לקנות את כולם – מונופול משחק העסקים שמשגע את העולם



אחד ממשחקי הקופסה המפורסמים בעולם כולו, הוא משחק המונופול. במשחק זה כל שחקן מייצג איש עסקים, שמטרתו היא לקנות כמה שיותר נכסים ולהשיג כמה שיותר כסף. המשחק שהתחיל בכלל כאקט מחאתי על פערים בחברה, הפך לסנסציה בין לאומית. סקרנו את משחק המונופול בעבר והיום, ואת הסוגים השונים שהתפתחו עם השנים.

PIXABAY

מונופול המשחק שהתחיל כאקט מחאתי

משחק המונופול אומנם הופץ בצורה מסחרית רק בשנת 1935, אבל כבר 20 שנים מוקדם יותר הוא הומצא על ידי אישה אמריקאית צעירה בשם אליזבת מאגי. במקור המשחק נקרא "משחק בעל הבית" והיו בו שני סוגי משחק מקבילים. באחד, כללי המשחק היו דומים לכללים המקובלים במשחק היום. בשני, הכללים הכתיבו שיתוף פעולה בין השחקנים לשם ניצחון. מטרת המשחק הייתה להדגים את העדיפות של כלכלה סוציאליסטית על פני השיטה הקפיטליסטית. כשיצא המשחק בגרסתו המסחרית בשנת 1935, הייתה בו כבר מערכת כללים אחת בלבד, זאת שמוכרת לנו כיום.

איך עובד משחק מונופול היום?

כל שחקן במונופול מקבל כלי שמייצג אותו וסכום כסף התחלתי קבוע וזהה. לאחר מכן השחקנים מתקדמים על גבי לוח באמצעות הטלת קובייה. משבצות הלוח מורכבות מנכסים, ומשבצות מיוחדות כמו דרך צלחה ולך לכלא. הנכסים הם החשובים ביותר במשחק. מטרתו של כל שחקן היא לקנות כמה שיותר מהם בכדי לגרום לכל השחקנים האחרים להפסיד את כל הכסף והנכסים שלהם. משבצת "דרך צלחה" היא משבצת ההתחלה של כל השחקנים ומי שעובר בה מקבל סכום כסף קבוע. "לך לכלא" זו משבצת שמי שדורך עליה מאבד מספר תורים קבוע. המשבצות המיוחדות שונות בין הסוגים השונים של מונופול , אך תמיד הן מענישות או מזכות את השחקן בדרכים שונות.

למי מתאימים משחקי מונופול?

משחקי מונופול משוחקים על ידי מאות מיליוני אנשים ברחבי כל העולם. האופי התחרותי והעסקי של המשחק מצליח לרתק אליו קבוצות של אנשים מכל הגילים ומכל הסוגים. מונופול הוא משחק משפחתי ידוע, שמשפחות רבות משחקות כחלק מפעילויות הפנאי שלהם. כיום יש סוגים רבים של מונופול שמתאימים לסוגים שונים של מדינות, נושאים ושחקנים.

משחקי מונופול מתקדמים ומיוחדים

למשחק המונופול הקלאסי נוספו לאורך השנים סוגים רבים של משחקים שהעיקרון שלהם זהה, אבל עשו בהם שינויים כאלה ואחרים. מונופול פלאי עולם הוא דוגמה טובה לכך - במונופול מסוג זה קונים ומוכרים נכסים שהם חלק מפלאי עולם. חלק מהמשחקים גם מגיעים עם שיטות תשלום מתקדמות יותר כמו כרטיס אשראי וחשבונות בנק דיגיטליים.

משחקי מונופול מסוגים מיוחדים לשחקנים הרפתקנים

לשחקנים הרפתקנים ישנן גם גרסאות של מונופול ומגוון משחקי קופסא עם כללים שונים לחלוטין מאשר המונופול המקורי. משחקים כמו מונופול רמאים או מונופול לוזרים, הם כאלה שיש בהם מערכת חוקים שונה לחלוטין, שמתגמלת שחקנים על הפסדים או רמאות.

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה