לרכוש דירה או להשכיר - מה נכון יותר?

$(function(){setImageBanner('fa47a2f8-d68b-43cc-af02-89165b894d98','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

עד לא מזמן, הדעה הרווחת בישראל לגבי נדל"ן הייתה שרכישת נכס זה הדבר הטוב ביותר והבטוח ביותר כהשקעה. הדעה הזו התערערה אצל רבים לנוכח שוק הנדל"ן שמתרחש בחו"ל ובמיוחד בארה"ב שבה שוק השכירות רחב יותר ואין הרגשת חובה להשקיע בנכס פרטי. נשאלת השאלה, האם בישראל באמת עדיף להשכיר נדל"ן מאשר לרכוש? בכתבה הבאה נסביר למה נדל"ן עדיין נחשב להשקעה הטובה ביותר כיום.

FREEPIK

הכסף בדירה שלכם לא הולך לטימיון

אחת הבעיות הגדולות בשכירות היא למעשה ההפסד של הכסף שלכם. כשאתם גרים בשכירות, אתם משלמים לבעל הדירה אלפי שקלים בחודש שלא יחזרו אליכם. אם הייתם משלמים אותם על משכנתא, לפחות בסופה היה לכם נכס ששייך לגמרי לכם. המשמעות, שהכסף לא הלך לטימיון, הוא הביא עמו נכס ששווה כסף. אם לדוגמא רכשתם נכס בפרויקט חדש כמו פרויקט הוד השרון, אתם צפויים לאחר המשכנתא להתחיל להרוויח על הנכס שלכם. 

המשכנתא בסוף כן נגמרת

בהמשך לסעיף הקודם, יש שיגידו שזה לא משתלם בגלל שצריכים לשלם את המשכנתא עד סוף החיים. חשוב לדעת שזה לא ממש נכון. משכנתאות מבצעים לעשרים ושלושים שנים קדימה והכסף מחולק לשלוש הלוואות שחלקן מסתיימות עם השנים והסכום על המשכנתא הולך ומצטמצם. כמו כן, רבים מבצעים מחזור של המשכנתא בריביות טובות יותר ואף מקצרים את זמן התשלום על הנכס. 

נכס טוב הוא נכס מניב שניתן למנף אותו

אם רכשתם נכס טוב, דעו שככל הנראה מדובר בנכס מניב שניתן גם למנף אותו. ומה זה בעצם אומר? נכס שאתם משקיעים בו יכול להיות למגורים, יכול להניב לכם שכירות ולשלם את המשכנתא שלקחתם והוא גם יכול להימכר בעלות גבוהה ממה שקניתם ולהשאיר אתכם עם הון עצמי חדש לרכישה של הנכס הבא. כשיש לכם השקעה כזו יש לכם הרבה משחק, דבר שלא ממש היה קיים אם הייתם משקיעים את הכסף בפיקדון לדוגמא. 

נכס טוב הוא השקעה בטוחה

אם לשים את ההון העצמי שלכם בבנק או להשקיע אותו בנדל"ן זו שאלה מבחינתכם, אז דעו שהתשובה היא ללא ספק השקעה בנדל"ן. נכס שהוא שלכם לא יהיה שווה ערך לפיקדון שהבנק שותף לו. פיקדונות או השקעות בניירות ערך למיניהם, הרבה פחות בטוחים מהשקעה בנדל"ן איכותי באזור טוב. 

לסיכום, אין ספק כי השקעה בנדל"ן עדיפה על תשלומי שכירות ומאפשרת לכם למנף ואף להרוויח יותר בהמשך.  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה