הייתם בדרך לעבודה או בחזרה ממנה ונפצעתם או נפגעתם בכל צורה שהיא מגיע לכם פיצוי, מקרים מסוג זה נחשבים כאילו קרו במהלך העבודה מלבד במקרים בהם בחרתם לעצור בדרך לעבודה היכן שהוא ונפגעתם במקום שאינו קשור.

שני מקרים יוצאים דופן בהם אתם עדיין זכאים לפיצוי למרות שלא הייתם בדרך למקום העבודה אלא ליעד אחר לפני, הראשון הוא במקרה והלכתם להתפלל בבית כנסת לפני העבודה והשני הוא במקרה ולקחתם ילד לגן לפני העבודה.

 

עוד סוג של פגיעה בעבודה הוא כל נושא של פגיעה על ידי עובד אחר, פגיעה מינית והטרדה מינית.

אז מה בעצם אפשר לקבל באחד מהמצבים האלו:

ראשית נציין שכל מקרה לגופו ומה שהיה נכון לשכן או לבן דוד לא בטוח שיהיה נכון גם לנו.

שנית חשוב לציין שלכל מקרה קיימים תנאים שונים ולכן לא נוכל לנבא מה בדיוק תקבלו אבל נוכל להסביר מה ניתן לקבל במקרה והצלחתם להוכיח את הפגיעה.

דמי פגיעה - תשלום שמתקבל מידי חודש במשך שלושה חודשים.

קצבת נכות - תשלום חודשי קבוע שבעצם בא לפצות את העובד על הזנק שנגרם לו וזאת בהתאם להחלטות שמתקבלות בועדה הרפואית של הביטוח הלאומי .

חשוב לציין שהתהליך אינו פשוט כלל ומומלץ להיעזר במומחים שעוסקים במימוש זכויות רפואיות ביום יום, חשוב לציין שרוב החברות לא גובות כסף ולא מתחילות בתהליך אלא אם הם בודקות ומוצאות שיש היתכנות לזכיה בתביעה שכזו.

ההמלצה שלנו היא תמיד לבדוק עם יותר מחברה אחת ולהתייעץ עם חברים או בני משפחה שעברו תהליך דומה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה