מתי נדרש איטום בסנפלינג?



סנפלינג הוא ענף של ספורט אתגרי הכולל מעבר של מכשולי גובה שונים באמצעות חבלים והשתלשלות ממצוקים ומקומות גבוהים שונים באמצעות הציוד המתאים. אך סנפלינג אינו משמש אותנו רק בתור ענף ספורטיבי, אלא גם בתחומים אחרים. אחד המוכרים והרלבנטיים שביניהם עבור מרבית הדירות והבתים בישראל הוא איטום מבנים באמצעות סנפלינג. כאשר מדובר באזורים הגבוהים של בית או בניין מגורים (הגג, הקירות החיצוניים של הקומות העליונות וכד'), איטום בסנפלינג הוא הפתרון המתבקש. מה כולל פתרון זה ומתי הוא רלבנטי ואף הכרחי?

fotolia

חלק משמעותי ומרכזי מענף האיטום – איטום בסנפלינג

עבודות בגובה באמצעות ציוד סנפלינג מתאים מהוות כאמור חלק מרכזי ומהותי מעולם האיטום, במיוחד במדינה כמו ישראל בה מרבית הדירות ממוקמות בבנייני מגורים המכילים כמה קומות לפחות. ללא טכניקת הסנפלינג לא ניתן היה לבצע חלק ניכר מעבודות האיטום הנדרשות על מנת למגן את המבנה מפני חדירה של רטיבות, למשל.

 

אם כן, מתי נדרש איטום בסנפלינג ומתי אין צורך בשימוש בטכניקה זו? כאמור, מדובר בעבודה בגובה אשר עלולה לסכן את העובד, ולכן נדרשת כמובן מיומנות רבה, הסמכה מתאימה, ציוד מקצועי ואיכותי וכו'. ובכל זאת, מקפידות חברות האיטום השונות להשתמש בסנפלינג אך ורק במידת הצורך, במקרים בהם הו הפתרון המתבקש. מקרים אלו נפוצים אמנם בישראל ובעולם כולו, אך יש להכירם על מנת להבין מתי העבודה בגובה באמצעות סנפלינג אכן נדרשת.

כפי שכבר ציינו, כאשר מדובר באיטום של האזורים הגבוהים בבניין, בשטחים אליהם לא ניתן להגיע באופן נוח ונגיש יחסית ייעשה לרוב שימוש בסנפלינג. למשל, כאשר מדובר באיטום של גג של בניין, פעמים רבות יידרש שימוש בסנפלינג על מנת למתוח את היריעות, לפרוס ולקבע אותן בקירות החיצוניים, אלו שמעבר לגג עצמו. מקרה נפוץ נוסף הוא זה של איטום קירות חיצוניים לבניין, וזה יכול להיות בסמיכות לגג או בקיר החיצוני בקומה השנייה בבניין של עשרות קומות. בשני המקרים קיים צורך ליצור גישה נוחה לעבודה ולאפשר לעובד האיטום להגיע עם כל הציוד לקיר החיצוני. הפתרון לכך יהיה כאמור איטום בסנפלינג.

גם במקרה של גגות רעפים פעמים רבות תהיה עדיפות לעבודה בסנפלינג, כתלות במבנה של אותו גג ספציפי ובמיקומים של הנקודות והשטחים אותם יש לאטום.

 

וכיצד נוכל לדעת האם המקרה שלנו מצריך עבודת איטום בסנפלינג? ובכן, הדרך הטובה ביותר היא כמובן להתייעץ עם כמה חברות איטום ולקבל את חוות דעתן המקצועית. עם זאת, ניתן ואף רצוי להשתמש בהיגיון ובשכל הישר – במידה ומיקום הנזילה או האזור אותו אנו מעוניינים לאטום ולשפץ נמצא במקום אליו הגיה עם ציוד אינה נוחה, כנראה שסנפלינג יהיה הפתרון המקצועי המתבקש. בכל מקרה, חשוב לוודא שאתם עובדים עם חברה מקצועית המחזיקה בכל ההסמכות והתעודות הנדרשות, על מנת להיות בטוחים שהעובדים שיעשו סנפלינג מחוץ לחלון הבית שלכם יעשו עבודה מקצועית וישמרו על בטיחותם האישית.

 

לקבלת מידע נוסף על איטום קירות גלשו לאתר חברת איטום פז https://itumpaz.co.il/איטום-קירות-חיצונים/ והתקשרו לקבלת ייעוץ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה