מהו דירוג אנרגטי במקררים?



המקרר הוא אחד המכשירים שעובדים הכי קשה בביתכם, בייחוד בישראל בה הקיץ ארוך, חם מאוד ולח מאוד במרבית האזורים. באופן כללי, המקרר יכול לצרוך מעל 10% מסך צריכת החשמל השנתית של הבית – נתון שאנשים רבים אינם מודעים אליו. לכן יש משמעות אמיתית לרכישת מקרר העובד בצורה יעילה אנרגטית ומספק לכם את הקירור הדרוש תוך שימוש יעיל וחסכוני בחשמל. לצורך כך קיימת מערכת רשמית של דירוג אנרגטי במקררים, בדומה למכשירי חשמל אחרים

freepik

דירוג ששווה לכם כסף!

מקרר יעיל אנרגטית הוא השקעה כדאית במיוחד, מכמה היבטים. ראשית מקרר המשתמש בחשמל בצורה יעילה וחסכונית יחסוך לכם כסף בטווח המיידי והארוך – בכך שתשלמו פחות על החשמל שלכם לעומת שימוש במקרר בזבזני ולא יעיל. שנית, מקרר עם דירוג אנרגטי גבוה ויעיל מפחית את השימוש בחשמל וכך תורם להפחתת זיהום אוויר ושמירה על הסביבה. בנוסף, לרוב מקרר יעיל אנרגטית יהיה גם יעיל ומתקדם בהיבטים אחרים – למשל פעולה שקטה, אחסון פנימי גדול ומודולרי ומאפייני נוחות למיניהם – כך שבכל מקרה אתם מקבלים מוצר איכותי המשדרג לכם את איכות החיים, במטבח ובכלל.

הלכה למעשה, הדירוג האנרגטי של המקרר החדש שלכם צריך לעניין אתכם באותה מידה כמו גודלו, הנפח הפנימי שלו, אפשרויות הסידור שלו והאם יש לו פיקוד שבת – בין היתר. בהחלט יש לכך משמעות כספית. לצורך העניין, מקרר עם דירוג אנרגטי A יספק ביצועים מעולים ועם משמעותית פחות הוצאות חשמל בהשוואה למקרר בדירוג נמוך יותר – כאשר אפילו ההפרש בין דירוג A לדירוג B הוא מהותי.

משמעות הדירוג האנרגטי במקררים

הדירוג האנרגטי של מקרר (כמו גם של מכשירי חשמל ביתיים אחרים) הוא דירוג המתאר עד כמה המוצר יעיל מבחינת ניהול צריכת החשמל שלו ושימוש בכמה שפחות חשמל בשביל לספק לצרכן את הביצועים הטובים ביותר – כדי לחסוך כסף בהוצאות חשמל, לשמור על הסביבה ולחסוך שימוש כולל בחשמל.

בישראל מונהגת שיטת הדירוג הקיימת במדינות האיחוד האירופי ומדינות רבות אחרות בעולם, שיטה המשתמשת באותיות באנגלית כדי לספק לצרכן מידע לגבי היעילות האנרגטית של המקרר או המוצר אותו הוא רוכש. מערכת זו עושה שימוש באותיות מ-A ועד G, כאשר A הוא הדירוג האנרגטי הגבוה ביותר (הכי יעיל) ואילו G הוא הדירוג הנמוך ביותר (*מאוד נדיר למצוא היום מוצרי חשמל בדירוג G).

שיטת דירוג אנרגטי זו קיימת כבר מעל 20 שנה, כאשר לאורך השנים ועם שיפורים רבים בטכנולוגיות ובאופן בניית מקררים ומוצרי חשמל, הוסיפו עוד דירוגים למוצרים יעילים במיוחד, למשל מוצרים בדירוג A+ ועד A+++ למוצרים היעילים ביותר אנרגטית. אך זה הוסיף הרבה בלבול עבור צרכנים. לכן החל מ-2021 שיטת הדירוג חוזרת לעשות שימוש רק בטווח האותיות A-G.

מבחינת דירוג אנרגטי במקררים באופן פרטני, התקדמות טכנולוגית והנדסית בבידוד של מקררים נגד אובדן קור פנימי ומעבר לשימוש במדחסים יעילים יותר (בעיקר מדחסי אינוורטר מתקדמים ושקטים, כמו למשל ברוב מקררי סמסונג החדשים), לצד חידושים ושיפורים נוספים, הביאו לייצור מקררים יעילים מאוד אנרגטית, עם ביצועי קירור משופרים לעומת העבר.

יצרניות גדולות ומובילות לא מתייחסות לדירוג אנרגטי כטרנד או כמס שפתיים אלא כאלמנט תכנוני-הנדסי אינהרנטי לתעשייה כולה, עם חדשנות רבה כדי לייצר מוצרים יותר ויותר יעילים וחסכוניים בחשמל. דוגמא מובהקת לכך היא סמסונג הקוריאנית, מובילה בשוק המקררים, אשר מיישמת יעילות אנרגטית בכל המקררים שלה ומציעה סדרות עם נתוני שימוש בחשמל נמוכים ויעילים, תוך שיפור ביעילות הכוללת של פעולת הקירור ושלל שדרוגים טכנולוגיים ופרקטיים.

שימו לב לדירוג האנרגטי של המקרר שאתם רוכשים והעדיפו מקרר בדירוג A – כך תחסכו כסף, תשמרו על הסביבה ותקבלו מקרר טוב יותר!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה