מחשבים ניידים על הבחירה, התפעול ושמירה לאורך זמן



גם בעידן הטלפונים החכמים והמסכים הקטנים, המחשבים הניידים אינם מאבדים מכוחם והם משמשים אותנו במגוון רחב של פעולות. גיימרים אוהבים להריץ עליהם משחקים שהסמרטפון אינו עומד בהם, סטודנטים מקלידים עבודות, מנהלים קובעים פגישות חשובות ומכינים מצגות, פרילנסרים כמו כותבי תוכן ומתכנתים עובדים מהבית ואנשים מן השורה פשוט נהנים וצופים בסרט ממרומי הספה או המיטה שבחדר השינה. בעידן הטכנולוגי המחשב הנייד הוא חברו הטוב ביותר של האדם, וככזה חשוב להקדיש לו זמן ולבחור את המחשב הטוב ביותר.

Pixabay

איך לבחור מחשב נייד טוב?

המחשב הישן שלכם שווק חיים ואתם פשוט לא יכולים להסתדר ללא מחשב נייד אחר? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המחשב הבא שלכם.

מגדירים מטרות

יש אנשים שקונים מחשב נייד עם מעבד חזק ומסך חד ביותר המראה את התצוגה בצבעים טבעיים. אך בסופו של דבר הם משתמשים קצת בוורד וגולשים באינטרנט. אם אינכם מתכוונים לסחור בביטקוין או לשחק במשחקי מחשב כבדים, אין לכם סיבה לקנות מחשב חזק בעשרות אלפי שקלים. תוכלו לחסוך בכסף רב אם תשכילו לקנות מחשב לפי הצרכים שלכם.

חפשו מידע ברחבי האינטרנט

הגדרתם את הדרישות שלכם? נהדר. כעת, חשוב כדאי לחפש מידע על מחשבים ניידים באינטרנט. בעולם שבו אפשר למצוא הכול בלחיצת כפתור, ניתן לבחון מחירים וכן מגוון רחב של מותגי מחשבים, כאשר אחד מהם יהיה שלכם יום אחד.

אחריות על המחשבים

חשוב לרכוש את המחשבים מחברה אמינה ומקצועית המעניקה לכם אחריות על תיקונים ועל תקלות שונות. על פי רוב מדובר באחריות בין לאומית התקפה ל-3 שנים. כמו כן, כאשר קונים מחשב יש צורך לשים לב שיש אחריות נפרדת למחשב הנייד ולסוללה.

גודל המחשב

 אחת ההחלטות החשובות שאנו צריכים לעשות בנוגע למחשב שלנו היא איזה גודל מסך אנו צריכים. ישנם מחשבים קלים בעלי מסך קטן של 11 אינץ', בעוד קיימים מחשבים גדולים בעלי מסך של 17.3 אינץ'. אם אתם מתכוונים להביא אתכם את המחשב לכל מקום, כדאי לבחור במחשב קל בעל מסך קטן יחסית. אך אם אתם מתכוונים להשאיר את המחשב הנייד בבית ולצפות בסרטים כל היום, כדאי לקנות מחשב בעל מסך גדול ונוח יותר לצפייה.

אני מעוניין במחשב סטנדרטי, אילו רכיבים כדאי לבחון?

מעוניינים במחשב רגיל לכל דבר, אך הרכיבים השונים שלו מבלבלים אתכם? אלה כמה רכיבים שכדאי לשים אליהם לב:

  • גודל המסך והרזולוציה – מומלץ לבחור במסך גדול של מעל ל-13 אינץ'. אז נכון, העיניים שלנו יכולות להתרגל להכול, אבל זו לא סיבה לאמץ אותן. ואם כבר קונים מחשב בעל מסך גדול, אל תוותרו על רזולוציה של על 1,080X1,920 אינץ' לפחות.
  • מעבד – המחשב צריך להגיע עם מעבד איכותי שיכול לשמש אתכם לטווח ארוך. מעבדי אינטל, למשל, הם מבין המעבדים הנפוצים יותר הקיימים היום בשימוש.
  • זיכרון עבודה RAM – אם אינכם עובדים עם תוכנות עריכה מתקדמות במיוחד, זיכרון של 8 ג'יגה בייט יספיק לכם בהחלט.
  • הכונן הקשיח – מומלץ לרכוש רק כונן SSD של 256 ג'יגה בייט. אחרי הכול, את מרבית הסרטים והמוסיקה צורכים אונליין.

4 טיפים לתפעול ושמירה על המחשב הנייד שלכם

רוצים שהמחשב הנייד שלכם ילווה אתכם לאורך כל הדרך – באוניברסיטה ולאחר מכן גם בעבודה? אם כן, כדאי לשמור על כמה כללים.

  1. שומרים על שלמותו של המחשב

שמירה על המחשב שלכם צריכה להיעשות באופן יום יומי. דבר ראשון, אם אתם נוהגים להסתובב עם המחשב הנייד שלכם בכל מקום, קנו תיק מיוחד עבורו. שנית, השתדלו שלא לטלטל את המחשב בזמן שהוא עובד, על מנת לא לטלטל את הכונן שלו, גם אם יש לכם כונן SSD שנחשב לעמיד במיוחד.

  1. לשמור על ניקיון המחשב שלכם

חלק מן התקלות במחשב נגרמות כתוצאה מאי שמירה על הניקיון. אתם יכולים להתחיל בכך שתימנעו מלאכול או לשתות ליד המחשב הנייד שלכם. פירורי לחם, שאריות רוטב או חלילה קפה שנשפך על המחשב עלולים לגרום לו לנזק רב. כמו כן, מומלץ לנקות את המחשב במטלית יבשה כשהו כבוי.

  1. שומרים על הסוללה

הסוללה החזקה של המחשב הנייד מאפשרת לכם לעבוד ללא מטען במשך 4-5 שעות. אבל לפני הכול, חשוב לשמור על הסוללה בכמה מישורים: כדאי לנתק את המטען כשהסוללה מגיעה לטעינה של 100%, יש לרוקן את הסוללה אחת לתקופה ולהטעינה מחדש, בעת עבודה מהבית כדאי להוציא את הסוללה ולחבר את המחשב הנייד למחשב. ולבסוף, אם אינכם משתמשים במחשב הנייד לאורך זמן רב, כבו אותו. אל תשכחו שכאשר המחשב נמצא במצב שינה, הוא ממשיך לעבוד.

  1. לא להתעלם מתקלות

המחשב נהיה איטי מדיי, המסך שלו "רועד" דרך קבע? אל תתעלמו מהתקלות ופנו מהר לטכנאי מחשבים לבדיקה מקיפה. ייתכן שתקלה כלשהי הורגת לאט את המחשב שלכם, ואתם כלל אינכם מודעים לקיומה.

מחפשים מחשבים ניידים במבצע? חברת RECOMP מציעה לכם מגוון רחב של מחשבים איכותיים ומיוחדים המתאימים לכל כיס.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה