עיצוב פנים יוקרתי – האתגר!



אין ספק כי עיצוב פנים יוקרתי מעמיד בפני מעצב הפנים אתגר מורכב ועל מנת לצלוח אותו על המעצב להיות יצירתי ובעל ניסיון מגוון.

צילום יחצ

תכנון עיצוב פנים, הינו דבר סובייקטיבי, מכיוון שלפי דרישות המזמין עיצוב אחד יכול להיות פשטני יותר, ונקי מאוד ברמת הגוונים, האלמנטים העיצובים, הריהוט וכו' ואילו מצד שני, הוא יכול להיות מאוד מצועצע, עם משחקי גוונים וריהוט בולט.

מעבר לתכולת הבית שאמורה לשקף את הקו העיצובי, יש כמובן את פנים הנכס עצמו שיש להתאימו לקו העיצובי הנדרש ולייצר עיצוב פנים יוקרתי אך פונקציונלי, מזמין ומשפחתי בהתאם.

האתגר כמובן בא לידי ביטוי בצורה שונה בדירות יוקרה (בעלות חללים קטנים או גדולים), יחד עם הרצון לייצר שפה עיצובית שתבטא את הזרימה הנדרשת בין חדרי הבית, ובעיצוב וילות יוקרה, אשר מעמיד את מעצב הפנים בפני שטחים גדולים ולרוב במספר מפלסים ומחייב אותו להשתמש באלמנטים מקשרים על מנת לייצר אינטראקציה עיצובית. 

מעבר לכך תמיד קיים האתגר של העיצוב החיצוני המשתקף מפתחי הבית שגם הוא חייב להילקח בחשבון ומשפיע על כל התהליך.

ניסיון אדריכלי

פרויקט עיצוב פנים יוקרתי, מחייב את המזמינים לערב בעל מקצוע מנוסה המחזיק ברזומה של תכנון ועיצוב פנים, על מנת שיוכל ללוות את הפרויקט מתחילתו ועד סופו.

בבואכם לבחור בעל מקצוע, מעבר לחיבור האנושי, חשוב מאוד להבין אם הקו העיצובי והתכנוני של האדריכל תואם את הציפיות העיצוביות שלכם ולבקר במספר פרויקטים, על מנת לראות אם קיים חיבור לעבודה שלו.

 

דגשים בתהליך

שימת לב לפרטים הקטנים והתייחסות לאלמנטים משותפים לאדריכלות ולעיצוב הם הדגשים שיקבעו את התוצאה הסופית של העבודה ובעיקר כשמדובר על עיצוב פנים יוקרתי.

כל דבר קובע, החל מהאלמנטים החיצוניים של הבית (במקרה של בית פרטי אפילו עיצוב החצר, הבריכה, חיפויי הקיר ועוד), דרך האלמנטים הפנימיים כמו חלוקת החללים בבית, הריהוט, גוונים של בדים ושל קירות וכל דבר שיכול להשפיע על המראה הסופי – ולא משנה איזה סגנון בחרתם.

במקרה של עיצוב פנים יוקרתי לבית פרטי, השמירה על האיזון בין פנים לחוץ, בין חלל המגורים לבין עיצוב הגינה שמשתקפת ממנו, בין חיפוי הקיר החיצוני לגוונים הפנימיים של הבית, תיצור הרמוניה עיצובית ותאפשר לכם ליהנות מבית חלומותיכם.

 

שמירה על אווירה ביתית בתכנון עיצוב פנים יוקרתי

אולי הדבר החשוב מכל בתכנון עיצוב פנים יוקרתי הוא השמירה על המשפחתיות והחמימות של הבית, בין אם מדובר בדירות יוקרה גדולות, או בבתי יוקרה המשתרעים של שטחים גדולים מאוד ומהווים "גן עדן" למעצבי פנים.

גם פה, האתגר של המעצב הוא לייצר אווירה ביתית בכל הגודל והפאר ולתת לבני הבית את התחושה שהם גרים בבית מגורים ולא במוזיאון.

 

 

המאמר נכתב בשיתוף עם משרד אדריכלות ועיצוב פנים של רויטל רייך בירושלים, המתמחה בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים פונקציונלי ומודרני המותאם לצרכי המזמין. הסטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים, פותח בפני תושבי האזור עולם שלם של אדריכלות ייחודית ועיצוב פנים קפדני, החל משלב גיבוש הרעיון, דרך בחירת החומרים, אביזרים וריהוט בבית.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה