התורה היא הבסיס לקיומו של עם ישראל. התורה היא ההיסטוריה של העם והחיבור הגדול ביותר המסמל את מהותו של עם ישראל. ואולם מעבר להיותו המסמך ההיסטורי הגדול של עם ישראל הנצחי, יש בתורה גם צד אחר, נסתר. מדובר בסגולות טובות מהתורה, כלומר בעובדה ששימוש בכתבי הקודש יכול גם להיטיב עם אנשים הסובלים מבעיות שונות. בעיות רפואיות, בעיות פרנסה, בעיות משפחה וכל בעיה אחרת.

Pixabay

ככל שעובר הזמן מתברר שעיון מדוקדק בכתבי הקודש עשוי להניב תועלת רבה למאמין ולבני המשפחה שלו כאחד. מהם התחומים והדברים שבהם שימוש בתורה יכול להניב תוצאות מצוינות? כיצד ניתן להשתמש בכלים שהתורה נותנת לנו בצורה היעילה והטובה ביותר? במאמר הזה נשיב לשאלות הללו בצורה ברורה ובהרחבה.

תחומים שבהם התורה הקדושה יכולה לעזור

כאמור, סגולות טובות מהתורה יכולות לעזור בהרבה מאד תחומים.אחד התחומים היותר חשובים הוא תחום הבריאות. ישנן תפילות רבות שהמטרה שלהן היא לסייע לאנשים הסובלים מבעיות וממחלות שונות. כבר הוכח פעם אחר פעם, שמי שמסתייע בתורה הקדושה באמונה שלמה, זוכה לחיים טובים ובריאים יותר. אמנם זה המקום לציין שאין זה אומר שתפילות וקמעות יכולים להיות תחליף לטיפולים תרופתיים או אחרים. עם זאת, גם הרופאים הם שליחי האל, והתפילות וכל האמצעים האחרים יכולים לסייע בידם להצליח. בנוסף לבריאות, תפילות יכולות לסייע בשמירה על המשפחה מכל הבחינות.תפילת השל"ה הקדוש על הילדים יכולה לסייע בשמירה עליהם ובהתפתחות התקינה והטובה שלהם. ילדים הם העתיד, וחשוב לשמור עליהם בכל דרך אפשרית. התורה הקדושה יכולה לסייע גם בתחומים אחרים, גשמיים יותר שהראשי שבהם הוא הפרנסה הטובה.

שימוש נכון בכלים שהתורה נותנת לנו

השימוש הנכון ביותר שאפשר לעשות בתורה הוא לנהוג על פי הכללים שהיא מסמלת ומפרטת. על סמך הכללים הללו, התקינו חכמים תפילות שונות כמו גם מגוון רחב של ברכות שכל אחת ואחת מהן יכולה להועיל למברך בכל תחומי החיים ובכל זמן. התפיסה מאחורי הברכה היא שכל מה שקיים בעולם וביקום בכלל הוא מעשה ידי הקב"ה ושייך לו. הברכה היא התשלום שאדם מאמין משלם לקב"ה עבור הטוב המוענק לו ולמשפחתו. את הברכות התקינו חכמים, והן בנויות כך שהן מציעות מענה הולם ומדויק לצרכים של כל אדם ואדם באשר הוא. בנוסף לברכות יש גם קריאת פרקי תורה. גם אמירת פרק שירה זאת סגולה טובה לכל דבר, החל משקט נפשי וכלה בשיפור מצבו של אדם בכל הבחינות. קריאת תהילים להצלחה בפרנסה יכולה לסייע מאד, כיון שאוזניו של הקב"ה כרויות לתפילותיהם של המאמינים המגיעות מעומק הלב והנשמה.

שימוש נכון בכלים שהתורה מעניקה ליהודי המאמין, הוא בעיקר הכוונה. בין אם היהודי המאמין מתפלל, ובין אם הוא אומר פרקי שירה או פרקי תהילים לפרנסה, מה שהופך אותם לכלים מעשיים להצלחה היא הכוונה. בהעדר כוונה, ייתכן שהמטרה לא תושג בשלמותה. באשר לתפילות ולברכות השונות, אלה חייבות להתנהל על פי הכללים שנקבעו מקדמת דנא על ידי חכמים. אין אפשרות לשנות את התפילות ולא את הברכות. יחד עם זאת, אחרי שנאמרת התפילה והברכה על פי הכללים ועל פי הנוסח המקובל, יכול המאמין לצרף גם תפילה וברכה במילותיו שלו. אין סתירה בין הדברים, וכל המרבה הרי זה משובח. התורה מלווה את המאמין בכל עת, כמו שנאמר "והגית בו יומם ולילה". אבל עם זאת, צריך להשתמש בברכות ובתפילות בתבונה, על מנת שהן ישיגו את המטרה האמיתית שלהן ויעניקו למאמין ולבני המשפחה שלו בריאות, הצלחה ופרנסה טובה. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה