מה בין אדריכלות נוף לבין תכנון והקמת הגינה הפרטית בבית?



עבור רבים המקימים את ביתם או משפצים בית קיים, ובמסגרת כך גם מעוניינים להקים/לעצב את גינת הבית, מושגים כמו – "אדריכלות נוף" או "עיצוב נוף" אינם נשמעים רלבנטיים לרוב, בין היתר מפני שרובנו מקשרים מושגים אלו בעיקר למרחבים ציבוריים או מיזמים מסחריים גדולים, ולא לגינות פרטיות בבתים.

RF123

אך שיוך אסוציאטיבי זה אינו בהכרח נכון – כיום, יותר מאי פעם בעבר, אנשים המעוניינים לחדש או להקים גינה איכותית ומוצלחת באמת, פונים לאנשי מקצוע כמו אדריכלי נוף ומעצבי גינות. הקמת גינות פרטיות הפכה לעניין מושקע ורציני, לתחום עיסוק ושירות מקצועי של ממש אשר יכול לעשות עבורנו את ההבדל בין גינה מוצלחת לבין גינה ממוצעת ולא מעניינת במיוחד.

 

מה יש לאדריכלות נוף ועיצוב מקצועי של גינות פרטיות לתרום לגינה שלנו

בעוד בעבר נהוג היה להקצות שטח מסוים לגינה, למלא אותו בדשא ובכמה צמחים ובכך לסגור את העניין ולקרוא לזה "גינה", כיום הדרישות של הישראלי הממוצע הן גבוהות ומתוחכמות יותר. מי שעושה מעט מחקר בתחום מבין כי על ידי עיצוב גינות מקצועי ושירותיהם של אדריכלי נוף או אנשי מקצוע אחרים מהתחום, ניתן להפיק הרבה יותר מהשטח הנתון המוקצה עבור הגינה, כמו גם להפוך גינות קיימות למשהו הרבה יותר אטרקטיבי, מספק ומלהיב ממה שהיו לפני כן.

בעוד אדריכלות נוף מהווה תחום אשר רובנו נוטים לקשר עם תכנון של שטחים גדולים ורחבי ידיים דוגמת שטחים ציבוריים ועירוניים שונים, בפועל מדובר בתחום מקצועי של ידע ופרקטיקות שונות, בו ניתן (ורצוי) להשתמש גם לצורך תכנון נכון ומושכל יותר של הגינה הפרטית בבית שלנו.

מה עשויים להיות היתרונות של אדריכלות נוף מקצועית במסגרת תכנון ועיצוב הגינה הפרטית שלנו? ובכן, אדריכלי נוף ומעצבי גינות הם אנשי מקצוע מנוסים ומשכילים בתחומם, אשר יודעים, למשל, כיצד לנצל בצורה אופטימאלית שטח נתון על מנת להפיק ממנו את המרב בהתאם לשימושים והצרכים שהגדרנו מבעוד מועד, כיצד לתכנן ולבנות גינה חסכונית מבחינת תצרוכת מים (למאמרים נוספים, קראו במדור צרכנות)  , כיצד להבטיח כי הגינה שמתכננים היום תהיה מוצלחת ורלבנטית גם בעוד כמה שנים טובות מהיום ועוד אינספור נקודות חשובות שונות אשר רובנו אפילו איננו מודעים אליהן כאשר אנחנו חושבים על הגינה העתידית שלנו.

 

לעשות את זה פעם אחת וכמו שצריך - אדריכלות נוף ועיצוב גינה בבית פרטי

עבודה עם מעצבי גינות ואדריכלי נוף בתכנון ועיצוב גינה בבית פרטי היא דרך עבודה אשר הופכת נהוגה ונפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, ומסיבות טובות – אנשים רבים מבינים כי תכנון ועיצוב גינה אינו עניין של מה בכך, וכי יש הרבה מה להרוויח מלעשות את השלבים הללו כמו שצריך – להבטיח כי הגינה שאנחנו מתכננים, מעצבים ומקימים כיום אכן מכילה את כל המאפיינים הרצויים מבחינתנו, מאפשרת לנו לעשות את מה שרצינו לעשות בגינה ודואגת כי נהנה מגינה זו ללא צורך לשנותה ולעצבה מחדש לאורך שנים רבות קדימה. תכנון גינות מקצועי ייקח בחשבון, למשל, צרכים ושימושים רצויים בגינה דוגמת פינת ישיבה ואירוח, אזורי משחק עבור הילדים, אזורי נוי מסוג זה או אחר על פי העדפותינו האישיות ועוד. קל מאוד ללכת לאיבוד במהלך תכנון ועיצוב הגינה ולהישאר ללא מספיק מקום על מנת שהגינה תכלול את כל מה שרצינו שהיא תכלול. אנשי מקצוע המתמחים בעיצוב גינות ואדריכלות נוף מתמחים בדיוק בסוגיות אלו, ויכולים להבטיח כי אנו נתכנן ונקים כיום גינה אשר תשרת אותנו בצורה מספקת ומוצלחת גם בעוד עשר או עשרים שנים מהיום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה