סיור בירושלים לבר מצווה



דרך טובה לחגוג בר מצווה היא לחגוג אותה בירושלים. אחרי טקס בר המצווה בכותל הוא לאחר סיומו יוצאים המשפחה והחברים לסיור בעיר העתיקה ובסופו מחכה להם ארוחה חגיגית, באחת ממסעדות ירושלים. הסיור יכול להיות להיות גם לאזורים אחרים בעיר כמו שוק מחנה יהודה, מתחם התחנה, שכונת נחלאות ועוד.

Pixabay

שוק האוכל המרכזי בבירת ישראל החל להתגבש כבר במאה ה-19. כיום הוא מכסה שטח ניכר בין הרחובות יפו ואגריפס, כשרחוב מחנה יהודה עצמו מהווה רק ציר אחד ממנו. השוק ידע ימים קשים וספג פיגועי טרור עקובים מדם. כשהמצב הפוליטי בבירה נרגע הסתמנה תפנית חיובית בשוק, והוא עבר שיפוץ מקיף שכלל ריצוף וקירוי.

 

ההכלאה בין השוק לקניון הולידה את "שוק הבוטיק". חלקים ממחנה יהודה עונים להגדרה הזו. הרצפה הרבה יותר נקייה, מסעדות מעוצבות ודוכנים אותנטיים שלובים זה בזה, "סיורי טעימות" שפעם היו נעשים באמצעות מורה-דרך מוצעים באתר אינטרנט מעוצב. האורגני והבורגני מתקיימים זה לצד זה: במסעדות חדשות ומוקפדות, ארונות משקאות אופנתיים מחפים את הקירות, את הטיח התקלף החליפו אריחים צבעוניים והכיסאות הם לא רק ירושה מסבתא.

"המתחם נע בין המקומי לגלובלי", מאבחן האדריכל יעקוב טנוס, שגדל בשוק בנצרת ותיכנן כאן יחד עם שותפו, האדריכל שרון סיטון, את מסעדת "מחניודה" האופנתית ואת ה"פסטה- בסטה". טונוס מנסה, לדבריו, לשמר את רוח המקום אך הוא מרוצה מהשינוי שעובר על השוק. "הוא הפך לטרנדי", הוא מודה, "אבל מצד שני מבקרים כאן יותר ויותר 'אנשי קניונים', שלא נראו פה בעבר".

סיור בר מצווה בירושלים, בשוק מחנה יהודה מוסיף ערך מוסף לחגיגה, יזכר כחווית אירוח ייחודית לאורחים ועבור חתן השמחה זו תהיה חוויה של פעם בחיים. אנחנו , השחקנים של תאטרון על הדרך, נדאג להחיות את האזור הנבחר. בשוק מחנה יהודה נדאג שחתן בר המצווה ייפגש עם אלגריה, השכנה מנחלאות הסמוכה, שמחפשת את הבן שלה. נדאג לקחת אותו ואת כל האורחים לטעימות בשוק, ויחד נעזור לאלגריה למצוא את בנה במשחק חוויתי בשוק. בסוף אלגריה תחגוג עם חתן הבר מצווה את יומו הגדול, ותלווה את האורחים למסעדה נבחרת בשוק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה