עולם ההשקעות כולל בתוכו מגוון מוצרים לטווח ארוך, שמשקיעים מנוסים רבים יספרו לכם על הערך המוסף שלהם. יחד עם זאת, כדי להפיק את המיטב מהשקעה לטווח ארוך צריך ללמוד היטב את הנושא. אז מאיפה מתחילים? הכתבה הבאה תעשה לכם סדר

pixabay

בחירה נכונה של אפיקי השקעה לטווח ארוך היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. כל אחד ואחת מאיתנו מבינים את החשיבות של בחירת השקעה מבחינת תשואה, אך רק מעטים מביאים בחשבון את ההשפעה של האפיק על איכות החיים, על תחושת הביטחון ועל היציבות. עם זאת, היכרות עם עקרונות ההשקעה לטווח ארוך לא חייבת להיות כל כך מסובכת.

החדשות הטובות הן שאם מביאים בחשבון את ההבדלים בין אפיקי ההשקעות הללו, קל יותר להצביע על היתרונות וגם להבין למי זה מתאים.

 

מגוון אפיקים וכלל אחד בטוח

האפיקים השונים של השקעות לטווח ארוך יכולים להיות פקדון בחשבון הבנק, פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות. במקביל, יש כאלה שבוחרים להשקיע לטווח ארוך בשוק ההון – דרך קרנות נאמנות ובתי השקעות או בצורה עצמאית.

בתחום ההשקעות יש כלל אחד בטוח שתקף לכל האפיקים: הסיכון תמיד עומד ביחס הפוך לתשואה הפוטנציאלית. במילים פשוטות, זה אומר שככל שהסיכון גבוה, כך התשואה הפוטנציאלית יורדת, ולהיפך. מכאן והלאה, הדרך לבחור את אפיק ההשקעה הנכון הוא בסך הכול להבין מה מתאים לכם ומה אתם צריכים.

 

איך אפשר להשוות בין אפיקי השקעות?

השוואה בין אפיקי השקעות היא משימה מורכבת, שאדם מן היישוב יתקשה בדרך כלל לבצע אותה בעצמו. הדבר דורש זמן, התעמקות ורכישת ידע ומומחיות בנושא, ובהעדר כל אלה – יש סיכוי טוב לבצע בחירה מוטעית. כך למשל, לא פעם משקיעים טועים בשיקוליהם כאשר הם משווים בין אפיקי השקעה תוך התייחסות לתשואות העבר, וזה הפרמטר שמנחה אותם בבחירת ההשקעה. 

לא זו הדרך. הדרך לבחור בין האפיקים קשורה בעיקר לטווח זמן ההשקעה, לסיבולת הסיכון, לאמינות ולרמת השירות של הגוף המנהל, כמו גם לעלויות (דמי הניהול). כל אלה הם פרמטרים שדורשים הבנה מעמיקה

לפיכך לגמרי הגיוני שמשקיע רגיל שאינו מומחה בשוק ההון  יתקשה להרכיב לעצמו תיק השקעות.

בדיוק לשם כך קיים בשוק שירות  ניהול תיקי השקעות עם מומחים לנושא 

הכנת שיעורי בית שווה לכם כסף!

עקרונות ההשקעה לטווח ארוך מבוססים על התמדה וסבלנות. אם תתחילו מוקדם ותתאזרו בסבלנות, מבלי לשפוט את תוצאות ההשקעה לטווח הארוך בתקופות זמן קצרות של חודשים ואפילו שנים בודדות - תוכלו להשיג תשואה טובה.

בכל מקרה, עליכם להכין היטב את שיעורי הבית ולא להתבייש כאמור להתייעץ עם בעלי מקצוע. גם אם זה אומר תשלום עמלה קטנה או דמי שירות, התייעצות עם בעלי מקצוע שווה לכם כסף עכשיו וכמובן בעתיד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה