מתאימים ללימודי הנדסה? השאלות שיסייעו לכם להבין את התשובה



אם פניכם נשואות אל עבר ההייטק והבנתם שהדרך לשם עוברת בלימודי הנדסה – בין אם הנדסת חשמל ואלקטרוניקה , בין אם הנדסת תוכנה, בין אם הנדסת תעשייה וניהול ובין אם כל תחום הנדסה אחר, חשוב שבשלב הראשון תבינו עם עצמכם אם אתם אכן מתאימים למקצוע.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לצאת לערוך חיפוש עצמי ולשאול את עצמכם מספר שאלות, אשר התשובות עליהן יוכלו לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה:

pexels.com

האם מעניין אתכם איך דברים פועלים?

תחום ההנדסה עוסק בתכנון מערכות, ביישומם ובבדיקתם – במסגרת העבודה במקצועות ההנדסה, אתם תעסקו לא מעט בדרך בה דברים פועלים – או בדרך בה הם אמורים לפעול.
מהסיבה הזאת, חשוב שתשאלו אתכם אם הדברים הללו מעניינים אתכם – אם כשאתם מסתכלים לדוגמא על מוצר חשמלי מסוים, מעניין אתכם איך הוא עובד ומה גורם לו לבצע את הפעולות שהוא מתוכנן לעשות.

האם אתם טובים כמו במקצועות ריאליים כמו מתמטיקה ופיזיקה?

גם אם אתם צעירים ולא עברתם דרך אקדמית ולמעשה, הדרך היחידה שעשיתם בעולם הלימודים, היא רק בתיכון, אתם ודאי יודעים אם יש לכם זיקה למקצועות ריאליים שונים כמו: מתמטיקה ופיזיקה ואם אתם טובים בהם.
קחו בחשבון, שגם בשביל להתקבל ללימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה אתם צריכים להראות ציונים טובים במקצועות ריאליים – בחלק מהמקרים אחד מהתנאים לקבל הוא 5 יחידות בבגרות במתמטיקה.
בכל אופן, יש לקחת בחשבון שבלימודי הנדסה, רוב נושאי הלימוד הם ריאליים.

האם נושא הלימוד הבאים נשמעים לכם מעניינים?

במסגרת לימודי הנדסה לומדים נושאים כמו: מחשבים, פיזיקה, מתמטיקה, מערכות לינאריות וכיוצא בזה..
באופן כלל ההמלצה היא לקחת את תוכנית לימודי הנדסה (בהתאם לתחום הרלוונטי  שמעניין אתכם) ולעבור על כל נושאי הלימוד.
נסו להבין עם עצמכם אם אותם הנושאים אכן מעניינים אתכם או לפחות רובם.
אם אתם כן מרגישים שהנושאים הללו מעניינים אתכם או שיש לכם זיקה אליהם או שהם אפילו מסקרנים אתכם, מאוד יכול להיות שלימודי הנדסה בהחלט תפורים עליכם.
אם נושאי הלימוד פחות נשמעים לכם כמשהו שיכול לעניין אתכם, כדאי אולי לבדוק תוכניות נוספות – אולי לנסות הנדסה בתחום אחר או לבחור בתחום שונה לגמרי.

האם אתם מבינים לרעיון ומרגישים מחויבים לדרך?

יש לקחת בחשבון כי לימוד הנדסה אורכים 4 שנים – ומדובר בלימודים אשר דורשים מצד התלמידים לא מעט השקעה ועמידה במחויבויות רבות.
מעבר לכך, אחרי שתשלימו את הלימודים הלא פשוטים, סביר להניח שתרגישו מחויבים לתחום ולכן, גם תעסקו בו – בכל זאת, אחרי שתסיימו את הלימודים, זה הזמן לקצור את הפירות וליהנות מכל היתרונות של עבודה בהייטק – משכורות גבוהות, תנאי עבודה ועוד..
מהסיבה הזאת, חשוב שתבינו לקראת איזו דרך אתם ניצבים והאם הדרך הזאת אכן נראית לכם כמתאימה ונכונה עבורכם – והאם אתם מרגישים בטוחים שתלכו בה עד סופה (ולא רק בגלל שתמיד אמרו לכם שאתם צריכים ללכת להייטק וזאת הדרך לשם).

ומה לגבי תחום ההנדסה המתאים?

אם וכאשר שאלתם את עצמכם שאלות לגבי ההתאמה שלכם ללימודי ההנדסה ובסופו של דבר קיבלתם החלטה שמדובר בתחום שמדבר אליכם.
בשלב הבא, קיימת חשיבות גבוהה שתבחרו בתבונה את המסלול הרלוונטי – בכל זאת, יש לא מעט תחומי הנדסה אשר נבדלים אלו מאלו בלא מעט פרמטרים.
כך שאם אתם יודעים שאתם רוצים ללמוד הנדסה אבל עדיין לא מבינים איזה תחום הנדסי – ההמלצה היא להתעמק בכל התחומים האופציונאליים ובסופו של דבר לבחור את התחום אשר נראה לכם כמתאים ונכון ביותר.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה