סוגי עסקאות נדל"ן – כל מה שצריך לדעת



בעשור האחרון החלו רבים מהישראלים להשקיע בנדל"ן בארץ ובחו"ל, בין היתר בעקבות העלייה המתמשכת במחירי הנדל"ן למגורים והנדל"ן המסחרי ובהיעדר אפיקי השקעה אטרקטיביים אחרים. עד לאחרונה סביבת הריבית הייתה כמעט ואפסית, לכן השקעות בנדל"ן הפכו לפופולריות מאוד. כיום, הריבית התייקרה והממשלה ובנק ישראל מנסים להילחם במחירי הדירות הגבוהים, וכחלק מהפעולות שלהם הם מנסים לצנן את פעילות המשקיעים.

FREEPIK

כדאי לדעת כי יש מגוון סוגי עסקאות בתחום הנדל"ן, הרבה מעבר לרכישת ומכירת דירות מגורים. בעולם הנדל"ן יש עסקאות שונות כמו רכישת ומכירת נכסים מסחריים ותעשייתיים, רכישת ומכירת דירות למגורים ולהשקעה, יזמות ופיתוח נדל"ן מסחרי, השקעות ועסקאות נדל"ן בחו"ל, השקעה במניות, אג"ח וקרנות נדל"ן ועסקאות שכירות בנדל"ן. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי עסקאות נדל"ן נחשבות למורכבות מבחינה משפטית, ויש לא מעט הונאות בתחום זה, לכן חייבים להיוועץ עם עורך דין מנוסה ולקבל ליווי משפטי צמוד לכל אורך שלבי העסקה, בין אם רוכשים נכס מקרקעין ובין אם מוכרים נכס או זכות במקרקעין.

רכישת ומכירת נדל"ן מסחרי

השקעות בנדל"ן מסחרי כוללות רכישה ומכירה של נכסים מסחריים ותעשייתיים כגון: משרדים (לרבות מבני ומגדלי משרדים), חנויות, מרכזי קניות, מרכזי מסחר, מרלו"גים (מרכזים לוגיסטיים), בתי מלון, מבני תעשייה שונים ועוד. בשונה מהשקעות בנדל"ן למגורים, עסקאות של נכסים מסחריים מאופיינות בחוזי שכירות ארוכי טווח ובנוסף התשואה השנתית גבוהה יותר, לכן המשקיעים זוכים לשקט נפשי וליציבות.

עסקאות שכירות בנדל"ן (נדל"ן מניב)

בין סוגי העסקאות הפופולריות בתחום הנדל"ן ניתן למנות את עסקאות השכירות, כלומר נדל"ן מניב. זהו אפיק השקעה אטרקטיבי עבור המשקיעים מאחר שניתן להשיג תשואה חודשית או שנתית באמצעות השכרת הנכס. יש מגוון סוגי עסקאות שכירות נדל"ן כמו השכרה דירות למגורים, השכרת משרדים לעסקים, השכרת שטחי מסחר ותעשייה למפעלים ולחברות, השכרת חנויות לטווח ארוך, השכרת מלונות וכו'.

פיתוח נדל"ן מסחרי

משקיעים מנוסים יכולים לבצע עסקאות נדל"ן מורכבות הכרוכות בתהליכי פיתוח ויזמות. בדרך כלל משקיעים בפיתוח נדל"ן מסחרי, ויש שלל עסקאות אטרקטיביות לבניית מרכזי קניות ומרכזים מסחריים, פיתוח והקמת מגדלי ומתחמי משרדים, פיתוח ובניית פארקים תעשייתיים, מרלו"גים ועוד. אלו השקעות המתאימות בעיקר למשקיעים המנוסים ובעלי ההון, העסקאות מורכבות ודורשות הכנה מקדימה, בדיקות יסודיות, בחירה נכונה של פתרונות מימון ועוד.

השקעות בנדל"ן מסחרי

משקיעים מנוסים יכולים להשקיע ולמנף את כספם באמצעות עסקאות להשקעה בנדל"ן מסחרי בדרך של רכישת מניות בשוק ההון של חברות נדל"ן הנסחרות בבורסה או באמצעות השקעה בפרויקטים בארץ ובחו"ל דרך קרנות לייעודיות להשקעות בנדל"ן. בעידן הדיגיטלי יש פלטפורמות מקוונות שהוקמו על ידי קרנות מובילות להשקעה בנדל"ן מסחרי בארץ או מעבר לים.

עסקאות מסחריות בנדל"ן בחו"ל

במציאות הכלכלית המאתגרת של היום כדאי לשקול עסקאות מסחריות בנדל"ן בחו"ל, לדוגמה רכישת ומכירת נכסים מסחריים מניבים ביעדים שונים בחו"ל, למשל ארצות הברית, גרמניה, רומניה ופורטוגל, ובנוסף ניתן להשקיע בחברות נדל"ן זרות ובחוזים בינלאומיים. חשוב לזכור כי מחירי הנדל"ן בחו"ל לרוב זולים יותר בהשוואה למחירי הנדל"ן בישראל, אך מדובר בהשקעות מרחוק לכן חשוב לקבל ליווי משפטי צמוד ויש לבצע הערכת סיכונים ולבדוק היטב את כדאיות העסקה.

ליווי משפטי חובה

השקעות בנדל"ן בארץ ובחו"ל מאפשרות למשקיעים למנף את כספם ולהרוויח היטב, יחד עם זאת אלו עסקאות ברמת סיכון גבוהה יחסית, במיוחד אם מבצעים עסקת נדל"ן ביעד רחוק. בכל סוג של עסקת נדל"ן חייבים ליווי משפטי צמוד ויש להתייחס להיבטי מיסוי, לבצע תכנון מס בעזרת אנשי מקצוע, ויש לבדוק כל עסקה בקפדנות ובעזרת עורך דין נדל"ן מקצועי ובעל ניסיון עשיר וידע רב.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה