נוטלי משכנתאות רבים מגלים עכשיו את חשיבות הביטוח



משכנתא היא מההלוואות הגדולות והמשמעותיות ביותר שרובנו לוקחים במהלך חיינו, וככזו חשוב לבחון אותה בשבע עיניים בטרם חותמים על המסמכים. כפי שמגלים יותר ויותר ישראלים כעת, בזמן המשבר שנוצר במשק בעקבות מגפת הקורונה, ביטוח משכנתא וביטוחים נלווים חשובים הרבה יותר ממה שרבים נוטים לייחס להם

fotolia

כל מי שנטל משכנתא יודע כי חלק מהעסקה בין הלקוח לבין הבנק כוללת רכישה של ביטוח משכנתא, רכישה לה מחויב הלקוח על פי חוק. נוטלי משכנתאות רבים נוטים להתבלבל ולא להבין בדיוק מה תפקידו של ביטוח משכנתא, מדוע המדינה מחייבת אותם לרכוש ביטוח זה, עד כמה בדיוק הוא חשוב ועד כמה חשובים ביטוחים נלווים אותם רוכשים רבים יחד עם ביטוח המשכנתא, דוגמת ביטוח אובדן כושר עבודה.

ביטוח משכנתא, לו מחויבים נוטלי משכנתא על פי חוק, מורכב לרוב משני חלקים עיקריים – ביטוח מבנה וביטוח חיים. ביטוח המבנה מכסה על נזקים מסוגים שונים שעלולים להיגרם למבנה עצמו ואילו ביטוח החיים מבטיח כי במקרה של מוות בלתי צפוי של נוטל המשכנתא, משפחתו לא תיוותר להתמודד לבד עם נטל החוב שנותר. ביטוח זה מעוגן בחובת החוק על מנת להגן על הלקוחות ומשפחותיהם מצד אחד, ועל הבנקים המעניקים את המשכנתאות מצד שני.

עם זאת, רבים כאמור בוחרים להרחיב את ביטוח המשכנתא ולרכוש בנוסף גם מספר ביטוחים מסוימים, דוגמת ביטוח אובדן כושר עבודה. בימים אלו, בהם עשרות אחוזים מאזרחי המדינה מצטרפים למעגל האבטלה כחלק מהקפאת המשק בעקבות מגפת הקורונה, רבים מגלים עד כמה ביטוחים מסוגים אלו הם משמעותיים וחשובים, במיוחד במקרה של משכנתא (שכן מדובר בהלוואה רחבת היקף וארוכת טווח). בזמן שבמשק שוררת אי וודאות חסרת תקדים וגם אלו שמקבלים פיצוי כלשהו מהמדינה אינם סבורים כי פיצוי זה יספיק לכיסוי כל הוצאותיהם השוטפות בחודשים הקרובים, מי שרכש את הביטוח הנכון בזמן נטילת המשכנתא יכול להיות רגוע הרבה יותר...

 

להתעדכן בזמן אמת בנוגע לאפשרויות העומדות בפניכם באמצעות מחשבון משכנתא

המצב חסר התקדים השורר כיום במשק גם גורם לאי וודאות גבוהה ביותר בעולם המשכנתאות וההלוואות, כך שעבור אדם פרטי, זוג או משפחה המתעניינים בנטילת משכנתא, תקופה זו עלולה להיות אף יותר מבלבלת מבדרך כלל בכל הנוגע לאפשרויות המשכנתא העומדות בפניהם.

כלי מעניין בו ניתן להיעזר בימים אלו הוא מחשבון משכנתא אונליין, אותו תוכלו למצוא אונליין ובאתרים של הבנקים הגדולים. מחשבון משכנתא משקלל את הנתונים והפרטים האישיים שלנו ומחזיר לנו הערכה כללית בנוגע לפרטי המשכנתא שאנחנו יכולים לקבל באותה נקודת זמן. כיום, כאשר המצב תזזיתי ומשתנה משעה לשעה ולא ברור כלל מה צפוי לקרות במשק ביום, בשבוע או בחודש הקרובים, ניתן להיעזר במחשבוני המשכנתא על מנת להתעדכן מדי יום במצבכם ובמצב שוק המשכנתאות, לקבל הערכות מעודכנות של המשכנתא שהבנק יהיה מוכן להעניק לכם ולהישאר עם האצבע על הדופק בנוגע לאפשרויות העומדות בפניכם, עד שהמצב יתייצב והשוק יחזור לקדמותו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה