סרטים שנדחו עקב משבר הקורונה



בשיתוף לאומי
נגיף הקורונה העולמי מטלטל גם את תעשיית הסרטים החדשים בהוליווד. וונדר וומן, ג'ימס בונד ומולאן הם רק חלק מהסרטים שהיו אמורים לצאת בקיץ ברשת סינמה סיטי 1+1. המאמר יסקור את הגורמים והסרטים שנדחו, ההפסדים ומה אפשר לראות בינתיים.

pexels

לא זמן למות

נגיף הקורונה הותיר בכל העולם את בתי הקולנוע ומקומות הבילוי שוממים ומיליוני אנשים שוהים בבית מאוכזבים וממורמרים. הפחד מההידבקות, המצב הכלכלי והבדידות החברתית הם משמעותיים ביותר בכל בית. עם זאת, כולם כבר חולמים על הטיול הבא לחו"ל, ישיבה בבית קפה וסרט טוב בעם מבצע 1+1 ברשת סינמה סיטי, וסופרים את הימים עד שהסיוט יגמר. כמו כן, תעשיות רבות בעולם הפסיקו לעבוד ולייצר. זה התחיל מהמפעלים בסין, פגע בענף התיירות, בחברות התעופה ובמשק הגלובלי כולו. גם תעשיית הקולנוע נפגעה קשות. סרטים חדשים שהיו אמורים לצאת בבכורה בחודש מרץ נדחו או בוטלו עד לסיום המשבר. אחד הסרטים הראשונים שביטלו הוא סרט מסדרת ג'יימס בונד הנקרא "לא זמן למות" (ברוח התקופה) בו מככב דניאל קרייג. מכיוון שהסרט היה מתוכנן לעלות בחודש אפריל וזה לא יצא לפועל, המפיקים הפסידו הרבה כסף מיחסי הציבור שנעשו לקראת הבכורה.

 

משימה בלתי אפשרית

גם גל גדות פרסמה פוסט עקב דחיית "וונדר וומן 2" בו היא מככבת והתייחסה למשבר בהבעת תקווה שהסרט יצא לאקרנים באוגוסט במקום בחודש יוני. אליה מצטרף גם טום קרוז שסרטו "משימה בלתי אפשרית 7" צולם באיטליה כאשר הנגיף רק הגיע לשם. צילומי הסרט הופסקו והוא נאלץ לשהות שבועיים בבידוד בבית מלון יוקרתי בוונציה (מסכן...).

סרטים נוספים כמו: מטריקס 4, מהיר ועצבני 9, מקום שקט 2 ועוד רבים וטובים אחרים נדחו או הופסקו במהלך הצילומים בכל העולם. גם בגזרת סרטי הילדים כמו: מולאן, בטמן, האלמנה השחורה, סקובי דו, פיטר רביט 2 ועוד הייתה פגיעה שהותירה הרבה ילדים מאוכזבים בעולם. ההפסדים הם כבירים ונאמדים במיליארדי דולרים. כלומר, סרט כמו ג'יימס בונד שהתקציב שלו 250 מיליון דולר הפסיד כמעט חצי על יחסי הציבור לסרט. אך למפיקים ולשחקנים בהוליווד תקווה שברגע שיצאו הסרטים לבתי הקולנוע יוכלו לצמצם את הפערים הכלכליים.

 

סרטי בורקס או סרטי וירוס

בינתיים המרוויחים הגדולים הם נטפליקס שזוכים לאחוזי צפייה גבוהים בסרטי הווירוס הפופולריים כעת בעולם כמו: התפשטות, התפרצות, מלחמת העולם זי ועיוורון. עם זאת, משרד התקשורת בארץ ובעוד כמה מדינות בעולם פנו לנטפליקס כדי שתוריד את קצב השידור לחודש בשל עומסים על קווי התקשורת. נטפליקס נעתרה לבקשה, אך לגבי הצופים זה לא משמעותי, רק אולי ייקח יותר זמן להוריד את הסרטים. אז עד שיסתיים המשבר ונלך שוב לרשת סינמה סיטי לצפות בסרטים החדשים, נוכל לצפות בסרטי הווירוס. וכל זאת בתקווה שנחזור במהרה ליהנות מסרטים בקולנוע.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה