סרטי מוצר וסרטי אנימציה לשיווק וקידום מכירות



למדיום של סרטי אנימציה יש כוח רב על הצופים בהם, והם אהובים בכל העולם ועל בני כל הגילאים.

freepik

סרטון אנימציה מאפשר ליצור קסם של ממש, וכיום ניתן לממש את הקסם הזה גם לצרכים שיווקיים ולצרכי קידום מכירות. את השילוב בין העולם של סרטי אנימציה  לבין עולם השיווק עושים באמצעות יצירת סרטי מוצר.

סרטי מוצר הם סרטים קצרים שמיועדים להצגה בפני משקיעים ולשיווק בקרב קהלים שונים ובאמצעי הפצה שונים. את סרטי המוצר ניתן להפיץ בכל מדיום, וגם ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות המובילות. בעזרת סרט מוצר איכותי שעשוי באנימציה ניתן להעביר בצורה ממוקדת את המסר השיווקי הנכון, וגם ליצור אצל הצופים את התחושה שאליה מכוונים יוצרי הסרטון.

סוגים שונים של סרטי אנימציה שיווקיים

ישנם כמה סוגים של אנימציה שבה ניתן להשתמש בסרטי מוצר. ניתן ליצור סרטי תלת מימד והדמיה, סרטונים בדו-מימד, סרטי מוצר בטכנולוגיית "לוח לבן" (וואייטבורד אנימיישן) ועוד. לכל סוג של אנימציה יש את היתרונות היחסיים שלו, ואת סוג ההנפשה הספציפית בסרט ניתן לבחור על פי אופי המוצר ואופי החברה שמייצרת אותו. כך, למשל, חברות מסוימות מעדיפות להשתמש בדמויות תלת מימד כדי להעביר את המסר שלהן, בעוד שחברות אחרות מעדיפות סרטים שמבוססים על "לוח לבן". כאשר מתחילים בהפקה של סרט המוצר באנימציה, ניתן להתייעץ לגבי סוג ההנפשה המתאימה, כדי לעמוד במטרות השיווקיות של סרטון המוצר.   

למי מיועדים סרטי מוצר באנימציה?

בסרטי אנימציה משתמשות חברות שונות בכל תחומי התעשייה. אחת מהתעשיות שבה נפוץ במיוחד המדיום הזה הוא תעשיית ההייטק והמחשוב. חברות רבות בתחומים אלה מעדיפות להציג את המוצר הבא שלהן באופן החדשני ביותר, וסרט מוצר באנימציה בהחלט יכול לקלוע למטרה זו. את הסרט ניתן ליצור ולהפיק כבר בשלבים רעיוניים מוקדמים, על מנת להשתמש בו לצרכי גיוס הון. בישיבות מול משקיעים ותורמים, כבר לא נהוג להציג מצגות בסגנון מיושן, אלא להציג במקום זאת סרט אנימציה מתקדם ואטרקטיבי יותר. הצגת סרט מוצר באנימציה יוצרת כבר מן ההתחלה דימוי טכנולוגי חדיש וצעיר של המוצר שאותו מציגים. לאחר שהמוצר עובר משלב הרעיון לשלבים ביצועיים מתקדמים יותר, אפשר לשכלל את הסרט המקורי שנוצר, ולהתאים אותו לשלב הפיתוח שבו נמצאים.  

סרטי מוצר באנימציה מתאימים לא רק לתעשיות המחשוב, אלא מתאימים גם לתחומי המדיקל, לתחומי תעשיית המזון, וליצרנים ותעשיינים מכל הסוגים, בעצם. כולם יכולים להרוויח מהיתרונות השיווקיים העצומים של הכנת סרטי מוצר וסרטי אנימציה, ולהצליח לדבר אל לב הקהל שלהם – בין אם הוא כולל משקיעים פוטנציאליים או לקוחות פוטנציאליים שירצו לרכוש את המוצר.

מה כולל תהליך יצירת הסרטון?

תהליך היצירה של כל סרט מוצר באנימציה מתחיל בגיבוש הקונספט של הסרט. לאחר מכן מתבצעת הכתיבה של תסריט מהודק ומוקפד. התסריט צריך להתאים לקונספט ולכלול מאפיינים שימשכו את הצופים, ויעשו שימוש גם בהומור, במקרה הצורך. לאחר מכן מגיע שלב העיצוב וההנפשה של הסרטון. בדרך כלל, הלקוח מעורב בכל שלב של הכנת הסרט, ומתבצע תהליך של פידבק ותיקונים אם יש בכך צורך. השלב האחרון של הפקת הסרט הוא ההקלטה של הסאונד הנלווה ושל קריינות, אם יש כזו.

בסופו של דבר, מתקבל סרט מוצר שעשוי כולו באנימציה והוא מוכן לשבות את ליבו של כל מי שיצפה בו. לאחר שהסרט מוכן, ניתן להתחיל להציג אותו בישיבות או להפיץ אותו ברחבי הרשת, כדי לקבל את החשיפה הנחשקת למוצר עצמו.

בשיתוף: וידאו גורו – סרטוניי אנימציה

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה