מהירות האינטרנט שלכם - כל מה שצריך לדעת



במידה ואתם מרגישים תסכול בעקבות מהירות הגלישה באינטרנט שלכם בבית או במשרד, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם ממש לא לבד. בכל יום מחדש מדווחים משתמשי האינטרנט והמחשב על בעיות וצריכת אינטרנט איטית במהלך גלישה באתרי האינטרנט, בזמן צפייה בסרטונים שונים בזמן העלאה או לחילופין הורדה של קבצים וכדומה. עבודה עם מהירות גלישה איטית עלולה לגרום לתסכול רב, במיוחד אם חברת האינטרנט שלכם הבטיחה מהירות אחרת לגמרי. אז מה עליכם לעשות במידה והאינטרנט איטי? רצוי להתחיל ב - Speed test (בדיקת מהירות).

FREEPIK

 

איך מבצעים בדיקת מהירות נכונה?

 

  • חשוב להבין שעומס שקיים על המחשב שלכם ואופן התפקוד שלו בדרך כלל משפיעים על מהירות הגלישה. לכן, במידה ותרצו לבצע Speed test כראוי, רצוי לסגור לפני הבדיקה את כל האתרים או התוכנות שפועלות על המחשב ובנוסף לכך, להפעיל מחדש את המחשב (ריסטרט).

  • כמעט כל החברות שמספקות אינטרנט מציעות באתרי הבית שלהן בדיקת מהירות של האינטרנט. הבדיקה מציגה בגרפים פשוטים את המספרים של מהירות האינטרנט בזמן אמת ואורכה של הבדיקה הוא בדרך כלל דקה לערך. אך אם קיים אצלכם חשד כלשהו שהחברה משקפת נתונים ורודים יותר ממה שהם באמת, קיימת האופציה לבצע את ה - Speed test באתרים שהם צד שלישי, כך שלא יהיה אינטרס לסלף את הנתונים. חשוב לדעת שספקיות האינטרנט מחויבות לטווח של מהירות אך לא בהכרח מתחייבות לספק לכם את מלוא המהירות, לדוגמא במידה ורכשתם אינטרנט במהירות של עד 80 מגה, אתם עלולים לקבל מהירות גלישה נמוכה משמעותית ממה שהובטח, וזה קורה ברוב המקרים.

  • רצוי כך או כך לבצע את הבדיקה בשני אתרי Speed test שונים, מאחר שעשויה להיות בעיה כזו או אחרת באתר בו אתם מבצעים את הבדיקה. לעשות השוואה בין אתרי הבדיקה השונים יכולה לתת לכם תמונה ריאלית יותר של המהירות בה אתם גולשים ולהצביע על הבעיה הקיימת.

  • מומלץ לברר אם דפדפן האינטרנט שאתם משתמשים בו באופן קבוע מעודכן לגרסה העדכנית והאחרונה שלו. גלישה בדפדפן שלא עודכן לגרסה האחרונה שלו עלולה להשפיע על מהירות הגלישה שאתם מקבלים ועשויה לגרום לבעיות שונות באינטרנט.

 

טיפים כיצד לשפר את מהירות הגלישה באופן עצמאי

עכשיו, לאחר שביצעתם את ה - Speed test ושמתם לב לבעיה כלשהי הקיימת באינטרנט שלכם, אתם ודאי תרצו לטפל באותה הבעיה, אך כיצד? הדבר הראשון שמומלץ לנסות בעת בה אתם מנסים לתקן את מהירות הגלישה הוא כיבוי הראוטר לזמן ממושך של עד שתי דקות ואז להדליקו מחדש. במקרים מסוימים שימוש בפעולה זו תגרום להגברת מהירות הגלישה ותוכלו לשים לב להבדלים משמעותיים במהירות בתוך דקות בודדות. דרך נוספת לשיפור מהירות הגלישה היא לאפס את הראוטר. במצב זה רצוי לחכות בין עשר לחמש עשרה דקות עד שתפעילו אותו מחדש ובמקרים מסוימים תצטרכו להיעזר בנציג שירות לקוחות מהחברה שממנה אתם רוכשים את האינטרנט, בכדי שיוכל לבצע הגדרה מחדש של שם המשתמש והסיסמא של הרשת שלכם. יש לציין שבהמון מקרים מהירות האינטרנט מואטת בעקבות אופן השימוש שלכם במחשב, לדוגמא פתיחה של אתרי אינטרנט רבים מבלי לסגור לאחר סיום השימוש או הורדה של תוכנה או קובץ ששוקל הרבה. דיברתם ונעזרתם בתמיכה הטכנית של החברה ממנה אתם מספקים את האינטרנט, ואפילו הזמנתם טכנאי אך מהירות הגלישה עדיין לא עונה על הדרישות שלכם, חשוב לזכור שתמיד קיימת האופציה של לעבור לחברה מתחרה ואולי אפילו לקבל מחיר טוב יותר מקודמו.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה