משפצים את הדירה? 3 דברים שאתם חייבים לחשוב עליהם



בשיתוף לאומי
תקופת הקורונה גרמה לרבים להסתכל במבט חדש על בית המגורים שלהם. פתאום, במקום לראות את הבית השכם בבוקר לפני היציאה לעבודה ולפני שהולכים לישון בערב, בית המגורים הפך להיות מרכז החיים. גם אם הקורונה תיעלם, משרות רבות עברו להעסקה מרחוק, ולכן חידוש ושיפוץ בית המגורים עשויים להיות השקעה נבונה במיוחד. במאמר זה נפרט על 3 דגשים לקראת השיפוץ.

pexels

איך בוחרים קבלן?

שיפוץ הבית הוא הליך ארוך ומאתגר, אשר דורש מכם לתאם בין מגוון עצום של גורמים מקצועיים. לאחר שתכנון הבנייה הסתיים, בין אם עשיתם אותו עם אדריכל או מהנדס, עליכם למצוא קבלן שיביא את התוכנית לידי מימוש מלא. קבלן הוא למעשה אדם אשר מנהל תחתיו כמות גדולה של עובדי בנייה ממקצועות שונים. על הקבלן מוטלת האחריות לנהל את תהליכי העבודה בצורה המקצועית ביותר, ולסנכרן בין עובדיו, כאשר לכל אחד מהם התמחות מעט שונה. בחירת הקבלן היא משמעותית מאוד לתהליך הבנייה. קבלן איכותי יוכל להציב בפניכם לוחות זמנים ומסגרות תקציב רלוונטיות, אשר יאפשרו לכם לתכנן מקורות מימון לשיפוץ ולדיור החלופי. נוסף על כך, עבודת בנייה איכותית תספק לכם דירת מגורים עמידה יותר, וחיסכון על שיפוצים ותיקונים קטנים בשנים הבאות.

בחרו קבלן אשר קיבלתם עליו המלצות, ואל תנסו להתפתות לקבלנים אשר מבטיחים לכם דברים שנשמעים טובים מדי. פעמים רבות הצעת סיום העבודה בלוח זמנים קצר או בתקציב זעום, היא הבטחה חסרת ביסוס שמטרתה למשוך לקוחות, אשר לאחר חתימת החוזה יהיו מחויבים להמשך העבודה ולמימונה.

 

היתרי בנייה - האם אתם צריכים כאלה?

הבירוקרטיה הנלווית לבנייה בישראל הינה ידועה לשמצה. בין אם מדובר על שיפוץ של בניין צמוד קרקע ביישוב קטן, או על שיפוץ דירת מגורים במגדל בעיר הגדולה, עליכם להעביר את התוכנית שלכם מסכת ארוכה של אישורים ממגוון גורמים. קודם כל, עליכם למצוא מהנדס אשר יאשר את בטיחות השיפוץ, ויוודא שהעבודות לא יפגעו בקורות תמיכה מרכזיות. לאחר מכן, יהיה עליכם לקבל אישור מגורמי העירייה. לעיתים, האישור מהעירייה יתעכב זמן ממושך פשוט בגלל מחסור בכוח אדם או מוטיבציה, ויהיה עליכם להמתין חודשים ואף שנים עד קבלת האישורים. בנוסף, העירייה עלולה שלא לתת אישור אם השיפוץ כולל סגירת מרפסת או שינוי אשר משפיע על המראה החיצוני של הבניין. שינויים פנימיים בחלל הבית מתקבלים לרוב בקלות רבה יותר. עבור שיפוצים קטנים כמו החלפת הריצוף בחדר האמבטיה, שדרוג המטבח, או אפילו התקנת רצפת פרקט בחדרי הילדים, אינכם זקוקים לאישור, וניתן בהחלט להתחיל ולבצע אותם מיד לאחר איתור בעל מקצוע.

 

מימון השיפוץ והגדרת התקציב

שיפוץ בית המגורים הוא הזדמנות נהדרת לשינוי מהותי, לשדרוג חוויית המגורים ולהתאמה של הבית למצב הנוכחי שלכם מבחינה משפחתית ואישית. לצד האתגרים הטכניים הכרוכים בשיפוץ, יש גם את האתגר הפיננסי של מציאת מקורות מימון. התקופה הנוכחית מאופיינת בתנודתיות רבה בשווקים ובחוסר יציבות. חשוב להגיע לשיפוץ כאשר אתם בעלי יכולת לממן אותו, תוך שמירת רזרבות למקרה שהעלות תטפס מעלה בשל אירועים לא צפויים או חריגה מהזמנים שהוגדרו. במידה ואין לכם את הכסף הנזיל הדרוש לממן את השיפוץ, תוכלו להיעזר בהלוואה. ישנם גופים רבים אשר מעניקים הלוואות* שיאפשרו לכם  להשלים את שיפוץ הבית, ולהפוך אותו לבית חלומותיכם. עם זאת, חשוב לקחת הלוואה רק במידה ואתם בטוחים שתוכלו לעמוד בהחזר התשלומים, ותוך ראייה מפוקחת של עתידכם המקצועי ופוטנציאל ההשתכרות הנלווה לו.

 

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה