סטייק אנטריקוט או פרוסה עם שוקולד? הזוגות שבחרו שלא לבחור



אנלוגיית הסטייק אנטריקוט אל מול פרוסה עם שוקולד, שציטט אייל גולן בעבר, באה להצדיק קיום יחסים מחוץ לנישואין. אמנם האנלוגיה הקולינרית התייחסה לבגידה, אך הפכה להצדקה לגיטימית דווקא עבור זוגות המבקשים לתבל את היחסים בפרוסת שוקולד, מבלי לשמור סודות מהסטייק.

FREEPIK

השחיקה הטבעית המתקיימת ביחסי זוגיות ממושכים, ובוודאי כאלה שכוללים מגורים משותפים, ילדים, מצוקות פרנסה ואתגרים נוספים, מביאים רבים לחשוב על פירוק החבילה. הצורך בתשוקה ובמיניות מספקת אינו נחלתם של זוגות צעירים בלבד, והוא אינו נעלם גם כאשר הנישואים חווים טלטלה, משבר, או פשוט שטים על מי מנוחות, בהתנהלות יום יומית מייגעת שאינה מותירה מקום לריגושים מיניים. אנשים רבים, בין אם מצויים בזוגיות ובין אם לאו, מעידים על חלומות ופנטזיות הנוגעים ליחסים המיניים, דוגמת: משחקי תפקידים, שוגר דדי הכרויות , שילוב פרטנרים ואחרים. הפנטזיות הלגיטימיות הללו, נתקלות ברובן  בשמרנות חברתית ו/או מחויבות לבני הזוג, אשר לא רק שמונעת מהם לנסות וליישם את התשוקות הללו, אלא גם גורמת להדחקה ולהימנעות אף משיח עליהם, והדחקה כידוע אינה מובילה למקומות טובים.

אפשר גם אחרת

בין האפשרות להישחק ולהדחיק לאפשרות להסתכן בבגידה, ישנם זוגות שבוחרים בשינוי המתווה הסטנדרטי, ובחירה בראיית האני כמו גם האחר, כאינדיבידואל בקשר הזוגי, מה שמוביל למתווה של זוגיות מאפשרת. זוגיות מאפשרת אינה נשענת על מתירנות מינית ומתן היתר הדדי לקיום קשר דיסקרטי מחוץ לנישואין, אלא עוסקת בהקשבה של בני הזוג זה לזה, בפתיחות נטולת שיפוטיות וביצירת חוויות מיניות הכוללות פרטנרים נוספים, ביחד ו/או בנפרד. מתן הביטוי גם לצורך הטבעי בגיוון ובמגע אחר, מעקר מן היסוד את הפגיעה ומשבר האמון אשר מולידים שקרים והסתרה, בין אם כפנטזיית בגידה ובין אם בחציית הקווים בפועל. 

הדרך לזוגיות קצת אחרת

אם המונח זוגיות מאפשרת הוא הכתובת בווייז, תקשורת פתוחה היא הדלק שמניע את הרכב הנוסע לשם

מטבע הדברים, לא מדובר במסלול אשר מתאים לכל הזוגות, וגם כאלה אשר יגלו סקרנות ואף הסכמה עם הגישה הליברלית והפתוחה, יתקשו לעשות מעשה ולעבור על הקודים החברתיים השמרניים המהווים את בסיס החינוך שלנו.

בעבור אלו שלמרות הקודים הללו, מבקשים לבחור בהגשמה העצמית, האישית והזוגית, נציין מספר טיפים חשובים:

  1. תקשורת- ניהול שיחות פתוחות וכנות, תוך חשיפת תחושות, חלומות, ריגושים ורצונות, תוך החלטה מראש על מרחב בטוח: כל דבר שייאמר במסגרת השיחות הללו, בין אם תבחרו ליישם בפועל ובין אם לאו, יזכה להכלה וקבלה ולא ישמש כנגד מי מבני הזוג בסיטואציות אחרות.
  2. התנסות- קבלת החלטה על התנסות ראשונית, בהתאם לתשוקות ולרצונות של שני בני הזוג. מומלץ לבחור בהתנסות ראשונית נפרדת, בה כל אחד מבני הזוג יקיים מפגש אינטימי עם פרטנר/ית אחר/ת, תוך שיתוף וידיעת בן ובת הזוג וחשיפת החוויה לאחר מכן. בהתאם לאופי החוויה ולתחושה, תיבחן ההמשכיות, וקביעת מינון, אופי המפגשים וגבולות נוספים.
  3. מרחב היכרויות דיסקרטיות- ההחלטה לבחור בפתיחות עשויה להיות מרגשת ומשנה חיים עבור בני הזוג, אולם היא שלהם בלבד, ועשויה לגרור תגובות שיפוטיות וחוסר נוחות גם מצד אנשים קרובים. ניתן למצוא אתרים המציעים היכרויות דיסקרטיות, מבוססות סטאטוס אישי, מרחק גאוגרפי ומטרות משותפות, להיכרות עם שותפים בעלי רצון לחוויות משותפות דומות.

היכרויות ומערכות יחסים מחוץ למסגרת הזוגית מאותתות ליישום של חוויות מבוססות מין, אולם חשוב לזכור שהצורך בגיוון ובחידוש אינו נוגע רק בהיבט הפיזי, כי אם משלב צרכים רגשיים ומעניק יתר הנאה כאשר מתקיים חיבור אישי. אין מדובר בחתירה לקשר זוגי מחייב או להתאהבות, אולם ניתן לבזוק על החוויה ריגוש מוגבר, באמצעות בחירה בפרטנרים על בסיס שיח ראשוני, כימיה וחיבור אישי, המתווסף למשיכה המינית.

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה