מהם הרגלי הצריכה של תיירים בישראל?



ישראל היא אמנם מדינה קטנטנה, אך היא מצליחה למשוך אליה תיירים רבים. כפי שאתם יודעים, המדינה שלנו מציעה שלל חוויות נפלאות לכל סוג של חופשה.

FREEPIK

יש בה מגוון תרבויות ודתות, היסטוריה עשירה ומגוון גיאוגרפי מדהים. תוסיפו לזה את המטבח הישראלי, המשלב טעמים מזרח תיכוניים וים תיכוניים, ותקבלו יעד יוצא מהכלל לחופשה. לרגל השקת הפלטפורמה 'פרייסלס' של מאסטרקארד בישראל, חברת האשראי פרסמה נתונים מרתקים לגבי הרגלי הצריכה וההוצאות של תיירים שמגיעים לכאן.

תיירים מארצות הברית מוציאים הכי הרבה

תיירים מארה"ב מבצעים את ההוצאות הכבדות ביותר, מבין התיירים המבקרים בישראל. הם מוציאים 1,042 דולר (כ-3,700 ש"ח) בממוצע לביקור. המוציאים הבאים הכי כבדים הם תיירים שוויצרים, ואחריהם תיירים מבריטניה, איחוד האמירויות הערביות, קנדה, צרפת, גרמניה, מקסיקו והודו. התייר הממוצע בישראל מוציא 806 דולר (כ-2,900 ש"ח) במהלך ביקור.

על מה מוציאים התיירים את כספם בישראל?

אופי הצריכה של תיירים בישראלים תלוי במוצא שלהם. למשל, תיירים איטלקים מקדישים 34% מסך ההוצאות שלהם לחוויות קולינריות, ותיירים הולנדיים 31%, בעוד שמבקרים הודים נוטים לשלם שיעור הוצאות דומה (39%) על לינה. ההולנדים הם אלה שמוציאים הכי הרבה על תחבורה ונסיעות (10% מהתקציב שלהם לחופשה). בממוצע, תיירים המבקרים בארץ הקודש מבלים בירושלים יותר זמן מאשר בתל אביב, כאשר הביקור הממוצע בבירה אורך 4.7 לילות, בעוד הביקור הממוצע בתל אביב הוא 3.7 לילות. בסך הכל, משך הביקורים הממוצע בישראל בשנת 2022 היה 7.3 ימים. הן בתל אביב והן בירושלים, ארה"ב מהווה את החלק הגדול ביותר של התיירים (31% מהתיירים בתל אביב ו-58% בירושלים), ואחריה בריטניה וגרמניה. רוב התיירים המבקרים בארץ מגיעים מברזיל, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, בריטניה וארה"ב (זהו סדר אלפביתי ולא לפי כמות).

התיירים מוציאים בתל אביב יותר מאשר בירושלים

למרות השהות הממושכת יותר בבירה, באופן לא מפתיע תיירים נוטים להוציא יותר כסף בתל אביב מאשר בירושלים. ההוצאות הממוצעות של תיירים בתל אביב עומדות על 319 דולר (כ-1,130 ש"ח), לעומת 289 דולר בירושלים (כ-1,027 ש"ח). תעשיית התיירות בישראל התאוששה באופן יפה מהפגיעה שספגה במהלך התפרצות נגיף הקורונה. ההוצאות על בידור ואטרקציות טיפסו ב-65.1% במרץ 2023, בהשוואה למרץ 2022. ברבעון הראשון של השנה עלו הוצאות התיירים על קטגוריה זו ב-3.3%, בהשוואה לרבעון הראשון של 2022.

אתרים בישראל שתיירים אוהבים

  • ירושלים, אחת הערים העתיקות בעולם, מושכת המונים לאתרים הקדושים שלה: הכותל המערבי, כנסיית הקבר ומסגד אל-אקצא.
  • תל אביב, המטרופולין השוקק שלנו, מזמינה תיירים לחופים השוקקים, חיי הלילה התוססים והארכיטקטורה המיוחדת.
  • מבחינת טבע, המגוון אדיר - ים המלח, החרמון, הנגב, הגליל ועוד.

לסיכום, הנתונים של מאסטרקארד שופכים אור מעניין על האופן בו תיירים פועלים בישראל. אנחנו מאחלים להם להמשיך ליהנות ממדינתנו היפה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה