ניטור של מערכות סולאריות

$(function(){setImageBanner('977b1b07-b727-4a60-b1ed-1a0e9f0d5116','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

ניצול מרבי של מערכות סולאריות מהוות פן חשוב ומרכזי במימוש ופיתוח של אנרגיה סולארית, זאת תוך השאיפה להפוך אנרגיות ירוקות בלתי מתכלות לכלי מרכזי ומשמעותי עבורנו, כשכלי זה יאפשר לנו לחדול מייצור של אנרגיה בדרכים מסורתיות יותר.

freepik

חברה המתמחה בבנייה והרכבה של מערכת סולארית , מודעת לעובדה כי במערכת זו חשוב להתקין מערכת ניטור מדויקת ומהימנה. מערכת זו, מאפשרת לבצע ניטור ומעקב מדויק אחר נתונים מדידים, לבצע תהליכי ניתוח מקצועי ומתמיד של נתוני הניטור ומכאן לשדרוג מידי ועתידי של אותן מערכות.

הבסיס לניטור מערכת סולארית

ניטור של מערכות סולאריות נעשה כיום באמצעות תשתית אינטרנטית, כשאותה תשתית מאפשרת לבצע תהליכי ניהול ובקרה אחר ביצועי המערכות. עיבוד כלל הנתונים מאפשר לאנשי מקצוע ומפעילים בתחום המערכות הסולאריות למקסם את תפוקת המערכות וזאת בכדי להוביל אותן לייצור מרבי של חשמל מידי יום. מערכת ניטור מאפשרת לאותם אנשי מקצוע ומפעילים לעקוב אחר מידת זרם החשמל, מתח החשמל, נתוני תפוקה שונים שאותם ניתן לפלטר ועוד. היבט חשוב בכל מערכת ניטור, הוא ביכולת להיחשף לנתונים חשובים וקריטיים בזמן אמת, כשאותם נתונים מוצגים על גבי ממשק נוח, ידידותי לתפעול וברור.

מערכת ניטור ככלי לביצוע השוואות עם מערכות סולאריות דומות

לצד העובדה כי מערכת ניטור מאפשרת לנו למקסם את יכולתה של מערכת סולארית הנמצאת במקום מסוים, יש ביכולתנו לעשות שימוש בנתונים הרבים שהמערכת מייצרת כהשוואה לנתונים שנאספו ונוטרו במערכת סולארית אחרת. ביצוע השוואה בין שתי מערכות מנוטרות מהווה ממד נוסף חשוב שמאפשר להוביל לשיפור שלהן. מערכות סולאריות המופעלות לאורך שנים, מייצרות לאורך זמן רב מגוון רחב של נתונים, כשאותם נתונים בכל מערכת משתנים בהתאם לתנאי מזג האוויר הקיימים בכל מערכת, רמת תחזוקת המתקנים, היבטים רגולטורים שונים הקיימים בכל אזור או מדינה ואף לשעות האור לעומת שעות הלילה בכל מקום.

מענה מיידי לתקלות

לצד יכולתה של מערכת ניטור לתת מצג רחב של נתונים בזמן אמת, יודעת אותה מערכת להעניק למפעילים מגוון רחב של התראות למול תקלות שהיא מסוגלת לזהות. יכולת זיהוי מיידי של התקלות, לא רק שמאפשר לאותם מפעילים לתת מענה מהיר לאותה תקלה, ובכך לצמצם למינימום את תפוקת המערכת הסולארית התקולה, אלא לאפשר באותם מקרים להימנע ממצבים בהם תקלה נקודתית, דוגמת סטרינג שאינו עובד כראוי ומוביל לפגיעה רחבה יותר במערכת. פגיעה שלא רק שתשבית אותה לזמן ארוך יותר, אלא תוביל לפגיעה בקו ייצור החשמל.

ניטור המוקדים בהם המערכת מאבדת אנרגיה

אחד מהאתגרים המרכזיים בתחום האנרגיה הסולארית, נוגע לשאיפה ליצור מערכות סולאריות המסוגלות לנצל ניצול מרבי של אנרגיית השמש. לאורך זמן, חלה התקדמות ביכולת ליצור מערכות סולאריות המאבדות פחות אנרגיה לעומת מערכות קודמות, כששדרוג המערכות בתחום זה נעשה גם כן בזכות אותן מערכות ניטור. חלק מהסיבות לאובדן האנרגיה באותן מערכות נוגע לתופעות של הצללה יתרה, נפילות מתח, כמות לא נכונה של הספק החשמלי לאורך קווי החשמל, שינויי טמפרטורות, ממירים שמפעילים עצמם בתזמון מאוחר ובעיות נוספות אחרות. מערכות ניטור מתקדמות, יאפשרו לכם להכיר בתוך זמן קצר מהם המוקדים המשמעותיים במערכת שלכם שמובילים לאיבוד קריטי של אנרגיה. תיקון מערכת סולארית באמצעות מתן מענה מקצועי רחב לאותם מוקדים יוביל לתפקוד של מערכות בזבזניות פחות, כשניטור התוצאות לאחר אותו מענה אמור להיות מדויק וכזה שיאפשר לכם ללמוד את המערכת ותכונותיה מקרוב יותר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה