מה הופך דשבורד מנהלים ליעיל?



מסך מנהלים (הדשבורד האסטרטגי) מספק "מבט על" ומאפשר להשוות בין נתונים שונים הנוגעים לביצועי הארגון בנקודות זמן שונות במטרה לבנות תחזיות עתידיות. באמצעות הדשבורד ניתן לבצע מספר פעולות שונות במטרה להבין תופעות ולהצביע על מגמות. מה הופך דשבורד ניהולי ליעיל? הנה מספר מאפיינים שכדאי להכיר.

depositphotos

התאמה לצרכים העסקיים

דשבורד מנהלים מותאם לעולם התוכן של כל מנהל ומנהל – שכן כל נתון שמוצג על הדשבורד מהותי להגדרת התפקיד ונוגע לתהליך קבלת ההחלטות בתחום אחריות מוגדר. כך למשל – דשבורד מנהלי המכירות יציג נתונים ומדדים הנוגעים להיקף המכירות, ביצועי מוכרנים, מוצרים מובילים וכן הלאה ולעומת זאת דשבורד מנהלי המחסנים יציג נתונים הנוגעים לתחזיות צריכה, ניפוק מלאים וספירות.

סביבת עבודה נעימה לעין ונגישה לתחקור

מסך המנהלים מעוצב בקו נקי, מופחת הסחות דעת תוך שמירה על זהות ארגונית באמצעות שימוש בצבעים המזוהים עם סמלי החברה בנקודות שונות על המסך. נוסף לכך, המידע המוצג בדשבורד מתומצת ובדומה למערכה המומחשת בהצגה, לכל פרט בו יש שימוש וצורך – בדרך זו המשתמש מפנה את עיקר משאביו המחשבתיים לתחומי הידע ולמידע הנחוץ לו – ללא "רעשי" רקע.

כל ההודעות מגיעות למסך אחד

אחד מהאתגרים המרכזיים של כל אדם העובד עם מספר מערכות הוא הצורך לעבור בין מספר מסכים שונים, תיבות דואר, רשתות חברתיות ומערכות מידע. באופן זה זמן רב מהיום מוקצה רק למעבר בין מסכים שונים והדרך מפה לאובדן חוט המחשבה – קצר ביותר. דשבורד מנהלים שבנוי היטב מתממשק אל מגוון רחב של מקורות מידע כמו מערכת ה CRM ומערכות פנים ארגוניות נוספות, תיבות דואר, רשתות חברתיות, מפות, מסמכים ב- Google Docs ועוד כך שכל המידע מתנקז למסך אחד ואף מתעדכן בזמן אמת. כך למעשה השדבורד הניהולי הופך למסך העבודה המרכזי ושומר על מיקוד מחשבתי וניצולת זמן יעילה ומיטבית.

קריאה אינטואיטיבית של נתונים חזותיים

דשבורד מנהלים הוא לא עוד רשימה של משימות וטבלאות שונות המנקזות מידע מאינספור מקורות אלא מסך אינטראקטיבי המציג נתונים בדרך חזותית וידידותית – ולכן קל וחומר שנראה בו מפות חום, חיצים המצביעים על מגמות, , נתיב התקדמות של מוביל על מפה, שינוי גוונים או גדלים של נתון על פי טריגר מוגדר וכן אינספור מוטיבים חזותיים המגיעים מעולמות חווית המשתמש במטרה להקל על הבנת הנתון ולבצע בו שימוש מהיר ויעיל.

מערכו ששומרת על רציפות עסקית

דשבורד מנהלים שבנוי על פלטפורמת BI מהדור החדש מאפשר למערכת להגיב לכל מסך על ידי התאמת התוכן לגודל המסך בין אם מדובר על מחשב נייד או נייח ובין אם מדובר על טאבלט או טלפון חכם. כך שניתן להתחבר אליו מכל מכשיר המחובר לרשת האינטרנט באופן מוצפן ומקוון ולבחון נתונים שונים, מפות וגרפים בכל עת. באופן זה ניתן להבטיח רציפות עסקית מכל מקום גם בעבודה מרחוק. 

שימוש בלוח תוצאות לצורך השוואה

כאמור מטרתו המרכזית של הדשבורד המשמש מנהלים הוא לאפשר להם להשוות בין נתונים שונים ובין תוצאות שונות. הדרך לעשות זאת מתאפשרת בזכות שילוב לוחות תוצאות שונים – במטרה לרכז נתונים מצטברים של נתון או פעולה מסוימת, למשל כמות מכירות יומית לצד עמודה נוספת המציגה את המגמה ביחס לתקופה קודמת. בסיום הגרף יופיעו סיכומים שונים המעניינים את המנהל כמו מחזור מכירות, כמות תנועות, פדיון חנויות ועוד.

דשבורדים הכוללים מאפיינים אלו מבטיחים שהדשבורד הניהולי שלכם יענה על צורך עסקי מובהק, יסייע בתהליכי קבלת החלטות ויתרום למיקוד יום יומי תוך מזעור הסחות דעת.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה