מנועי חיפוש מניעים מציאות חדשה: מה מומחי פרסום בגוגל צופים לחצי העשור הקרוב




מודעות הפרסום בגוגל הן אחת הפרקטיקות הכי עתיקות אי-שם כשמדובר על עולם השיווק הדיגיטלי. האופן שבו אתם צורכים פרסומות הוא מה שמזין את כל האפשרויות שלכם בבחירה של האטסטרטגיה שלכם. הפרסומת מנצלת בינה מלאכותית וכל מיני טכנולוגיות של מכונת למידה למינהן על ידי כל מיני אנשים. אפילו במילה לקוחות אנחנו משתמשים במשורה בנושא, משום שגוגל הפכה לשם דבר בתעשייה הזאת בשל האופן שבו היא הנחילה אג'נדה שעומדת מאחורי כל זה היום.

FREEPIK

העובדה שמנוע החיפוש של גוגל בשימוש שלו כפלטפורמה פרסומית מהווה את הנכס הכי יקר ומשתלם בגוגל, עם סך הכנסות שב-2020 עמד על 104 ביליון דולר שהיוו כ-71% מהרווחים של גוגל  אומר אמירה שרירותית למדי – כנראה משתלם להשקיע בגוגל כפלטפורמה פרסומית.

העובדה שהאינטרנט מלא במומחי פרסום בגוגל ופייסבוק שמבטיחים לכם את השמים, הרבה מהם שמים את הדגש על הטרנדים, על תופעות חבתיות ועל עדכונים שישאירו את העסק שלכם מאחור משוםש לא שמו את הדגש הדרוש על הידע שלכם. המאמר הזה יעזור לכם לחבוש את כובע רחב השוליים הזה שנקרא גוגל ולעשות את זה כמו שאף אחת לא עשתה. הסוכנויות, כמובן.

עולם תחתון: על כל הדברים שאפשר לעשות באינטרנט בלי ללבוש מכנסיים 

כל ילד יודע היום על מה מדובר כשמדברים על פרסום מודעה בגוגל. במרוצת השנים, גוגל בנתה והשיגה מספר כלים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות שרובם מטרתם להפוך את האינטרנט למקום שבו אפשרי לקיים את המחייה בצורה נורמטיבית למדי או לפחות במידה מספקת. אם פעם עוד השוונו את החיים בקניון לימים שלפני האינטרנט, הקורונה השתרבבה לתוך שורת הכוכבים של הדיגיטל, כאילו אפילו רק לשם ההוכחה שאפילו אורח חיים אקדמי, ישיבות דירקטוריון ומתן שירות של ייעוץ פסיכולוגי אפשריים בתחתונים. כמובן, הקורונה מאחורינו, אבל אי הודאות נשארה ובעוד שזה מרגיש כאילו אנחנו נשארים עם המבט נשוא מעלה אל מוצא הפה הראשון מאת תעשיות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה. העובדה ששגרת חיינו יכולה להתקיים ללא מפריע, מעוררת שמחה בדיוק באותו האופן שהיא מעוררת חשש ואתם – לא יכולים להתרשל באופן שאתם מתמודדים עם התופעה הזאת.

מסך הערפל: "קניות כחוויה עמומה" – מה כוונת המשורר?

אז כן, ניכר כי המגמה לא הולכת להיעצר ללכת, אל מציאות שלפיה האינטרנט נותן מענה גם לפרקטיקות מהיום-יום שלנו. עבור הרבה אנשים מהווה את המקום שאחראי על מציאת עבודה, קשרים, לובי חברתי ופוליטי ואפילו אהבה. אבל את כל זה כבר ידענו על האינטרנט כבר מראשית הימים, אך למרות זאת, חשוב להבין שכיום, בטח אחרי שנתיים של מגיפה. גוגל כבר מסתכלת ומחפשת את האופן שבו היא תביא לידי ביטוי את הניווט דרך חוסר הודאות של הדור הזה. ממגיפה, למלחמות וכל הדרך לאינפלציה – האינטרנט מהווה כתובת לוודאות עבורנו וגוגל של השנה בדיוק מתחילה להתכוונן אל עבר המסלול הזה בדיוק.

העובדה שכיום אנשים חוששים אפילו להתפנות בשל החשש שהם יתפתו ללחוץ על האפליקציה של חנות הבגדים האהובה עליהם, היא תופעה שבעיני גוגל כבר כיום כינה את תרבות הקניות שלכם כחוויה עמומה והם מסתכלים קדימה אל הסתכלות לכל צורה שבה הם משווקים את החנויות האינטרנטיות שלהם בעזרת כל הפיתוחים שנשענים על המקומות האלה בדיוק. אם פעם היית צריך לקנות מתוך חנות, כיום המטרה של עסקים היא לגרום לך לקנות כשלא חשבת בכלל לקנות. מדובר על מה שרוב המשווקים כיום מכוונים את המבט הנחוש שלהם אליו ועל כן, אחד הדברים הכי טובים שתעשו עבור העסק שלכם, זה לחפש לעצמכם מומחה פרסום בגוגל . אם זה המצב – הגעתם למקום הנכון.

 

ניכר כאילו זאת עוד דרך שבה השיווק הדיגיטלי הולך והופך ליותר ויותר אינטגרלי מרגע לרגע. משווקים משחר הימים עמלים ימים כלילות על מנת לפגוש את המבט שלך באיילון ועכשיו כשאינטסגרם היא האיילון החדש ומביא לידי ביטוי גם את הדרישה, גם את התגלית, את חופש הבחירה וכמובן – קפיטליזם.

העיקר הכוונה: לגרום לאנשים לקנות כאילו-בלי-כוונה ולשמור על פרטיותם

דיגיטל משנה סדרי עולם מאז ומתמיד. למרות מה שאתם חושבים קיימות אין-סוף דרכים על מנת לייצר תוכן ביקום כזה. אם פעם זאת הייתה שורה אחת שהגדירה את קהל היעד, את המטרות ואת האג'נדה, כיום עבודה שמתבססת על אינטימיות וקשר מהותי עם קהל היעד שלכם, היא כל הזעם וכן מי שמעסיקה את כל מי שמשווק באמצעות האינטרנט.  

בלוגים, סרטונים, הדרכות ולייבים באינסטגרם הם הדרך לייצר את הדינמיקה הזאת עם קהל הלקוחות שלכם לפי גוגל. אם אתם מתחילים להרגיש שהגיע הזמן לייצר חוויית קניות עמומה באמצעות התכנים האלה, יישר-כוח. אתם לגמרי מבינים את הדיבור. החדשות שאפילו ישמחו אתכם יותר זה העובדה שהחידושים האלה יאפשרו לכם להביא את כל אלו לידי ביטוי בכל אופן שאנחנו יכולים לחשוב עליו.

למידת מכונה ובינה מלאכותית הן הרכילות שיש להתעדכן בגינה וללמוד עליה והנה כמה מספרים שיעזרו לכם להבין לאן נוטה הזרוע מבחינת הרבה יותר ממומחה אחד לפרסום בגוגל. כדאי מאוד לוודא שהמסר המרכזי שלכם מתמקד על היכולת שלכם לשמור על פרטיות הלקוחות שלכם. הציפיות הגבוהות של הלקוחות שלכם, העובדה שכעת הלקוח הכי רווחי שלכם הוא במקסימום בן 26 והתכנים שאתם מתאימים לו, שמים אתכם בשורת ההזנקה של שאר החברות בעולם במירוץ לדאטה ולניצול של מאגרי דאטה רבים ומתרבים.

חשוב להבין שאם פעם מארג השיווק שלכם היה בנוי מניהול תקציב שתואם את הקשר שאתם רוצים לייצר עם קהל היעד שלכם, כיום חלק ממנו ובטח במציאות של חוויית הקניות העמומה, אמור להדגיש ללקוח את החשש מספר אחד שלו – הפרטיות שלו. אמנם התעשייה של למידת המכונה והאחייניות שמולידה התעשייה של הבינה המלאכותית מהווים כ-97 אחוז מהצרכנות הכללית העולמית מצריכה מאיתנו להיות יצירתיים כדי גם להרוויח ממנה, אבל גם לא לירות לנו ברגל משימוש חסר אחריות וגרנדיוזי בה.

וזה אפילו לא הדבר היחיד שכדאי שתזכרו כששואלים את עצמנו מה תביא עלינו תעשיית ההייטק בהיבט השיווק בדיגיטל. החשש אפילו מתחזק כשחושבים על העובדה שאם תעצמו עיניים ותזרקו אבן, אתם כנראה תפגעו במשרד שיווק דיגיטלי ולכן – כדאי שתחשבו איך אתם הולכים לעשות את זה.

מקווים שהמאמר הזה עזר לכם להבין שהעולם מלא באנשים שקוראים לעצמם מומחי שיווק, זה שם גדול לבן אדם שנשאר דינמי, ואמן לעצמו וכן – גמיש באופן ההסתכלות שלו. דרוקסיט סוכנות שיווק דיגיטלי מהקריות רואה ביכולת של עסקים קטנים להיות הכרישים האמיתיים של עולם השיווק ולהיות חלק מהאופן שהתעשייה הזאת תבוא לידי ביטוי – בחמש השנים הקרובות ולשארית חיינו.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה