מקינטה: לשתות כמו באיטליה



כאשר אתם חושבים על חוויה איכותית של קפה ביתי, אתם כנראה מדמיינים מכונת קפה משובחת. יש כיום מגוון אדיר של מכונות קפה שניתן לרכוש הביתה או למשרד, וזוהי כמובן ברכה עבור חובבי הקפה בארץ ובעולם, אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם לרכוש מכונה. אז מה עוד ניתן לעשות? ובכן, יש דרך מעולה לשתות קפה בדיוק כמו ששותים באיטליה, בלי לקרוע את הכיס ומבלי לצאת מהבית.

Depositphotos

קפה על הגז

קוראים לזה מקינטה קפה - מכשיר להכנת קפה על כיריים, שהומצא בשנת 1933 ומהר מאוד הפך פופולרי בארץ המגף. אנשים אהבו את היכולת של מקינטה להפיק קפה דמוי אספרסו לבית הממוצע, בתקופה בה זה היה בלתי אפשרי. עד סוף שנות ה-50, ניתן היה למצוא את סיר המוקה (שם נוסף עבור מקינטה) בכל רחבי אירופה, וגם בצפון אמריקה, צפון אפריקה ואזורים נוספים.

כיום,  עשרות חברות שמייצרות מקינטה בסגנונות שונים, אך מעמדה של החברה שהפיצה לראשונה את הסיר המיוחד נותר חזק. המקינטות של ביאלטי היא מהנמכרות ביותר בעולם.

אך נראית מקינטה?

גוף הסיר, עשוי מנירוסטה או מאלומיניום, כדי שיוכלו לעמוד בחום רב מבלי לצבור חלודה מזיקה. בתחתית ממוקם תא מים, ומעליו יש סל קפה . סל זה מחזיק את פולי הקפה ויש בו חורים זעירים בתחתית, אשר מאפשרים לאדים לעלות ולחלץ שמנים, חומצות וחומרי טעם וריח שונים מהקפה. מעל הסל נמצא מסנן, המאפשר לקפה המבושל לעלות (אך לא לשאריות הפולים) באמצעות לחץ, דרך משפך, החוצה.

איך זה עובד?

זה סוד הקסם של מקינטה: מכיוון שהמים מחוממים בסביבה אטומה (בעיקר), נוצר לחץ רב. לחץ זה מעלה אדי מים, מה שמתחיל את הבישול. הלחץ מאלץ את הקפה לזרום דרך המשפך, אך ברגע שהוא נשפך החוצה הלחץ יורד. טכניקת חליטה זו מבשלת קפה חזק מאוד, אשר מתאים לשמש בתור אספרסו או להשתלב עם חלק, להכנת משקאות כמו קפוצ'ינו.

מקינטה ידועה בתור "מכונת אספרסו לכיריים" אך קחו בחשבון כי היא לא מייצרת אספרסו אמיתי. אספרסו נוצר כאשר מים חמים נדחפים דרך קפה בטחינה עדינה, בלחץ עצום שיכול להיווצר רק על ידי מכונות אספרסו אמיתיות. הקפה של מקינטה מרוכז מאוד, אבל לא מספיק כדי להיחשב כאספרסו של ממש. בכל זאת, מבחינת הטעם, זה הכי קרוב שאפשר. אנשים רבים כנראה לא יבחינו שזה לא אספרסו, ובכל מקרה מדובר בקפה בעל טעם עשיר מאוד.

למה כדאי לקנות מקינטה?

מקינטה היא כלי די פשוט לשימוש, שמאפשר להכין בבית קפה איכותי דמוי אספרסו. הסיר הוא יציב, עמיד וקל לניקוי. שימו לב: מקינטה מגיעה עם שסתור שחרור בטיחותי, שישתחרר אם נוצר לחץ רב מדי. לסיכום, מקינטה היא פיתרון משתלם עבור אוהבי קפה שמעדיפים לא לרכוש מכונה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה