יש לא מעט ביטויים ומושגים שאנחנו יכולים להיתקל בהם כמעט כל יום כשאנחנו שומעים שיחות בין אנשים או מעורבים בשיחות כאלה. אחד המושגים השגורים ביותר ושיעלה כנראה בכל שיחה בין ישראלים, בין אם זה בארוחה משפחתית או בין חברים לעבודה, הוא משכנתא. מחירי הדיור, בעיקר לאחר העלייה המשמעותית של השנים האחרונות, הם גבוהים מאוד ולכן ברוב הגדול של המקרים כאשר אנשים רוצים לקנות דירה, לא יהיה להם את כל הסכום הגדול הזה לתת ולכן לוקחים הלוואה בסכום גדול לצורך רכישת דירה והלוואה זו נקראת משכנתא. לישראלים רבים יש משכנתא שהם לקחו וישראלים רבים מתעניינים ברכישת דירה שלצורך כך הם יצרכו לקחת משכנתא ולכן המושג משכנתא הוא רלוונטי לישראלים רבים ועולה בהרבה שיחות. יש כל מיני סוגים של משכנתאות ואחת מהם נקראת משכנתא הפוכה.

FREEPIK

מה זה אומר משכנתא הפוכה?

כפי שציינו, יש סוגים שונים של משכנתאות כשלכל סוג של משכנתא יש את המסלול שלה לגבי אופי ההחזר, תנאי ההחזר, חישוב הריביות, הצמדה למדד ועוד. אבל משכנתא הפוכה היא מעט שונה משום שאם משכנתא ניתנת לאנשים שאין להם נכס על מנת לקנות את הנכס או הדירה שלהם, בין אם זה לצורך השקעה או לצורך דיור עבורם, משכנתא הפוכה ניתנת למי שכבר יש לו נכס משלו והיא ניתנת כנגד שיעבוד של אותו נכס וכך מי שלוקח את המשכנתא ההפוכה יכול לקבל הלוואה בסכום גדול. כאשר מדובר על אנשים שכבר יש להם נכס משלהם שאין עליו משכנתא קיימת, אלו אנשים בגילאים מתקדמים יחסים, למשל אנשים בשנות ה-50 שלהם שכבר יש להם נכס שהם לא משלמים עליו משכנתא וכעת הם יכולים בזכות אותו נכס שיש בבעלותם לקחת משכנתא למטרות שונות, בין אם זה לשיפוץ גדול, מינוף הון ועוד. כך לאחר בדיקות שונות שמבצע הבנק, לקבל אישור למשכנתא הפוכה שתהיה בסכום ששווה עד 50 אחוז מערך הנכס שלהם.

מה צריך לבדוק כאשר לוקחים משכנתא הפוכה?

ממש כמו במשכנתא רגילה, גם כשמדובר על משכנתא הפוכה יש בדיקות שונות שצריך לעשות על מנת שתדעו שעשיתם צעד שהוא כדאי ומשתלם. קודם כל כמובן שאתם צריכים לדעת שלקחתם משכנתא הפוכה בתנאים טובים, אחרת כל העסקה יכולה להיות לא משתלמת ואל תיתן לכם תשואות פיננסים. הכוונה היא לתנאי ההחזר והריבית הטובים ביותר שניתן להשיג ואם אתם לא יודעים כיצד לעשות זאת, ניתן כמובן להיעזר ביועץ משכנתאות אשר עוסק בייעוץ השקעות גם במקרים של לקיחת משכנתא הפוכה. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה