ירושלים, העיר הנצחית הנערצת על משמעותה ההיסטורית והרוחנית, היא גם ביתם של מגוון מדהים של פלאי טבע אשר מחכים להתגלות. מעבר לחומות העתיקות והרחובות השוקקים, חובבי הטבע יכולים לצאת לסיורי טבע שובי לב החושפים את הנופים עוצרי הנשימה, אין ספור המערכות האקולוגיות והמגוון הביולוגי העשיר הקיים בעיר. מאמר זה משמש מדריך מקיף לסיורי הטבע הפופולריים בירושלים, המדגיש את השבילים הקסומים, נחלים ומעיינות הטהורים, חיות הבר התוססות והאוצרות האקולוגיים הממתינים למבקרים המחפשים חוויה סוחפת ביופיו הטבעי של האזור.

pixabay

הגן הבוטני של ירושלים

הגנים הבוטניים של ירושלים מספקים מפלט שליו בתוך העיר השוקקת. נווה מדבר ירוק זה משתרע על פני 120 דונם ומציג אוסף עצום של צמחים מרחבי העולם. המבקרים יכולים להתהלך בין גנים, כולל גן מדברי, גן ים תיכוני וחממה טרופית. הגנים מארחים גם תוכניות ואירועים חינוכיים, מה הופך אותו ליעד אידיאלי למשפחות, לחובבי בוטניקה למי שמחפש הפוגה מהסביבה העירונית.

הרי ירושלים

ירושלים, השוכנת בגבעות שמסביב, מציעה נקודת מוצא מצוינת לחקר הנופים הציוריים של האזור. סיורי טבע בהרי ירושלים חושפים נופים מדהימים, גבעות מתגלגלות ועמקים נסתרים. שבילים כמו שביל ישראל ושביל ירושלים מתפתלים באזור, ומאפשרים למטיילים לחזות בשקיעות עוצרות נשימה, פריחת פרחי בר וחורבות יישובים עתיקים. לאורך הדרך, המבקרים עשויים להיתקל בחיות בר כמו שועלים, צבאים ומגוון מיני ציפורים. הרי ירושלים מספקות שילוב אידיאלי של יופי טבעי, אתרים היסטוריים והזדמנות להתחבר מחדש לארץ. המטיילים יכולים לתפוס פינה בצל ולערוך פיקניק קטן, לשתות משהו מרענן ולהתפנק מאכלי בצק מקומיים כמו פיצה ירושלים .

עין כרם

הכפר הציורי עין כרם, השוכן בפאתי ירושלים המערביים. השכונה האידיאלית הזו ידועה בהיסטוריה התנכית ובנופיה השופעים. כאן, צלילי המים המרגיעים מלווים כל צעד שלנו. אחת מנקודות השיא הוא מעיין עין כרם, הידוע גם כמעיין מריה. על פי המסורת, כאן פגשה מרים הבתולה את בת דודתה אליזבת. מימיו הצלולים של המעיין יוצרים נווה מדבר שליו, המזמין את המבקרים לשבת על גדותיו ולטבול בשלוות המקום.

עמק הינום

עמק הינום, נקיק עמוק השוכן ממש דרומית לעיר העתיקה. למרות משמעותו ההיסטורית האפלה, העמק הזה הוא כעת מקום ירוק, שהתברך בכמה נחלים. הבולט ביותר הוא עמק קדרון המתפתל בירושלים עם נופים מדהימים של קברים עתיקים ונקודות ציון דתיות. לאורך העמק, קולם העדין של מים זורמים משתלב בהרמוניה עם ציוץ הציפורים, ויוצר אווירה של שלווה. בעודנו מטיילים לצד הנחל, אנו פוגשים בבריכת סילואם השלווה, מקום מרפא בימי קדם.

גן לאומי עמק צורים

הגן הלאומי עמק צורים השוכן בעמק קדרון. בעמק מגלים את מעיין הגיחון, מקור המים העיקרי של העיר בימי קדם. המעיין המדהים הזה מספק מים לירושלים כבר אלפי שנים. הוא מוקף בצמחייה עבותה, המספק מפלט מוצל מקרני השמש. הפארק כולל גם אתר ארכיאולוגי מרתק בו נחשפו כלי חרס וחפצים עתיקים, המציעים תובנות על עברה ההיסטורי של ירושלים.

בריכת הסולטן

בריכת הסולטן מקוממת ליד מגדל דוד. אף על פי שידוע בעיקר כמקום חוצות לאירועי תרבות, אתר זה הוא גם ביתו של מעיין טבעי. בעבר שימש מאגר לאספקת המים של העיר. כיום, הוא מספק במה לקונצרטים והתכנסויות. בישיבה על שפת הבריכה רואים את השילוב ההרמוני של ישן וחדש, שכן נוכחות המעיין מזכירה את מקורותיה העתיקים של ירושלים בתוך הנוף העירוני המודרני.

ירושלים וטבע מסתורי

ירושלים אמנם ידועה במשמעותה ההיסטורית והדתית, אבל היא גם יעד שופע פלאי טבע. סיורי טבע בעיר ובסביבתה מספקים הזדמנות ייחודית לטבול בנופים המדהימים של האזור, חיות הבר התוססות והמגוון הביולוגי העשיר. מהיופי השלו של שמורת עין גדי ועד לנווה המדבר האורבני של הגנים הבוטניים בירושלים, והנופים עוצרי הנשימה של הרי ירושלים ושמורת עמק החולה, יש משהו לכל חובב טבע לחקור בירושלים. אז, ארזו את נעלי ההליכה, קחו את המשקפת שלכם, וצאו למסע בלתי נשכח אל תוך הטבע הירושלמי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה