כל אחד כמעט צובר רכוש במהלך חייו, רכוש שביום שבו הוא ילך לעולמו יעבור ליורשיו.

FREEPIK

חוק הירושה קובע באיזה דרך יש לחלק את העיזבון של המוריש. הראשונים לרשת הם בני הזוג והילדים, כאשר בן הזוג זכאי לכל נכסי המיטלטלין ולחמישים אחוז מהרכוש וחמישים אחוז הנותרים מתחלקים באופן שווה בין הילדים.

אך מה קורה כאשר המוריש רוצה לחלק את העיזבון בדרך אחרת ממה שקובע חוק הירושה, במקרה כזה מומלץ לכתוב צוואה.

זה לא מספיק לכתוב צוואה , חשוב שהצוואה תיכתב בהתאם לחוק כדי שהיא לא תיפסל. כדי לדעת איך לכתוב צוואה תקינה מומלץ לפנות לעורך דין.

אביטל חורף, עו"ד צוואות בירושלים צבר ידע וניסיון רב בכתיבת צוואות. אינספור לקוחות מירושלים, מתל אביב וממקומות נוספים בארץ כבר נעזרו בשירותיו. ומה אתכם? רוצים לקבוע איך העיזבון שלכם יחולק, רוצים להיות בטוחים שהצוואה שכתבתם לא תיפסל, מומלץ ליצור קשר עם  המשרד של עורך הדין אביטל חורף בירושלים או בתל אביב.

בואו להכיר – ארבעה סוגי צוואות

חוק הירושה קובע ארבעה סוגים של צוואות כאשר לכל סוג של צוואה יש את הכללים הייחודיים לה.

צוואה בכתב יד היא צוואה שנכתבת בכתב ידו של המוריש. כדי שהצוואה תהיה תקפה היא חייבת לכלול תאריך וחתימה של המוריש. את הצוואה בכתב יד אין צורך לכתוב בנוכחות עורך דין, אך כדי למנוע פגמים העלולים לפסול את הצוואה מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה לכתיבת צוואות.

צוואה בעדים זוהי הצוואה הנפוצה ביותר. כאשר המצווה עורך את הצוואה עליו להחתים שני עדים שיאשרו בחתימת ידם כי זוהי הצוואה של המוריש ושהוא חתם עליה בפניהם. על העדים להיות כשירים מבחינה משפטית, הם צריכים להיות מעל גיל שמונה עשרה וחסרי עניין בצוואה. כאשר חותמים על צוואה בעדים בפני עו"ד, הסיכויים להגשת התנגדות לצוואה קטנים.

צוואה בפני רשות – המושג רשות בא להגדיר בעלי תפקידים במערכת המשפט כמו שופט, דיין, רשם או נוטריון. צוואה בפני רשות יכולה להיכתב בכתב יד או להיאמר בעל פה. כאשר המצווה מגיש את הצוואה לנציג הרשות או אומר אותה בעל פה, נציג הרשות רושם את הדברים, מקריא אותם בקול בפני המצווה אשר מאשר כי זוהי אכן צוואתו.

מידע נוסף על סוגי צוואות מאת עו"ד אביטל חורף

צוואה בעל פה מאפשרת לאדם לערוך צוואה גם כאשר הוא נמצא על ערש דווי ולא יכול לכתוב אותה בשל מצבו הבריאותי, אלא רק לומר בעל פה. לצד מיטתו של המוריש ניצבים שני עדים כשירים מבחינה משפטית אשר רושמים את דברי המצווה ובסיום מפקידים את המסמך הכתוב אצל רשם הירושות. בצוואה בעל פה מומלץ לערב עורך דין בעת כתיבת הצוואה כדי למנוע בעתיד טענות לפסילת הצוואה כמו למשל שהמצווה לא היה במצב כשיר לכתיבת צוואה. עורך דין מיומן ומנוסה ידע לסגור את הפרצות ולוודא כי בעתיד לא תהיה עילה להגשת התנגדות לצו קיום הצוואה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה