לימודי חינוך מיוחד – הוראה עם תחושת שליחות



בין שלל תחומי העיסוק השונים הפתוחים בפנינו כיום, עולם החינוך נחשב לאחד הענפים החשובים והערכיים ביותר שבנמצא. בתוך ענף רחב זה, חינוך מיוחד עשוי להיות אחד מהתחומים הספציפיים החשובים והמשמעותיים ביותר הקיימים כיום

 מכללת אורנים

מדי שנה נרשמים אינספור סטודנטים וסטודנטיות ללימודי חינוך בישראל, באחד ממגוון מוסדות לימוד המציעים מסלולי לימוד מעולם החינוך. מכללות שונות המתמחות כל כולן בעולם החינוך נחשבות למקצועיות ומגוונות במיוחד בתחום זה, דוגמת מכללת אורנים הנחשבת לאחד ממוסדות הלימוד המובילים בארץ בתחום החינוך ומציעה מגוון עצום של מסלולי לימוד, התמחות והכשרה שונים. עדויותיהם של אינספור סטודנטים וסטודנטיות אשר פנו ספציפית לתחום של חינוך מיוחד מגלות כי תחום זה עשוי להיות התחום המתגמל ביותר בעולם החינוך, לפחות בכל הנוגע לתחושה עימה מגיעים אנשי החינוך המיוחד מדי יום למקום עבודתם.

כמובן שבכל עולם החינוך קיים מאפיין מהותי וחשוב של שליחות, שכן מדובר באנשי מקצוע אשר עובדים קשה על מנת לנסות ולהעניק לדורות הצעירים יותר את החינוך, הערכים, הידע והניסיון הנדרשים על מנת להפוך לאנשים בוגרים איכותיים ולשותפים טובים בחברה בה כולנו לוקחים חלק. אך נראה כי כל זה עשוי להחוויר או להתגמד מעט אל מול תחום החינוך המיוחד – כאן מדובר לא רק בחינוך והקניית ערכים לאנשים צעירים ולילדים בגילאים שונים, אלא בהענקת סיוע יומיומי של ממש לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולהורים אשר מתמודדים עם גידול ילדים אלו, בנוסף לאתגרי החיים ה"רגילים" המאפיינים את החיים של כולנו.

קל להבין, אם כן, מדוע מדובר בתחום הוראה בעל תחושת שליחות מיוחדת במינה – אנשי חינוך מיוחד נוגעים מדי יום בחייהם של ילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים, ומסייעים להם ולמשפחותיהם בצורה שקשה להבין ולהעריך, עד שלא נמצאים במצב זה.

תעודת הוראה בחינוך מיוחד

מכיוון שמדובר בתחום חשוב ומשמעותי כל כך, נדרשת כמובן הסמכה מקצועית לשם עבודה בחינוך מיוחד, הסמכה אשר מתחילה מלימודים מעמיקים של התחום הכוללים לימודי תעודת הוראה מיוחדת עבור חינוך מיוחד.

לימודי חינוך מיוחד, המאפשרים לעבוד בתחום עם ילדים ובני נוער בטווח גילאים רחב (6 עד 21) ניתן למצוא כאמור במספר מוסדות לימודים המתמחים בעולם החינוך בארץ, ובעיקר במובילים שבהם. לימודים אלו נערכים לרוב כחלק מלימודי חינוך במתכונת זו או אחרת, או כלימודי השלמה עבור אנשים אשר כבר עוסקים בתחום החינוך ומעוניינים להתמחות בחינוך מיוחד. עם זאת, ניתן למצוא כיום גם לא מעט אנשים אשר מגיעים מתחום עיסוק שונה לחלוטין (מחוץ לעולם החינוך) ושואפים להתמחות ספציפית בחינוך מיוחד. זה נובע, בין השאר, מתחושת השליחות המיוחדת במינה אותה זוכים להרגיש מדי יום אנשי חינוך מיוחד. ההרגשה כי אתם מצליחים לסייע ולתמוך בילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים אלו ואחרים, כמו גם במשפחותיהם, היא הרגשה שלא תסולא בפז...

לפרטים נוספים אודות התוכנית ללימודי חינוך מיוחד הכנסו לאתר המכללה לחינוך אורנים

https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה