משבר הקורונה גרם למשבר בזוגיות? כך תתגברו עליו יחד



הסגר שנבע בעקבות משבר הקורונה הוציא את הצד הרע של כל אחד מאתנו. במקום השגרה היומית שאנחנו רגילים אליה כמו יציאה לעבודה, לקניות וחזרה אל הבית, מצאנו את עצמנו כלואים 24/7 בתוך ביתנו עם כל בני המשפחה. ה"ביחד" הכפוי הזה גרם ללא מעט זוגות למשבר ביחסים. וזה טבעי. כי כאשר נמצאים אחד עם השני יותר מדיי זמן בתוך מקום סגור, ללא יכולת לצאת, עם הרבה שיחות זום ברקע ואולי גם צרחות של ילדים משועממים, אפשר בהחלט להגיע לסף משבר. אבל אסור לשכוח שתמיד יש תקווה. אספנו לכם כמה טיפים שיכולים לסייע לכם להתגבר על המשבר יחד.

Pixabay

 

1.     לכו לייעוץ זוגי

זאת לא קלישאה. ייעוץ זוגי טוב יכול בהחלט לעזור לכם להתמודד עם המשבר בדרך נעימה ואיכותית. אז נכון שאולי אתם כבר לא יכולים לראות אחד את השנייה, ועדיין אל תשכחו שאדם נוסף נוכח אתכם בחדר בזמן הייעוץ. בנוסף לכך, קבלו את כל היתרונות שבזכותם כדאי לפנות ליועצת זוגיות טובה:

  • פרספקטיבה שונה על הזוגיות שלכם – אתם מכירים את הזוגיות שלכם רק מבפנים, אבל איך אנשים רואים אותה מבחוץ? ייעוץ זוגי יעניק לכם מבט אחר על הזוגיות שאתם מתחזקים כבר זמן רב.
  • כלים לשדרוג הזוגיות – היועצת הזוגית לא יכולה להחליט בשבילכם אם להמשיך את הזוגיות או לא, אך היא תעניק לכם את כל הכלים הדרושים לכם לצורך תחזוקת הזוגיות ושיקומה.
  • מדברים על הבעיות – אם עד עכשיו שמרתם את כל מה שמפריע לכם בבטן, כעת אתם יכולים להוציא את זה החוצה ולדעת מה עובר לכל אחד מכם בראש.
  • נכנסים לנעליים של האחר – אחת השיטות הנפוצות בטיפול זוגי היא משחקי תפקידים. אתם נכנסים לראש (או לנעליים) של בן/בת הזוג שלכם ורואים איך זה להיות בצד השני. משחק זה נועד לעורר את תחושת האמפטיה ומעודד את כל אחד מהצדדים להיות קשוב יותר.

השתכנעתם? מצאו יועצת זוגית טובה בבזק 144 עסקים ותתחילו לשקם את הזוגיות שלכם כבר עכשיו

2.     צא לדייט

זוכרים את הדייטים הראשונים שלכם שבהם את לבשת את השמלה הכי יפה שלך ואתה השקעת שעות מול המראה כדי להתגלח כמו שצריך? אז עכשיו, כשההגבלות הוסרו והמסעדות חזרו לפעול, אין תירוצים. דייט ראשוני ממש כמו בימים הטובים ההם יעורר בכם שוב את אותה התחושה הנעימה של ההתאהבות הראשונית ומעט חוסר הוודאות. הפעם אתם עושים את זה כזוג לכל דבר ועניין, עם הרבה יותר רומנטיקה מסביב.

3.     מישהו שלח לי מתנות קטנות

מה יכול להיות משמח יותר מלקבל מתנה? לתת אותה. המתנה היא הדרך שלנו להראות לאוהבים שלנו שאכפת לנו מהם. הענקת המתנות מעוררת בנו את תחושת הנתינה והאהבה וגורמת לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו. אז זה הזמן לקנות לה את השרשרת שהיא מנדנדת לך עליה כל הזמן, ובתמורה לכך את יכולה להזמין אותו לארוחת בוקר בלתי נשכחת, עם שובר מתנה.

4.     מילים יפות

מילים יכולות להביע דברים רבים כל כך: אהבה, הערכה, נאמנות. השתמשו במילים יפות כמו "אהובי"/ "אהובתי" אחד אל השנייה ותגלו עד כמה המילים האלה יכולות להשפיע ולעורר את האהבה.

5.     תנו חיבוק

לא מעט מחקרים הוכיחו עד כמה המגע יכול להרגיע. אז אם אתם מרגישים שהשיחה שלכם עולה לטונים גבוהים ושהמצב שנוצר הוא מלחיץ ובלתי נסבל, קחו הפסקה לרגע, תנשמו עמוק ו... תתחבקו. חיבוק אמיץ אחד ירגיע את שני הצדדים ויעזור לכם להסתכל על הכול בדרך מעט שונה.

6.     קחו הפסקה אחד מהשנייה

גם אם אתם נמצאים רוב הזמן בבית, אתם יכולים להעניק מרחב אחד לשנייה. למשל, אפשר לקבוע זמן מסוים שבמהלכו כל אחד מכם יהיה בחדרים נפרדים ויעסוק במשהו אחר, כמו שיחה בזום עם הבוס או סידור ארון הבגדים. כך תוכלו "לנוח" אחד מהשנייה ולחזור ולראות זה את זו כשצברתם כבר כוחות מחודשים.

7.     זמן איכות

בין כל הסידורים, העבודות והניקיונות, מצאו לכם זמן לעשות פעילות משותפת ושגרתית שתוכלו ליהנות ממנה בזמן הפרטי שלכם. פעילות זו יכולה להיות צפייה בתמונות באלבום או במחשב והיזכרות בימים הטובים, משחק קלפים או צפייה בסרט ששניכם אוהבים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה