מהו כולסטרול גבוה והאם פעילות גופנית יכולה לעזור



הכולסטרול הוא חומר שומני שיש לו הרבה תפקידים בגוף. רובנו מכירים אותו כמשהו רע, אך חשוב לדעת שהכולסטרול חשוב לגופנו והוא חלק מהמון פעולות הקשורות בבניית הגוף. הסיבה שאנשים מכירים את הכולסטרול כמשהו רע, נובעת מהעובדה כי הם שומעים עליו בדרך כלל כאשר הוא נמצא בעודף בדם. במאמר הבא נדבר מתי כולסטרול הוא רע ואיך ניתן להוריד את המדדים בעזרת פעילות גופנית.

 FREEPIK

כולסטרול טוב וכולסטרול רע

בגוף נהוג לחלק את הכולסטרול לשני סוגים: כולסטרול טוב וכולסטרול רע. המדד הגבוה של הכולסטרול הוא בדרך כלל מהכולסטרול הרע LDL. כאשר הוא נמצא בעודף, הוא לא מצליח להתרוקן מהדם ומצטבר על דפנות העורקים. כולסטרול שמצטבר על דפנות העורקים מצר אותם וגורם ללחץ דם גבוה שעשוי לגרום לבעיות חמורות ואף למוות. בשורה התחתונה, הכולסטרול חשוב לנו, אנו צריכים אותו, אך הוא חייב להיות מאוזן ולא להגיע למצב של עודף. 

מה עושים כדי לאזן את הכולסטרול?

הדרך שהכי מוכרת היא לקבל תרופות במרשם רופא. זה גם הפתרון הראשון שיציע לכם הרופא שלכם. מבחינת הרופא, כולסטרול גבוה הוא דבר מסכן חיים ולכן הדבר הראשון שהוא יעשה זה לתת לכם תרופה שתעזור בהורדת הכולסטרול באופן קבוע. 

נשאלת השאלה, מה הבעיה עם טיפול מסוג זה? התשובה לא תמיד ברורה לכולם, אך כדאי לדעת שהתרופות לא תמיד עובדות ויש להן תופעות לוואי רבות. אז מה בכל זאת עושים כדי לאזן את הכולסטרול בדם? משנים את אורח החיים לבריא יותר. 

רובנו לא מבצעים פעילות גופנים בשגרה ומבחינת המזון שאנו אוכלים, כיום במאה ה-21 רוב האוכל הוא מעובד ומלא בשומן רווי וכולסטרול. חשוב לציין, שבעים אחוזים מהכולסטרול מיוצרים בגוף שלנו, בכבד. אנו יכולים להשפיע על 30 האחוזים הנותרים. 

תזונה נכונה

מהי תזונה נכונה להורדת כולסטרול? תזונה נכונה להורדת הכולסטרול היא תזונה שלא מתבססת על אוכל מעובד. ניתן לבדוק בכל תווית ממה עשוי המזון. חשוב ללכת כמה שיותר לכיוון של חומרי גלם טבעיים ומהם ליצור את האוכל שאנו אוכלים בבית. תזונה כזו תורכב גם מהמון ירקות ופירות ותכיל בשר רזה בעיקר וגבינות רזות. שמירה על תזונה נכונה יכולה מאוד לעזור בהורדת הכולסטרול. 

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא גם חלק חשוב מאוד בכל הקשור בהורדת הכולסטרול. הפעילות הגופנית מאפשרת לשרוף שומנים וכולסטרול ובכך למנוע את ההצטברות על כלי הדם. יש כיום המון סוגים של פעילות גופנית שניתן לבצע כמו הליכה, ריצה, אופניים, שחייה וכדומה. למי שקשה להתמיד באופן עצמאי, כדאי להיעזר בשירותיו של מאמן אישי ברמת השרון וכך להכניס לשגרת היום שלכם ספורט באופן קבוע. לאחר זמן מה שאתם תשימו לב איך הכולסטרול יורד וכך מדדים נוספים כמו סוכר גבוה ולחץ דם. במחלות מטבוליות הכל משפיע על הכל ולכן מי שסובל מכולסטרול גבוה, לעיתים קרובות יסבול גם מסוכר גבוה וכדומה. 

שינה

שינה היא חלק בלתי נפרד מהדרך של הגוף לעכל את האוכל שאנו אוכלים. כאשר השינה שלנו לא רגועה, הגוף לא מסוגל להתרכז גם בעיכול האוכל, בטח שלא בפינוי עודפים של כולסטרול. לכן, חלק מאורח חיים בריא חייב להיות שינה טובה של 6 שעות לפחות בלילה. השינה חייבת להיות גם רגועה, ללא מחשבות מיותרות וטרדות היום יום. המטרה היא לישון כדי לעזור לגוף לבצע את פעולות העיכול טוב יותר. שינה טובה תתרום לאיזון מדדי הכולסטרול. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה