מתי יסגרו לך את העסק בגלל בעיות בטיחות אש ?



שריפה מהווה סיכון בטיחותי עצום עבור כל עסק, מקום עבודה או ארגון - אחד מנושאי הבטיחות הגדולים ביותר שאנו רואים למעשה, ובכל זאת כזה שלעיתים אנו מתעלמים ממנו או לא מעריכים אותו מספיק.
היבט חשוב בכל תהליך מניעת השריפות הוא: מודעות מלאה לסיכונים וההשפעות. מודעות לבטיחות אש היא נקודת המוצא החשובה בתוכנית משולבת לבטיחות אש לכל עסק.

חברת אפקט הבטיחות בע"מ

כללי בטיחות אש בסיסיים שעליכם לדעת בכל אתר עבודה:

הכירו את מיקומם של המטפים במקום העבודה. עליכם להיות מודעים היכן נמצא המטף הקרוב ביותר בכל עת.

דעו היכן נמצאות יציאות החירום הקרובות ביותר אליכם.

דעו את ההבדל בין אותות אזעקה כדי לזהות את המצב במהירות.

אחריות ההנהלה והעובדים לבטיחות אש :

כל העובדים חולקים את האחריות למניעת שריפות במקום העבודה או הארגון. חיוני שההנהלה בכל מקום עבודה תוביל תדריכים לכללי בטיחות בשעת שריפה ולמודעות הסכנה בשריפה במקום העבודה.

מנהלים  מנוסים מבינים את חשיבות כללי בטיחות אש כדי להגן על העובדים והנכסים העסקיים שלהם.

דעו: רשות הכבאות יכולה להורות על סגירת עסק בגלל סיכוני בטיחות אש שלא טופלו.

אם אתה מגלה שריפה:

התריע לכל האנשים האחרים במקום העבודה על ידי הפעלת אזעקת האש הקרובה ביותר, צעק בבירור או על ידי שימוש בנהלים אחרים שהוגדרו על ידי החברה שלך.

השתמש ביציאה הקרובה ביותר כדי לפנות את מקום העבודה.

השתמש במטף לכיבוי האש, היזהר בעת ביצוע פעולה זו ואל תבצע אותה אם הבטיחות שלך או של אחרים בסיכון.

תכנית בטיחות אש לעסק :

תוכנית הבטיחות הכוללת לעסק צריכה לכלול פרק חשוב בנושא מודעות לבטיחות אש ותוכנית בטיחות אש מפורטת. מרכיב מרכזי בתוכנית הבטיחות באש הוא הכשרת עובדים למקרה של שריפה. כל עובד צריך להיות מודע לאחריות הבטיחות שלו או שלה; זה נעשה באופן אידיאלי באמצעות אימונים קבועים.

תקשורת עם העובדים בנושא בטיחות אש :

כל מי שבמקום העבודה חייב להכיר את שיטות העבודה המומלצות בכדי להימנע מיצירת סיכון שריפה והאמצעים שיש לנקוט במקרה בו תתרחש שריפה במקום העבודה. נוהל מסודר מזכיר לכולם את דרכי המניעה הספציפיות ואת נהלי הבטיחות החלים על הארגון.

כל מקום עבודה זקוק לתהליך הדרכת בטיחות אש כדי להעביר את האחריות ואת נהלי הבטיחות החיוניים באש לכל העובדים. גישת ההדרכה הטובה ביותר מתחילה בהדרכה במערכות גילוי האש ודרכי הפינוי ליציאה מהבניין בבטחה.

 פינוי שטח עבודה בעת שריפה:

במהלך פינוי שטח עבודה הישאר רגוע ופנה את הבניין מיד כשאתה שומע את אזעקת האש.

לאורך מסלול הבריחה, סגור (אל תנעל) את כל הדלתות והחלונות שאתה עובר לידם כדי שתוכל לנתק את האש והעשן מלהתפשט לחדרים האחרים.

גש לנקודה הבטוחה מחוץ לבניין והתריע בפני המפקחים הרלוונטיים שלך שאתה בטוח ומחוץ לבניין.

הקפידו על כל ההנחיות שקבעה החברה שלכם במקרה של שריפה.

מודעות ההנהלה לבטיחות האש :

תכנון בטיחות אש הוא חובה בכל מקום עבודה, ללא קשר לגודל הצוות.

מודעות ההנהלה פירושה תקשורת אפקטיבית של חשיבות נהלי הבטיחות, מימון לאירועי הדרכת בטיחות אש ותהליך תקשורת המקדם מודעות לבטיחות אש. על המנהלים לבדוק את ההדרכה כדי לוודא שהיא רלוונטית, שתרחישי ההדרכה כוללים חוויות אמיתיות באתר ושימוש במדדי הבטיחות  כדי לסייע בפיתוח בטיחות אש לארגון.

חברת אפקט הבטיחות

מאמר זה נכתב על ידי חברת "אפקט הבטיחות בע"מ" המספקת פתרונות מלאים בתחום הבטיחות, החירום והסביבה לארגונים ועסקים לצורך מוכנות מיטבית ועמידה בדרישות החוק. בניית תוכנית בטיחות אש, ביצוע הדרכות בתחום הבטיחות, עזרה ראשונה וחומרים מסוכנים, הדרכות בטיחות אש, שירותי ממונה בטיחות, סקרי בטיחות, ליווי בעלי תפקיד בבטיחות, סיוע ברישוי עסקים, קבלת היתר רעלים, תיק שטח, תיק מפעל, ניהול האיכות בארגון לקבלת תקן ISO ועוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה