מהו מפוח עלים ולמה הוא משמש



אחד מכלי הגינון היעילים המשמשים לטיפוח וטיפול בגינה או בחצר נקרא מפוח עלים. הוא משווק במספר דגמים שונים ובגדלים שונים, אך עיקרון ההפעלה שלו דומה, בכל הגרסאות. הוא מצויד במנוע ובמפוח, בעל ספיקת אוויר מרשימה.

Pixabay

טיפול בעלים נושרים, בשני מצבים

לפני שרוכשים מפוחי עלים, כדאי להתרשם מכמה דגמים שונים (קיימים הספקים שונים לבחירה, בוואט). ככלל, ככל שהגינה גדולה יותר, כך מקובל להעדיף מפוח עלים יותר גדול ועוצמתי. אחד השימושים המרכזיים של המפוח, ממש כפי שמשתמע משמו – טיפול בעלים. עם הזמן, עלים נשירים מתאספים בגינה, בחצר או בכל מקום אחר שבו צומחים עצים או שיחים. את כלי הגינון הזה אפשר להפעיל על מנת להפיק שאיפת אוויר חזקה, בעוצמה גבוהה לצורף איסוף העלים.

זה פשוט, מכוונים את הזרבובית של הכלי לעבור העלים וכך מעיפים אותם ומכוונים אותם לפינה שם קל לאוספם. הרבה יותר נוח משימוש במגרפה. למעשה, חלק מהמפוחים ניתנים להפעלה ביותר מאשר מצב שאיפה (הוצאת אוויר). ניתן לכוון אותם כך שיהפכו לשואבים. את העלים שואבים פנימה כמו בעצם בשואב אבק חזק. הדגמים הגדולים אף יכולים לגרוס את העלים ולטחון אותם לגרגירים.

איך יודעים באיזה מפוח לבחור

הדרך הכי טובה להחליט באיזה מפוח לבחור, בהתאם לוואט. יש בנמצא מפוחים של בסביבות 400 וואט מצד אחד וגם דגמים של בסביבות 3000 וואט ויותר מצד שני. כאשר השטח שאותו רוצים לנקות או לטפח גדול יותר, כך עדיף לבחור כלי בעל הספק יותר גבוה. 

כלי מעולה לניקוי אבק וחול

מלבד יכולתו הגבוהה של המפוח בביצוע מלאכת ניקוי החצר, סילוק עלים או גריסתם, ניתן להשתמש בכלי זה לעוד שימושים חשובים. למשל, אפשרי סילוק וניקוי של אבק וחול בקלי קלות. למשל, אם בחצר יש שביל שעם הזמן מתכסה בחול או אבק. במקום לעשות שימוש במטאטא כביש, מאוד פשוט ונוח להפעיל את המפוח. את כל החול המיותר מסלקים מהמקום כך שהשביל נשאר נקי ומצוחצח. כמובן, ניתן לסלק חול ואבק לא רק מהחצר עצמה. כך ניתן לנקות למשל את החנייה. גם סדנאות, נגריות ובעצם כל משטח עבודה שצובר לכלוך, ניתן בצורה כזאת להשאיר נקי.

כלי נוח, קל לנשיאה ויעיל מאוד 

מי שייקח לדיו מפוח חדש יתרשם עד מהרה מכך שהמפוחים המודרניים די קלים במשקלם ומאוד נוחים לנשיאה. לעומת העבר, אז היו מפוחים שפועלים על בנזין בלבד, כיום יש גם דגמים נטענים. כלומר, הם לא חייבים להיות כבדים, ובהחלט גם לא מסורבלים. הם הרבה פחות מרעישים ולא מייצרים זיהום אוויר. כאשר נמצאים במצב שאיבה, יכולים בקלות להתאים אפילו בתור שואבי אבק יעילים לרכב. מתאימים לניקוי המרפסת, טובים גם לניקוי הסביבה בזמן שמבצעים שיפוצים שמעלים אבק. בקיצור, אמצעי רב שימושי לניקוי איכותי. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה