לקראת הסופ"ש: חשוב שתכירו את העונשים הצפויים לנהיגה בשכרות



נהיגה בשכרות עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור הנהג עצמו שנוהג תחת השפעת אלכוהול, עבור הנוסעים שמצויים יחד אתו באותו הרכב ועבור הנהגים האחרים על הכביש, הולכי הרגל, רוכבי האופניים, הקורקינט והאופנועים. בכדי למגר את התופעה המסוכנת מאוד של נהיגה בשכרות, בתי המשפט נוקטים כיום נהג נהגים שנוהגים תחת השפעת משקה משכר בעונשים מחמירים מאוד. אם אתם תוהים מהם עונשים צפויים לנהיגה בשכרות, כדאי מאוד שתדעו שעונש המינימום יכול להיות פסילה לשנתיים. נהג חדש צפוי לעונש חמור יותר אפילו שיכול להגיע עד ארבע שנות פסילת רישיון ולעיתים אך למעלה מכך. בד בבד, העונש הצפוי יכול להיות גם מאסר בפועל.

freepik

נהיגה בשכרות עלולה להיות מסוכנת מאוד ועל כן העונשים צפויים לנהיגה בשכרות הינם  כבדים. המטרה היא להרתיע עד כמה שניתן את הנהגים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול.

מי מוגדר נוהג בשכרות?

בהתאם לחוק, נהג נחשב לשיכור כאשר בגוף שלו מצויה כמות של 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף או כמות של 50 מיליגרם אלכוהול ב100 מיליליטר דם. מכיוון שהיו חילוקי דעות לגבי מכשירי ינשוף, כיום הפסיקה העלתה את הרף מ240 מיקרוגרם ל290 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף במכשיר ינשוף.

אם אדם נתפס נוהג כאשר בדמוי מצויה כמות אלכוהול גבוהה מהמותר על פי החוק, הוא מוגדר כנהג שנהג בשכרות. לרוב נהיגה לאחר שתייה של יותר מכוס בירה אחת, כוס יין או כוס וודקה, תגדיר אתכם כנהגים תחת השפעת אלכוהול ובמידה ותתפסו אתם עתידים להיענש על כך בחומרה.

עונשים שצפויים בגין נהיגה בשכרות

אדם אשר הורשע בעבירת נהיגה בשכרות צפוי בנוסף לרכיבי ענישה נלווים כגון: קנס, מאסר על תנאי ופסילה, לקבל פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שנתיים. במידה והנהג הורשע באותה העבירה בשנה שקדמה לעבירה, העונש שצפוי לו יהיה פסילת רישיון ל4 שנים. לעיתים בית המשפט יורה על פסילה לתקופה קצרה יותר, אך לרוב יהיה מדובר על מקרים בודדים.

עונש מאסר

ישנה הפרדה בין נהיגה בשכרות לבין נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים בהתאם לחוק. במקרה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים המדינה עותרת לעונש פסילת רישיון מינימלית של חצי שנה, פסילה על תנאי וקנס כספי. לא פעם יצטרף גם מאסר על תנאי. בעבירת נהיגה בשכרות המדינה תעתור לפסילה של מינימום שנתיים, קנס כספי ומאסר על תנאי.

אם אדם עובר את העבירה המדוברת בפעם השנייה או אפילו יותר מכך, המדינה תבקש לגזור עליו עונש מאסר בפועל, פסילת רישיון למינימום שנתיים, קנס כספי, מאסר על תנאי ופסילה על תנאי. אם מצויה בגופו של האדם כמות גדולה פי 2.5 מהמותר על פי החוק של אלכוהול, המדינה תעתור למינימום 11 חודשים של פסילת רישיונו, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס כספי.

כאשר מדובר על עבירת נהיגה בשכרות, לא משנה אם האם נתפס בפעם הראשונה, השנייה או יותר מכך. אם מצויה כמות של פי 2.5  אלכוהול מהמותר על פי חוק, המדינה תבקש לגזור על האדם מאסר בפועל, מינימום שלוש שנות פסילה, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וכמובן קנס כספי.

מה קורה אם מסרבים לעבור בדיקה להימצאות אלכוהול?

המשטרה רשאית לדרוש מכל נהג לעבור דגימת נשיפה גם ללא חשד כלשהו שהוא שתה אלכוהול. בדרישה לבדיקת דם לעומת זאת, יש צורך בחשד סביר כי האדם שתה אלכוהול וכי בדמו מצויה רמת אלכוהול גבוהה מהמותר. כמו כן, אם האדם היה מעורב בתאונת דרכים המשטרה ראשית לדרוש ממנו לבצע בדיקת דם שתבחן את רמת האלכוהול בדמו או בדיקת שתן לחילופין.

נהג שמסרב לעבור בדיקת נשיפה, בדיקת דם או שתן, צפוי לעונש מאסר של שנה או לקנס של 10000 שקלים. כמו כן, הוא צפוי במקביל לפסילת הרישיון שלו לתקופה של שנתיים.

אם נתפסתם נוהגים תחת השפעת משקה משכר או בשכרות, כדאי מאוד שתפנו באופן מידי לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה. משרד עו"ד תעבורה אילון אורון ילווה אתכם ויסייע לכם לצאת מהמצב בצורה הטובה ביותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה