מוצרי חיסכון פיננסיים שחשוב להכיר



קרדיט לתמונה: פוטוליה

האפשרות לחסוך חלק מהכסף שאנחנו מרוויחים, בין אם לטובת החופשה המשפחתית השנתית הבאה ובין אם לטובת גיל הפרישה שלנו, הלימודים של הילדים שלנו או כל מטרה אחרת שחשובה מבחינתנו, היא חלק בסיסי ומהותי מהחיים הכלכליים היומיומיים שלנו. בעוד רבים שואפים לחסוך חלק ניכר מהכנסתם לטובת מטרה עתידית כלשהי, בפועל ישנן דרכים שונות ומגוונות לחסוך את הכסף, וחלקם מכונים – "מוצרי חיסכון". הכוונה היא לסוגי חסכונות ספציפיים אשר התנאים שהם מציעים קובעים עד כמה מדובר במוצר חיסכון אטרקטיבי, ועבור מי. להלן שני מוצרי חיסכון מרכזיים כיום במשק הישראלי, מוצרים הרלבנטיים עבור כולנו ולכן כאלו שחשוב מאוד שנכיר מקרוב:

 

החיסכון הסולידי האטרקטיבי ביותר במשק כיום – קרן השתלמות

נתחיל עם מה שנחשב על ידי רבים בתחום הפיננסים למוצר החיסכון הסולידי האטרקטיבי ביותר בשוק, מוצר הזמין עבור כל אחד ואחת מאיתנו, הן עצמאיים והן שכירים. הכוונה היא לקרן השתלמות, מה שבעבר הכרנו בעיקר במקרים בהם מקום העבודה פתח קרן שכזו עבורנו, אך היום מדובר  בסוג חיסכון אותו פותחים באופן עצמאי אנשים רבים.

מה הופך את קרן ההשתלמות למוצר חיסכון אטרקטיבי כל כך? ובכן, קרן השתלמות, בשונה מכמעט כל חיסכון אחר במשק, מציעה לחוסך ליהנות מפטור כפול ממס – פעם אחת אנחנו נהנים מכך שכל שקל שאנחנו מפקידים בקרן ההשתלמות שלנו הוא שקל עליו אנחנו לא נדרשים לשלם מס הכנסה (כלומר, ההפקדה לקרן השתלמות פטורה ממס), ופעם שנייה אנחנו נהנים מפטור ממס על רווחי הון כאשר אנחנו מבקשים למשוך את הכסף שהופקד בקרן ההשתלמות, יחד עם הריבית שצבר (ניתן לבצע משיכה מקרן השתלמות לאחר שש שנים בלבד).

יתרון כפול זה בכל הנוגע לפטור ממס הופך את קרן ההשתלמות כאמור לאחד ממוצרי החיסכון האטרקטיביים ביותר במשק, שכן לאורך שנים וכאשר מדובר בסכומים מצטברים הולכים וגדלים, פטורים אלו הופכים משמעותיים ורווחיים ביותר עבור החוסך.

 

פתרון מושלם לעצמאיים ושכירים כאחד – קופת גמל

מוצר חיסכון מרכזי נוסף אותו חשוב להכיר הוא קופת גמל. ישנם סוגים רבים ושונים של קופות גמל, ואחד היתרונות של מוצר חיסכון זה הוא כי לרוב יכולים בעליה של קופת הגמל להתנייד בין מסלולים שונים (למעשה, בין סוגים שונים של קופות גמל), בהתאם לתנאים ולהעדפות שלהם, גם אם החלו עם קופת גמל מסוימת אשר כבר אינה מתאימה להם.

סוג מסוים של קופות גמל שכדאי להכיר הוא קופת גמל להשקעה – מוצר חיסכון/השקעה אטרקטיבי ביותר אשר מאפשר לחסוך גם לטווח הארוך, להפקיד כספים לחיסכון על שם אחד מהילדים (לצורך חיסכון ארוך טווח עבורם) ולשמור על התאמה דינמית ומלאה לתנאי השוק המשתנים.

 

מומלץ מאוד לקבל ייעוץ מקצועי וללמוד עוד אודות שני מוצרי חיסכון מרכזיים אלו. הם יכולים להפוך את העתיד הכלכלי שלכם ושל ילדיכם לנוח ובטוח יותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה