מגפת הקורונה מבליטה את חשיבותם של אוטוקלאבים וסטריליזטורים



מגפת הקורונה והמצב חסר התקדים אליו היא הכניסה את העולם כולו במהלך החודשים האחרונים מדגישה ומבליטה את החשיבות של שמירה על סטריליות וניקיון מקסימאלי של אינספור דברים שונים, ביניהם משטחים, כלים מסוגים שונים ועוד. בעולם הציוד למעבדות משתמשים בכמה מכשירים עיקריים על מנת להשיג עיקור וחיטוי אפקטיביים, גם בהיקף תעשייתי ומסביב לשעון. פתאום, החשיבות של מכשירים אלו, אשר עד לא מזמן נחשבו לרלבנטיים עבור מעבדות בלבד, נראית משמעותית והכרחית לתפקודם השוטף של מקומות שונים

depositephoto

עיקור יסדי ושיטתי של אובייקטים בכל גודל – אוטוקלאב על פי הזמנה

מרבית הציבור הרחב, זה שאינו עובד או חוקר במעבדות מדי יום, אינו מכיר לרוב פרטי מכשור דוגמת אוטוקלאבים. עצם השם "אוטוקלאב" עשוי שלא לומר שום דבר למרבית האנשים, אך לא למי שנחשף לעולם הציוד המעבדתי, אפילו באופן חטוף. אוטוקלאב הוא למעשה דוד עיקור המתחמם לטמפרטורה גבוהה ביותר (כ 121 מעלות צלזיוס) ומאפשר לחטא מגוון רחב של חפצים ואובייקטים, ובעיקר כלי מעבדה מסוגים שונים אותם נידרש לעקר ולחטא על בסיס קבוע.

מאחר וקיים כאמור מגוון רחב של חפצים וכלים אותם רוצים לעקר מסיבות שונות (כלי מעבדה הם רק דוגמה אחת, חשבו על כלים רפואיים במרפאות שונות, חומרי גלם שונים עימם עובדים מפעלים אשר נדרש עיקור על מנת לשמור עליהם וכו'), ניתן למצוא כיום בעולם הציוד המעבדתי גם מגוון רחב יחסית של אוטוקלאבים. עבור כלים קטנים ושימוש נקודתי קיימים אוטוקלאבים קטנים, בגודל של קופסה קטנה ולא מעבר לכך. מן העבר השני, ניתן למצוא אוטוקלאבים גדולים ורחבים ביותר המאפשרים לעקר חפצים גדולים או כמויות גדולות של חומרים המשמשים בתהליכי ייצור שונים.

המגוון הרחב של אוטוקלאבים בגדלים שונים הקיים כיום בשוק נוצר במיוחד על מנת לתת מענה לביקוש הרחב והמגוון למכשירי עיקור, זה שקשור לעולם הרפואה והתעשייה והחל הרבה לפני שמגפות ויראליות עלו לראש כותרות העיתונים.

 

עיקור נגיש, זמין ומיידי למרפאות ומוסדות רפואיים שונים

מה הרלבנטיות של אוטוקלאבים ומכשירי עיקור וחיטוי תעשייתיים נוספים בהקשר של מגפת הקורונה? ובכן, המגפה אשר החלה אי שם בתחילת שנת 2020 ועדיין נמצאת איתנו במלוא היקפה גם כחצי שנה לאחר מכן, מצריכה יותר מכל שמירה על היגיינה גופנית וסטריליזציה של מגוון רחב של חפצים, החל מהחפצים בהם מטפלים בנו אצל רופא השיניים או המשפחה ועד לחפצים היומיומיים העוברים בידיים של כולנו.

השימוש במכשירי עיקור וחיטוי מקצועיים, כאלו המבטיחים עיקור אפקטיבי ומניעה מוחלטת של העברת נגיף הקורונה מאותם כלים שעברו עיקור, נעשה וימשיך להיעשות במוסדות ומרפאות שונות, דוגמת המרפאה שלכם בקופת חולים או מרפאת השיניים אליה מגיעים מדי פעם. אך כיום, מאחר ווירוסים עומדים על סדר היום יותר מאשר בכל נקודת זמן אחרת במאה השנים האחרונות, ההקפדה על עיקור יסודי ואפקטיבי חייבת להיעשות ביתר שאר. עבור כל רופא שיניים או רופא עור ואפילו במקומות כמו מרכז להסרת שיער בלייזר או מכון קעקועים – כל מקום בו נעשה שימוש חודרני בכלים כלשהם, כזה אשר עלול לסכן בהדבקה בנגיף, חייב להיות מצויד במכשור מקצועי לעיקור וחיטוי של הכלים השונים.

כאן עשויים להיכנס לתמונה אוטוקלאבים, אשר עד לא מזמן היו רלבנטיים כאמור בעיקר עבור מעבדות מסוגים שונים. כיום, מקומות רבים נוספים צריכים להקפיד על סטריליזציה אפקטיבית ויסודית, והדרך הבטוחה והנכונה לעשות זאת היא באמצעות שימוש בכלי עיקור וחיטוי מקצועיים, דוגמת אוטוקלאב או סטריליזטור.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה